۱. رزرو از وب‌سایت‌های معتبر و خوش‌نام

۱. رزرو از وب‌سایت‌های معتبر و خوش‌نام


منبع: بیتوته

6

1402/4/7

09:16


۱۵ نکته مهم رزرو اینترنتی هتل داخلی و خارجی



رزرو اینترنتی هتل داخلی و خارجی

رزرو اینترنتی هتل داخلی و خارجی

 

فرقی نمی‌کند مقصد کجاست: شهر کوچکی در گوشه‌و‌کنار ایران یا یکی از کلان‌شهر‌های اروپا؛ قبل از آنکه دکمه ثبت نهایی رزرو اینترنتی هتل را بزنید و درخواست اقامت خود را ثبت کنید، باید چند نکته ضروری را گوشه ذهن خود نگه دارید، چه درسفرهای کاری، چه سفرهای تفریحی و خانوادگی. مادامی که با پلتفرم‌های رزرو آنلاین سروکار دارید، شرط یک اقامت راحت و دلپذیر، تحقیق کافی و توجه به نکاتی است که در ادامه مرور می‌کنیم.

 

۱. رزرو از وب‌سایت‌های معتبر و خوش‌نام

 

سایت های رزرو هتل

سایت های رزرو هتل

 

مرورگر وب را که باز کنیم و عبارت رزرو هتل را در کادر جست‌وجو بنویسیم، صدها وب‌سایت داخلی و خارجی واسطه پیش چشم‌مان فهرست می‌شوند که آماده‌اند ما مسافران را به هتل‌های سراسر دنیا وصل کنند. اگرچه تعدد این سایت‌ها کمی گیج‌کننده است و انتخاب را سخت می‌کند، با چند دقیقه تحقیق و بررسی، بهترین گزینه برای رزرو هتل خارجی و داخلی را پیدا می‌کنیم.

 

• از وب‌سایت‌های معتبر خارجی می‌توان به booking.com و Agoda.com و از وب‌سایت‌های معتبر داخلی می‌توان به اسنپ اشاره کرد.

 

۲. تعیین زمان دقیق اقامت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در پروازهای بین‌المللی به‌ خاطر داشت، اختلاف ساعت مبدأ و مقصد است. اگر قرار است صبح زود از ایران بار سفر ببندید و آن‌سوی دنیا در تاریکی شب روی زمین بنشینید، روز و ساعت اقامت را به‌دقت محاسبه کنید. با حساب‌وکتاب دقیق، نه زمانی که هنوز در راه هستید هزینه اضافه به هتل می‌پردازید، نه بعد از رسیدن به مقصد بی جا و مکان می‌مانید. این مسئله درمورد ساعت خروج از هتل هم صدق می‌کند.

 

۳. فاصله زمان رزرو تا روز اقامت

تجربه نشان می‌دهد هزینه رزرو از چند ماه قبل معمولا گران‌تر تمام می‌شود و اگر تا چند روز قبل از اقامت منتظر بمانید، احتمال اینکه تخفیف‌های ویژه و لحظه‌آخری شامل حالتان شود کم نیست. اما در سفرهای خارجی هرچه زودتر اتاق رزرو کنید، خیالتان بابت اقامت در هتل دلخواه‌تان راحت‌تر است. به‌خصوص اگر حوالی یک جشنواره بزرگ یا تعطیلات مهم قصد سفر دارید، حتما از چند ماه قبل به‌فکر رزرو اتاق باشید و تا حد امکان سراغ هتل‌هایی بروید که فقط بخشی از هزینه اقامت را به‌عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‌کنند.

 

۴. مرور دقیق رتبه هتل‌ها (امتیازات و نظرات)

بهترین مرجع برای درک سطح کیفیت یک هتل، نظرات و امتیازات مهمانان قبلی است. تجربه‌های آنها را با دقت مرور کنید و مطمئن شوید کسی که نظرش را می‌خوانید، یک شخص واقعی است! به نظر یک کاربر اعتماد نکنید و تمام کامنت‌های هتل را بادقت بخوانید تا تصویر خوبی از کیفیت برخورد پرسنل، جو هتل، خدمات‌دهی و امکانات آن به‌ دست بیاورید.

 

۵. امکانات رفاهی و دسترسی هتل

 

امکانات رفاهی هتل

توجه به امکانات رفاهی هتل

 

بررسی کنید و ببینید با توجه به بودجه‌ای که دارید، کدام هتل امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد. وجود سیستم تهویه در اتاق‌ها، استخر سرپوشیده یا روباز، مجموعه ورزشی، پارکینگ، اینترنت، اتاق بازی کودک و موارد این‌چنینی برای ساعت‌هایی که در هتل می‌گذرانید بی‌نهایت مهم است. حتی چشم‌انداز هتل نقش پررنگی در کیفیت اقامت‌تان ایفا می‌کند. طبیعتا هرچه هتل لوکس‌تر و گران‌تر باشد، امکانات سرگرم‌کننده آن بیشتر و هرچه ساده و ارزان‌تر باشد، خدمات تفریحی آن کمتر است.

 

۶. رزرو هتلی در موقعیت مکانی مناسب

هتل خوب لزوما در مرکز شهر و نزدیک به اماکن گردشگری نیست. گاهی اوقات بهترین هتل در بافت قدیمی شهر مقصد، در نزدیکی جاذبه‌های طبیعی و بکر است. هدفتان از سفر را به یاد بیاورید و هتلی نزدیک به مکان‌های موردنظرتان انتخاب کنید. این‌طوری در مدت‌زمان محدود سفر مدام درگیر جابه‌جایی و ترافیک نیستید و تفریح و گردش بیشتری خواهید داشت.

 

۷. بررسی موشکافانه قیمت‌ها

اکثر ما مقایسه را با قیمت شروع می‌کنیم. هرچند که کم یا زیاد بودن قیمت دلیل خوبی برای بد یا خوب‌بودن یک هتل نیست، جزو اولین معیارهایی است که انتخاب‌های پیش رو را محدود می‌کند. برای اینکه یک سفر تفریحی یا کاری ارزان‌تر تمام شود، از چند روز قبل قیمت هتل‌های مقصد را بررسی و مقایسه کنید و وقتی به قیمت‌ها نگاه می‌کنید، مالیات و هزینه‌های اضافه مثل هزینه رفت‌و‌آمد تا جاذبه‌های مهم شهر یا هزینه پارکینگ را هم در نظر بگیرید.

 

۸. ساعت چک‌‌این (Check-in)‌ و چک‌‌‌اوت (Check-out)

تقریبا تمام هتل‌های داخلی و خارجی ساعت مشخصی برای تحویل‌گرفتن (چک‌این) و تحویل‌دادن (چک‌اوت) اتاق تعریف می‌کنند. در بیشتر هتل‌ها زمان ورود بین ساعت‌های ۲ تا ۳ بعدازظهر و زمان خروج بین ۱۰ تا ۱۲ صبح روز بعد است. یعنی شب و نیمه‌شب از پذیرش شما معذورند و برای تحویل حتی ۱ ساعت بعد از زمان چک‌اوت، هزینه یک روز بیشتر را لحاظ می‌کنند! این نکته را به ‌خاطر بسپارید و با توجه به آن، برای زمان ورود و خروج برنامه‌ریزی کنید.

 

۹. امکان کنسلی و بازگشت وجه پرداختی

حتی اگر برنامه شسته‌رفته‌ای برای سفر دارید و فکر همه‌جا را کرده‌اید، فراموش نکنید که حادثه خبر نمی‌کند. بهتر است سراغ هتل‌هایی بروید که در بازه زمانی مشخص (حتی با کسر جریمه کنسلی) اجازه لغو یا تغییر زمان اقامت را به مهمانان خود می‌دهند و هتلی پیدا کنید که کمترین جریمه کنسلی را داشته باشد. کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند!

 

۱۰. استفاده از تخفیفات دوره‌ای و مناسبتی

قبل از آنکه گوگل را باز کنید و روی اولین وب‌سایت هتل کلیک کنید و وارد صفحه رزرو و پرداخت شوید، چند ساعتی لابه‌لای هتل‌های شهر مقصد بگردید و ببینید کدام‌یک کمپین تبلیغاتی یا کد تخفیف فعال دارند. گاهی اوقات یک وب‌سایت واسطه برای رزرو اتاق موردنظرتان به شما تخفیف بیشتری می‌دهد یا می‌توانید با صبر چندروزه تا شروع تخفیف‌های مناسبتی، اتاق دلخواه‌تان را با قیمت مناسب‌تر رزرو کنید.

 

۱۱. بررسی صبحانه، ناهار و شام رایگان!

 

نکات مهم برای رزرو هتل

نکات مهم برای رزرو هتل

 

بیشتر هتل‌های چهار و پنج ستاره با رستوران اختصاصی از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند اما هزینه صرف غذا در این رستوران‌ها معمولا بسیار بالاست: آن‌قدر که گاهی اوقات اصلا به‌صرفه نیست! بنابراین اگر بتوانید با کمی جست‌و‌جو در مقصد، هتلی پیدا کنید که سرویس صبحانه، ناهار یا شام رایگان داشته باشد، یک‌جور صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به حساب می‌آید، به‌خصوص اگر عازم سفر خارجی هستید!

 

۱۲. همراه‌داشتن پول نقد برای مالیات و انعام

حتی اگر کل هزینه اقامت در هتل را قبلا به‌صورت اینترنتی پرداخته‌اید، روز ورود مقداری پول نقد به‌همراه داشته باشید تا برای پرداخت یک سری هزینه‌های جزئی به مشکل نخورید. برخی هتل‌ها مالیات اقامت را در بدو ورود از مهمانان می‌گیرند و چاره‌ای جز پرداخت آن با پول نقد نیست. حتی برای جابه‌جایی خودرو و چمدان‌ها باید به پرسنل هتل انعام بدهید که در کشورهای خارجی فوق‌العاده جدی و مهم است!

 

۱۳. خواندن قوانین اقامت در هتل‌ها

همه هتل‌ها آن‌طور که انتظار دارید از شما پذیرایی نمی‌کنند. هر هتل شرایط و قوانین مشخصی دارد که بی‌توجهی به آنها در طول اقامت مشکل‌ساز است. آنها سیاست‌های متفاوتی درمورد حداقل سن رزرو مهمانان، پذیرش حیوانات خانگی، پذیرش کودکان، پذیرش زوج‌ها و شارژ به‌ازای خدمات دارند که قابل‌تغییر نیست و باید هنگام رزرو آنها را در نظر گرفت.

 

۱۴. شرایط بهداشتی و نظافت هتل

کسی دوست ندارد ایام سفر و تعطیلات را در اتاقی شلخته و کثیف بگذراند. همه دوست داریم از سفیدی ملحفه‌ها، تمیزی پرده‌ها و مرتب‌بودن اتاق خود لذت ببریم و با استشمام عطر فضای اتاق حالمان خوب شود. موقع رزرو اینترنتی هتل اطلاع از تمیزی و پاکیزگی اتاق‌ها اصلا راحتی نیست اما با مشاهده تصاویر اتاق‌ها، نظرات کاربران و بررسی گزینه‌هایی مثل خانه‌داری، لباسشویی و روم‌سرویس می‌توانیم تا حدی به کیفیت بهداشت هتل پی ببریم.

 

۱۵. تیم امنیت و حفاظت هتل

آخرین نکته این مقاله درمورد امنیت شما و تمام وسایل‌، مدارک و پول نقدی است که با خود به هتل برده‌اید. موقع رزرو آنلاین می‌توانید ببینید اتاق موردنظرتان گاوصندوق دارد یا درب اتاق‌ها کارتی است یا با کلیدهای معمولی باز می‌شود. یک بار دیگر نظرات کاربران را بخوانید و مطمئن شوید همه مهمانان قبلی از امنیت و سلامت درب و پنجره‌های هتل رضایت دارند. همچنین می‌توانید در بخش مشخصات هتل اطلاعات کامل تیم حفاظت و امنیت را بررسی کنید.

 

حالا نوبت شماست!

به‌نظرتان نکته‌ای هست که از قلم ما افتاده باشد؟ اگر فکر می‌کنید مورد دیگری هست که باید قبل از رزرو آنلاین هتل‌های داخلی و خارجی مدنظر قرار داد، مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو