داچیا به آزمایش سوخت سنتتیک در رالی داکار می‌پردازد

منبع: فوت و فن

6

1402/4/13

10:24


داچیا اعلام کرد که در رالی داکار شرکت خواهد کرد. این شرکت خودروساز گفت که در سال 2025 شروع به رقابت در مسابقات جهانی Rally-Raid در دسته +T1 به عنوان یک تولید کننده خواهد کرد.

داچیا به آزمایش سوخت سنتتیک در رالی داکار می‌پردازد

داچیا اعلام کرد که در رالی داکار شرکت خواهد کرد. این شرکت خودروساز گفت که در سال 2025 شروع به رقابت در مسابقات جهانی Rally-Raid در دسته +T1 به عنوان یک تولید کننده خواهد کرد. دنیس لو ووت، مدیرعامل داچیا، گفت که رالی آزمونی برای “مقاومت واقعی” داچیا خواهد بود و نشان می‌دهد که این شرکت در تکنولوژی حمل و نقل با کربن پایین تعهد دارد.

داچیا جزئیات مهمی درباره خودروی مسابقه‌ای خود اعلام نکرد. با این حال، این شرکت خودروساز اعلام کرد که از سوخت سنتتیک تأمین شده توسط آرامکو استفاده خواهد کرد. داچیا در این زمینه تنها نیست؛ پورشه در سال گذشته در شیلی شروع به تولید سوخت سنتتیک خود کرد و از این سوخت برای پر کردن یک مدل ۹۱۱ استفاده کرد. اما هنوز منتظر نجات موتور احتراق داخلی نباشید. تویوتا در ماه می گفت که این تکنولوژی قبل از آماده شدن برای تولید انبوه نیاز به تکامل دارد.

سباستین لوآب و کریستینا گوتیرز هررو به عنوان رانندگان تیم داچیا در این مسابقات حضور خواهند داشت. این زوج تجربه‌ای طولانی از شرکت در رالی داکار را به برنامه کارخانه داچیا می‌آورند.

گوتیرز هررو، ۳۱ ساله، در هفت رالی شرکت کرده است و در سال ۲۰۱۷ به عنوان اولین زن اسپانیایی در رده خودروها موفق به پایان رالی شد. لوآب، نه بار قهرمان رالی جهانی، از سال ۲۰۱۶ در رالی داکار شرکت می‌کند.

داچیا در سال آینده آزمایش‌های نمونه‌سازی را در رالی ماروک آغاز خواهد کرد و در فاز آزمایشی سباستین لوآب و کریستینا گوتیرز هررو در ماشین نشسته و به رانندگی می‌پردازند. این شرکت می‌گوید که از رالی به عنوان یک زمینه آزمایش و آزمایشگاه استفاده خواهد کرد و تنها در رقابت نخواهد بود.

برنامه کارخانه داچیا همچنین از تجربه شرکت موتوری بریتانیایی Prodrive بهره خواهد برد. این گروه ورزش موتوری از سال ۲۰۲۰ در رالی داکار و رالی رید شرکت کرده است. Prodrive در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ با لوآب که از سال ۲۰۲۱ با این تیم رانندگی می‌کند، در مجموع دوم شده است.

رالی داکار یک آزمون سخت در خاکستری است که بسیاری از تولید کنندگان خودرو در طول ۴۵ سال گذشته در آن شرکت کرده‌اند. در حال حاضر مسابقه‌های امسال بیش از ۳۰۰۰ مایل از بیابان را در دو هفته طی کرد و چالش همچنان خواهان جذب رقبا جدید است.

فورد اعلام کرد که در رالی داکار سال آینده وارد می‌شود و برای چند سال آینده آماده می‌شود. آنها یک رنجر رپتور نوع جدید را در رده T1+ به میدان خواهند آورد که در سال ۲۰۲۵ در مقابل شرکت داچیا رقابت خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو