چگونه محل اقامت مناسب را به هنگام سفر انتخاب کنیم؟

منبع: فوت و فن

5

1402/4/11

22:53


زمانی که برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنید، باید به این مسئله توجه کنید که به چه نوع اقامتگاهی نیاز دارید؟ در این مطلب به بررسی نکات و توصیه‌هایی می‌پردازیم که به شما کمک خواهند کرد تا به هنگام برنامه‌ریزی برای سفر، محل اقامت مناسب خودتان را انتخاب کنید. همراه با ما باشید.

چگونه محل اقامت مناسب را به هنگام سفر انتخاب کنیم؟

زمانی که برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنید، باید به این مسئله توجه کنید که به چه نوع اقامتگاهی نیاز دارید؟ در این مطلب به بررسی نکات و توصیه‌هایی می‌پردازیم که به شما کمک خواهند کرد تا به هنگام برنامه‌ریزی برای سفر، محل اقامت مناسب خودتان را انتخاب کنید. همراه با ما باشید.

چه مدت قصد اقامت دارید؟

اگر قصد دارید برای مدتی طولانی در مقصد بمانید، در آپارتمانی مانند آنچه در Airbnb در دسترس است، اقامت داشته باشید بهتر است. آپارتمان‌ها معمولاً آشپزخانه، ماشین لباس‌شویی و تقریباً هر چیزی که برای اقامتی طولانی مدت نیاز دارید را درون خودشان دارند. احتمالاً می‌توانید برای اقامت‌های طولانی نیز نرخ‌های مناسب‌تری را دریافت کنید. اگر فقط برای مدت کوتاهی اقامت دارید، اقامت در هتل یا هاستل (خوابگاه) را در نظر بگیرید.

چه زمانی به مقصد میرسید؟

اگر دیر وقت به مقصد خود می‌رسید، مثلاً بعد از ساعت ۱۰ شب، یک هتل یا خوابگاه ممکن است گزینه بهتری باشد. چراکه میزبان‌های Airbnb اغلب اوقات از مهمانان در ساعات پایانی شب پذیرایی خوبی ندارند. از سوی دیگر، اگر دیر وقت به این Airbnb وارد شوید، ممکن است هزینه بیشتری از شما دریافت کنند.

با چند نفر سفر میکنید؟

اگر در یک گروه بزرگ سفر می‌کنید و می‌خواهید در همان اتاق یا آپارتمان بمانید، بسته به نوع سفری که به دنبالش هستید، ممکن است بخواهید یک اتاق خواب خصوصی در هاستل بگیرید یا اینکه در آپارتمانی مانند Airbnb بمانید. هتل‌ها برای گروه‌های بزرگ مناسب نیستند چراکه ممکن است مجبور شوید برای چندین اتاق هزینه کنید که در نهایت می‌تواند مبلغ زیادی شود.

آیا به امکانات آشپزی نیاز دارید؟

اگر سفری با بودجه محدود را شروع کرده‌اید مانند زمانی که با کوله‌پشتی به سفر می‌روید یا برای مدتی طولانی در مقصد می‌مانید، ممکن است امکانات آشپزخانه برای شما حائز اهمیت باشد. در این صورت، یک آپارتمان یا خوابگاه بهتر از یک هتل یا استراحتگاه خواهد بود چراکه آن‌ها اغلب چنین امکاناتی را ارائه می‌دهند.

آیا سفر شما مناسبت خاصی دارد؟

اگر برای یک مناسب خاص همچون تولد، ماه عسل یا هر چیز دیگری به سفر می‌روید، اقامت در یک هتل مجلل می‌تواند گزینه بهتری باشد. هتل‌های لوکس مزایا و امکانات بسیار خوبی را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند که تجربه‌ای به‌یادماندنی و فوق العاده را برای آن‌ها رقم می‌زند، به طوریکه شاید اصلاً نخواهید از هتل بیرون بروید.

آیا میخواهید در مرکز شهر باشد؟

اگر در حال بازدید از شهر هستید و قصد دارید تا زمان زیادی را صرف کاوش در جاهای دیدنی آن بکنید، پس موقعیت مکانی محل اقامت و قرار گرفتن آن در مرکز شهر می‌تواند بسیار خوب باشد. اغلب اوقات هاستل‌ها در مکان‌های عالی قرار دارند و با این وجود نیز همچنان مقرون به صرفه هستند. این در حالی است که هتل‌های نزدیک به مرکز شهر از هتل‌های کمی دورتر گران‌تر هستند. ممکن است آپارتمان‌هایی را نیز در مکان‌های خوب پیدا کنید اما اکثر مکان‌های Airbnb در فاصله‌های دورتر از مرکز شهر قرار دارند.

آیا رانندگی خواهید کرد؟

اگر قصد دارید تا به هنگام سفر از ماشین استفاده کنید، پس باید هتلی بگیرید که امکانات پارکینگ داشته باشد یا اینکه از وضعیت پارکینگ در مناطق اطراف آن آگاه شوید. با این حال باید گفت که توصیه می‌شود که به هنگام سفر به شهرها معمولاً از رانندگی اجتناب کنید و سعی کنید تا از حمل و نقل عمومی استفاده کنید چراکه زمان کمتری در ترافیک سپری خواهد کرد.

محل اقامت چقدر به حمل و نقل عمومی نزدیک است؟

یکی از نکاتی که به هنگام انتخاب محل اقامت باید در نظر داشت، نزدیکی آن به ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی همچون ایستگاه مترو است. وقتی به این مسئله توجه نکنید، ممکن است مجبور شوید برای حمل و نقل خود از تاکسی استفاده کنید که هزینه سفر شما را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

آیا به دنبال محیطی اجتماعی هستید؟

برای کوله‌گردها و کسانی که می‌خواهند محیط اجتماعی بیشتری داشته باشند، ممکن است بخواهید در هاستل اقامت کنید. خوابگاه‌ها معمولاً مناطق مشترکی دارند که در آن‌ها افراد زمان خودشان را با هم سپری می‌کنند و این در حالی است که رویدادهای عصرگاهی نیز می‌تواند جالب‌توجه و جذاب باشند.

آیا به امکانات بدنسازی نیاز دارید؟

اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید و دوست دارید در سفر ورزش کنید، بهتر است در هتلی اقامت داشته باشید که امکانات تناسب اندام داشته باشد. علاوه بر این می‌توانید بررسی کنید آیا سالن‌های ورزشی در آن نزدیکی وجود دارد یا خیر. به طور کلی، اگر به امکانات بدن‌سازی نیاز دارید، باید هتلی را انتخاب کنید که چنین امکاناتی را داخل خودش داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو