واریزی جدید 1 میلیون و 650 هزار تومانی دولت برای این دهک ها | سورپرایز آخر هفته ای رئیسی برای عید غدیر

5

1402/4/12

22:32


واریزی جدید 1 میلیون و 650 هزار تومانی دولت برای این دهک ها | سورپرایز آخر هفته ای رئیسی برای عید غدیر

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 در رابطه با واریزی جدید دولت اینبار قرعه شانس به نام بازنشستگان رسیده است.طبق اخبار منتشر شده واریزی جدید برای بازنشستگانی است که منتظر ثبت نام وام بازنشستگان هستند. قرار است وام 30 میلیون تومانی به عنوان واریزی جدید برایشان پرداخت شود.مقدار واریزی جدید هنوز مشخص نشده است.در ادامه به آخرین خبر از واریزی جدید می پردازیم.

با آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی کلیه خانوارهای دهک‌های اول تا سوم مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه شدند. بر این اساس مبلغ ۸۰ هزار تومان در حساب سرپرستان خانوار شارژ شد و با این شرط که هر نفر از اعضای خانوار ۳۲۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را صرف خرید کالابرگ کند، امکان استفاده از ۸۰ هزار تومان واریزی برای آنها فراهم شد.

به موجب این طرح اعتبار کالابرگ برای همه یارانه‌بگیران از یک ماه قبل واریز می‌شود اما برای سه دهک اول تا سوم که دهک کم‌درآمد به شمار می‌روند، علاوه بر اعتبار موجود یعنی ۴۰۰ هزار تومان، ۲۰ درصد اعتبار اضافی به مبلغ ۸۰ هزار تومان واریز می‌شود. البته برای دهک‌های ۴ تا ۹ درآمدی صرفا اعتبار یارانه یک ماه زودتر واریز می‌شود که می‌توانند از لیست کالاهای پیش‌بینی شده در طرح خرید کنند.

در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، بطری شیر کم چرب، پنیر، ماست پگاه،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ جدید خود لیست جزئیات جدول اقلام غذایی طرح ملی کالابرگ الکترونیک که شامل ۱۱ قلم غذایی، حجم اقلام، قیمت هر قلم غذایی به مبداء اردیبهشت‌ ماه سال ۱۴۰۱، قیمت همان کالا در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، مابه‌ التفاوت اقلام مذکور و جمع‌بندی کلی اقلام است را جهت اطلاع خانوارها اعلام کرد.

بر اساس پوشش کامل سه دهک اول درآمدی و تحقق حمایت‌های دولت برای تأمین سبد غذایی خانوارها از روز دوشنبه ۲۹ خردادماه سال‌ جاری، افزایش اعتبار برای هر سه دهک اعمال شد.

همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی و مصوبه مجلس است و دولت بارها اعلام کرده بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند، لذا مردم و خانوارها مختارند که کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب کنند و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.کارشناسان معتقدند با اجرای موفق این طرح بخش اعظمی از تورم موجود کنترل خواهد شد.

 

واریزی جدید

دهک ها(طبق هزینه ها بجز سرمایه گذاری) میانگین درآمد خانوار

دهک اول ۱٫۶۵۴٫۰۰۰ تومان

دهک دوم ۲٫۳۳۵٫۰۰۰ تومان

دهک سوم ۲٫۷۶۰٫۰۰۰ تومان

دهک چهارم ۳٫۲۶۵٫۰۰۰ تومان

دهک پنجم ۳٫۶۲۵٫۰۰۰ تومان

دهک ششم ۴٫۱۳۰٫۰۰۰ تومان

دهک هفتم ۴٫۷۳۵٫۰۰۰ تومان

دهک هشتم ۵٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان

دهک نهم ۶٫۷۲۰٫۰۰۰ تومان

دهک دهم ۱۰٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان

مبلغ جدید یارانه معیشتی خانوار

دهک ۱ تا ۳ به ازای هر نفر ۴۰۰٫۰۰۰ تومان

خانواده ۲ نفره ۸۰۰٫۰۰۰ تومان، خانواده ۳ نفره ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان، خانواده ۴ نفره ۱٫۶۰۰٫۰۰۰ تومان و خانواده ۵ نفره ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان یارانه معیشتی دریافت می کنند.

دهک ۴ تا ۱۰ به ازای هر نفر ۳۰۰٫۰۰۰ تومان

خانواده ۲ نفره ۶۰۰٫۰۰۰ تومان، خانواده ۳ نفره ۹۰۰٫۰۰۰ تومان، خانواده ۴ نفره ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان و خانواده ۵ نفره ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان دریافت می کنند.

۳۰ درصد جمعیت کشور یارانه ۴۰۰ تومانی و ۶۰ درصد مابقی هم یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند.

 

آدرس سامانه جدید حمایت چیست؟

به گزارش ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سامانه جدید «حمایت» که با نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir فعال است، سرپرست هر خانوار می‌تواند دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار خود مشاهده کند.

 چرا یارانه من قطع شده است و چه کار باید بکنم؟

ممکن است دهک بندی شما به خاطر یکی از موارد زیر تغییر یافته باشد:

گروه اول: اگر در یک خانواده فرزندان ازدواج کردند و یا زندگی مستقل تشکیل دادند اما هنوز خانوار خودشان را از والدین جدا نکرده اند چون مجموع درآمدشان باهم حساب می شود ممکن است موجب شود خانوار ایشان در دهک ده قرار بگیرد. این افراد می توانند بعد از ثبت درخواست بررسی در سامانه حمایت و رجوع به سازوکاری که سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام می کند با مراجعه به سایت این سازمان یا پلیس +۱۰ نسبت به تفکیک خانوار خودشان اقدام کنند.

گروه دوم: بعضی از افراد مثل کارپردازها و یا مدیران خرید هستند حساب شخصی و تجاری خودشان را جدا نکرده اند و یا وقتی افراد کارت بانکی خودشان را در اختیار دیگران گذاشته اند تا با آن کار کنند. اگر تراکنش بانکی این افراد به این دلایل بالا رفته باشد ممکن است باعث شود دهک دهمی شناسایی شوند. در مورد اول برای رفع این مشکل باید حساب شخصی و تجاری را جدا کنند و در مورد دوم باید بدانند این کار می تواند تبعات حقوقی برای این افراد داشته باشد و نباید کارت خود را در اختیار دیگران قرار دهند. وزارت رفاه بعد از ۳ ماه این افراد را وسع سنجی می کند، در صورتی که تا ان موقع حسابشان تفکیک شده باشد مشمول یارانه خواهند شد.

گروه سوم: افرادی هم هستند که خودرو خود را به صورت قولنامه ای فروخته اند، چون خودرو این افراد هنوز فک پلاک نشده است جزو اموالشان به حساب می آید و ممکن است باعث شود جزو دهک ده قرار گیرند. این افراد برای حل این مشکل باید به مراکز فک پلاک مراجعه کنند تا خودرویی که فروخته اند از لیست دارایشان حذف شود.

گروه چهارم: البته گروه دیگری هم هستند که واقعا درآمد بالایی دارند اما به دلیل داشتن بیماری خاص و پرهزینه یکی از اعضای خانواده نیاز به حمایت دارند. این عزیزان مشمول شرایط خاص می شوند و می توانند با مراجعه به سایت اعتراض به دهک بندی و اعلام شرایط خود تخت بررسی مجدد قرار بگیرند. در این زمینه وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی هم نظارت دارند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو