طرز تهیه کیک کاپوچینو خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک کاپوچینو خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

4

1402/4/10

13:23


طرز تهیه کیک کاپوچینو کیک کاپوچینو یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد و خیلی راحت …

طرز تهیه کیک کاپوچینو

کیک کاپوچینو کافی شاپی سس برای کیک کاپوچینو کیک کاپوچینو خیس کیک کاپوچینو آشپزخانه کوچک من کیک کاپوچینو شکلاتی کیک کاپوچینو شف طیبه کیک کاپوچینو نی نی سایت

کیک کاپوچینو یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد و خیلی راحت و سریع و به روش‌های مختلف درست می‌شود، این کیک جذاب، با طعم فوق‌العاده برای پذیرایی بسیار شیک و مناسب است و طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک کاپوچینو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای کیک
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ لیوان
شیر ۱ لیوان
روغن مایع ۳/۱ لیوان
آرد سفید ۲ لیوان
کاپوچینو آماده ۱ قاشق غذا خوری
نسکافه ( قهوه فوری) ۱ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر ۲ قاشق مربا خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
مواد لازم برای کرم
نسکافه ۱ قاشق غذا خوری
آب ۱ قاشق غذا خوری
خامه قنادی به مقدار لازم

طرز تهیه کیک کاپوچینو

آماده‌سازی شیر و نسکافه

برای طرز تهیه کیک کاپوچینو به روش کافی شاپی ابتدا مقداری شیر گرم را داخل یک ظرف بریزید و بعد نسکافه و کاپوچینو را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و کنار بگذارید، سپس تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و کمی حجم آن‌ها زیاد شود.

تهیه مخلوط تخم مرغ و شکر

بعد شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه هم بزنید تا بافت آن کرم رنگ و کشدار شود و سپس وانیل را روی مخلوط بریزید و هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها از بین برود.

اضافه کردن شیر و نسکافه به مخلوط تخم مرغ

سپس ترکیب شیر و نسکافه و کاپوچینو را به مخلوط اضافه کنید و کمی بزنید تا با هم مخلوط و یکدست شوند و بعد روغن مایه را به مواد اضافه کنید و به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند هم بزنید، سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا سبک شود.

ترکیب کردن آرد و بکینگ پودر

بعد مقداری بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و با هم ترکیب کنید و دوباره آرد را الک کنید تا بافت آن یکدست و صاف شود و سپس کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و اول با دور کند همزن هم بزنید تا با هم مخلوط و یکدست شوند و بعد با لیسک هم بزنید.

ریختن مایه کیک در قالب

سپس کف و اطراف قالب گرد با قطر ۲۰ سانت را با روغن مایع کمی چرب کنید و در آن کاغذ روغنی قرار دهید و بعد مایه کیک را در قالب بریزید و سطح آن را با لیسک صاف کنید و قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

پخت کیک در فر

دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت ۱ ساعت خوب بپزد و طلایی رنگ شود، در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید تا پف کیک از بین نرود بعد از یک ساعت میزان پخت کیک را با یک سیخ چوبی تست کنید.

تست کیک

سیخ چوبی را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر چیزی از مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک پخته و آماده است، سپس قالب کیک را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا سرد شود و بعد کیک را به آرامی از قالب بیرون بیاورید.

کاور کردن کیک با خامه

برای درست کردن خامه، مقداری پودر نسکافه را با آب در یک ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید و بعد خامه قنادی را به آن‌ها اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا با هم مخلوط و یکدست شوند و خامه فرم بگیرد و جای پره‌های همزن روی آن بماند.

تزئین کیک با خامه و مغزها

بعد کاغذ روغنی را از کیک جدا کنید و کیک را به ۳ قسمت برش بزنید و هر قسمت را با مخلوط شیر و نسکافه مرطوب کنید و روی هر قسمت مقداری خامه فرم گرفته بریزید و با لیسک سطح آن را صاف کنید و لایه بعدی را روی آن قرار دهید.

استراحت دادن کیک در یخچال

با توجه به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید از مقداری مغز گردوی خرد شده هم استفاده کنید و روی خامه بین لایه‌های کیک بریزید، وقتی لایه آخر کیک را قرار دادید کل کیک را با خامه کاور کنید و کیک را در یخچال قرار دهید تا استراحت کند‌.

برش زدن و تزئین نهایی کیک

بعد از تقریبا ۱ تا ۲ ساعت که کیک جا افتاد و خامه روی آن خودش را گرفت کیک را از یخچال بیرون بیاورید و با سلیقه خودتان با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردو خرد شده، مغز فندق خرد شده و شکلات چیپسی و چند برش موز تزئین کنید. در آخر کیک کاپوچینو را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب بچینید و این کیک خوش طعم را همراه با چای یا نسکافه سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو