شیرآلات ست بخریم یا تکی

6

1402/4/7

23:57


شیرآلات ست بخریم یا تکی

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

برخلاف آنچه که تصور می‌شود، خرید شیرآلات، یکی از چالش برانگیزترین کارهایی است که افراد در هنگام ساخت، نوسازی یا تجهیز ساختمان با آن مواجه می‌شوند؛ چرا که امروزه علاوه بر کیفیت، دوام و مسائلی مانند صرفه جویی در مصرف آب، زیبایی شیرآلات نیز مهم است؛ همچنین روز به روز بر تنوع این محصولات از جنبه‌های مختلف افزوده می‌شود.

اگر قصد خرید یک عدد شیر بهداشتی برای بخشی از منزل خود را داشته باشید، تکلیف شما روشن است؛ به عنوان مثال جهت انتخاب شیر روشویی، باید مدل‌های مختلف این کالا را در برندهای گوناگون بررسی کنید؛ اما زمانی که پای خرید چند شیر برای ساختمان به میان می‌آید، با انتخاب دشوارتری مواجه هستیم؛ در این هنگام بسیاری از مردم سوال می‌کنند که شیرآلات ست بخریم یا تکی؟

نکته مهم این است که انتخاب شیر تکی یا خرید ست شیرآلات به عوامل مختلفی بستگی دارد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید، تا با مزایا و معایب هر یک از اینها آشنا شوید و در نهایت بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

شیرآلات تکی

شیرآلات تکی را می‌توان به چهار دسته زیر تقسیم کرد:

  • شیرآلات آشپزخانه ای یا ظرفشویی
  • شیرآلات مخصوص سرویس بهداشتی (یا توالت)
  • شیرآلات روشویی
  • شیرآلات حمام

هر یک از اینها به نوبه خود انواع مختلفی داشته و مدل‌های گوناگونی را شامل می‌شوند؛ به عنوان مثال در مورد شیرآلات ظرفشویی، می‌توان به شیرهای اهرمی، شاوری و تصفیه دار اشاره کرد؛ شیرآلات روشویی و توالت نیز ممکن است، از نوع کلاسیک، اهرمی، هوشمند، علم بلند، علم کوتاه، روکار، توکار غیره باشند.

شایان ذکر است که در حال حاضر شیرآلات حمامی نیز بسیار متنوع شده و ممکن است از نوع کلاسیک، اهرمی، توکار، ایستاده یا دیجیتالی باشند.

ست شیرآلات

صص

انواع ست شیرآلات بهداشتی ساختمان را به دو گروه زیر تقسیم می‌کنند:

  • ست شیرآلات 3 تکه
  • ست شیرآلات 4 تکه

ست شیرآلات 3 تکه، یک عدد شیر حمامی، به علاوه شیر توالت و شیر روشویی را شامل می‌شود. بی تردید برای کسانی که قصد تعویض شیرهای حمام و سرویس بهداشتی را دارند، خرید این ست از هر لحاظ مقرون به صرفه‌تر است؛ زیرا در صورت انتخاب ست سه تکه، شما از صرف زمان و انرژی برای انتخاب هر شیر به صورت جداگانه معاف می‌شوید، ثانیاً خرید ست شیرآلات، از نظر هزینه، مقرون به صرفه‌تر است.

ست شیرآلات 4 تکه، علاوه بر شیرهای حمام، روشویی و توالت، شیر ظرفشویی را نیز در مجموعه خود دارد. در اینجا نیز می‌توان برندها و مدل‌های مختلفی را مشاهده کرد؛ طبیعتاً اگر علاوه بر شیرآلات سرویس بهداشتی و حمام به شیر آشپزخانه نیز نیاز دارید و سختی انتخاب تک تک شیرآلات شما را آزار می‌دهد، بهتر است، به سراغ خرید ست 4 تکه بروید.

مقایسه ست شیرآلات با شیرآلات تکی

با توجه به آنچه تا بدین جا بیان شد، انتخاب ست شیرآلات، به معنای خرید پک 3 یا 4 تکه شیرآلات است؛ این تکه‌ها از نظر مشخصات ظاهری و سایر قابلیت‌ها شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند؛ بنابراین شما در هنگام خرید شیرآلات ست، یک برند و مدل را انتخاب می‌کنید؛ اما خرید تکی شیرآلات این گونه نیست و شما در زمان انتخاب شیر برای هر بخش از ساختمان، با انتخاب‌های متعددی رو به رو می‌شوید.

به منظور مقایسه بهتر، مهم‌ترین مزایا و معایب خرید ست شیرآلات و همچنین تهیه شیرآلات به صورت تکی را بیان می‌کنیم.

مزایا و معایب خرید ست شیرآلات

  • کاهش هزینه خرید شیرآلات
  • صرفه جویی در زمان خرید
  • هماهنگی طرح، رنگ و مدل شیرآلات با یکدیگر و بهبود جلوه ظاهری ساختمان

اصلی‌ترین مزیت خرید ست، این است که شما هر آنچه را برای مصرف آب در منزل خود نیاز دارید، در قالب یک پکیج کامل و با هزینه‌ای مناسب دریافت می‌کنید.

بزرگترین مشکل خرید شیرآلات ست این است که گاهی اوقات یک پک شیرآلات، همه آنچه مد نظر شماست، را برآورده نمی‌کند؛ به عنوان مثال شما یک ست شیرآلات اهرمی معمولی را انتخاب می‌کنید؛ در حالی که به علت کمبود فضا، بیشتر تمایل دارید که شیر توالت از نوع توکار باشد؛ یا علی رغم پسندیدن دو یا سه تکه شیر معمولی اهرمی، شیر حمام ایستاده، مورد پسند شماست و در پک انتخاب شده وجود ندارد. علاوه بر اینها در هنگام تهیه ست رنگی شیرآلات (به خصوص ست‌های 4 تکه) احتمال دارد که مثلاً رنگ انتخاب شده برای سرویس و حمام مناسب بوده، اما با آشپزخانه شما هماهنگ نباشد.

مزایا و معایب خرید شیرآلات تکی

مهم‌ترین مزیت خرید شیرآلات تکی، این است که دست شما را برای انتخاب کاملاً باز می‌گذارد؛ به این معنا که شما می‌توانید، با بررسی شیرآلات آشپزخانه، روشویی، توالت و حمام، از هر کدام، بهترین را و آنچه کاملاً مورد پسندتان است، انتخاب کنید.

مزیت دیگر خرید شیرآلات تکی این است که اگر فردی به یک یا دو عدد شیر نیاز داشته باشد، لازم نیست، هزینه اضافه‌ای بابت تکه‌ای که به آن نیاز ندارد، پرداخت کند.

لازم به ذکر است که در حالت کلی قیمت تمام شده یک عدد شیر بهداشتی، در خرید ست شیرآلات، پایین‌تر از قیمت خرید شیر به صورت تکی است و این مسئله، شاید بزرگترین عیب خرید شیرآلات تکی باشد.

ست شیرآلات بخریم یا شیرآلات تکی؟

ثث

اگر تا بدین جای مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید، به احتمال زیاد تصمیم خود را در خصوص خرید شیرآلات ست یا تکی گرفته‌اید؛ اما اگر هنوز هم تردید دارید، توجه شما را به چند نکته جلب می‌کنیم:

  1. اگر ست بودن رنگ و مدل تجهیزات ساختمان برای شما جذاب است، پیشنهاد می‌کنیم، یک ست شیرآلات شیک و البته از یک برند معتبر را انتخاب کنید.
  2. اگر بررسی اقسام گوناگون شیرآلات شما را اذیت می‌کند و از طرفی دوست دارید که محصولات مورد نظر خود را با هزینه کمتری تهیه کنید، قطعاً باید به سراغ خرید ست شیرآلات بروید.
  3. اگر به کمتر از 3 یا 4 عدد شیر نیاز دارید؛ اما پس از مقایسه قیمت شیر تکی با ست شیرآلات، به نظرتان می‌رسد که خرید ست، به صرفه‌تر می‌باشد؛ بهتر است، هزینه اضافه‌ای برای خرید شیری پرداخت نکنید که شاید هرگز به کارتان نیاید.
  4. اگر برای تجهیز هر بخش از ساختمان خود برنامه خاصی دارید؛ به عنوان مثال برای آشپزخانه، شیر دو منظوره، برای روشویی، شیر هوشمند و برای حمام، شیر دیجیتالی یا مدل خاصی را می‌پسندید و پرداخت هزینه بیشتر برایتان اهمیت زیادی ندارد، پیشنهاد می‌کنیم، با صرف اندکی صبر و حوصله، خرید شیرآلات تکی را در دستور کار خود قرار دهید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو