چطور از افزایش سن با آرایش جلوگیری کنیم؟

چطور از افزایش سن با آرایش جلوگیری کنیم؟


منبع: آرگا

3

1402/4/14

00:43


هدف نهایی آرایش پوشاندن نواقص و ارائه چهره ای زیبا و جذاب می باشد. اما برخی اشتباهات در این زمینه سبب می شود سن فرد بالاتر نشان داده شود. از این رو در این مطلب به تکنیک هایی ساده برای جلوگیری از افزایش سن با آرایش اشاره می شود.

برای جلوگیری از افزایش سن با آرایش لازم است نکاتی رعایت شود تا چهره فرد جوان تر و شاداب تر به نظر برسد. برخی اشتباهات آرایشی می توانند صورت را افتاده و مسن تر نشان دهند. به این ترتیب به کارگیری تکنیک های آرایشی و محصولات مناسب کمک می کند تا چهره شما شاداب و جوان تر دیده شود.

تکنیک های ساده برای جلوگیری از افزایش سن با آرایش

آرایش و میکاپ یکی از کارهای محبوب برای خانم ها در هر سنی می باشد. ولی باید دانست که آرایش صورت دارای قواعد و اصول خاص خود می باشد که رعایت آن ها می تواند موجب زیبا و جوان تر به نظر رسیدن چهره شود. در مقابل هم برخی اشتباهات آرایشی می توانند صورت فرد را افتاده تر و مسن تر نشان بدهند.

به این ترتیب روش درست آرایش و استفاده از محصولات آرایشی مناسب در نتیجه نهایی میکاپ شما تاثیر زیادی دارد. و در صورت عدم رعایت این تکنیک ها حتی اگر بهترین لوازم آرایشی نیز استفاده شود باز هم نمی توان به زیبا و جوان تر به نظر رسیدن چهره کمکی کرد.

در این مطلب با چندین تکنیک ساده آرایشی برای جلوگیری از افزایش سن با آرایش آشنا می شوید. با استفاده از این تکنیک ها می توانید به راحتی چهره خود را چندین سال شاداب تر و جوان تر جلوه دهید.

۱. روش صحیح کانتورینگ

یکی از مراحلی که تاثیر بسیاری در جلوگیری از افزایش سن با آرایش دارد، روش صحیح کانتورینگ صورت می باشد. می توان توسط هایلایترها نقاط قوت چهره را برجسته تر نموده و توسط برنزر ها نقاط ضعف اطراف صورت را برطرف کرد. همچنین برای برجسته تر به نظر رسیدن گونه می توان با براش و کرم پودر زیر استخوان گونه خطی به سمت بالا کشیده و آن را محو نمود.

۲. ایجاد ابرو و مژه های پرپشت

تکنیک دیگر برای جلوگیری از افزایش سن با آرایش پرپشت نشان دادن ابرو و مژه ها می باشد. به طور کلی ابروهای نازک سن را بیشتر نشان می دهد. به این ترتیب به کمک مداد یا سایه طبیعی یک تا دو درجه روشن تر از رنگ ابرو، ابروها را پر کرده و مراقب باشید آرایش ابرو تیره و غیر طبیعی انجام نشود.

به طور مثال بیش از حد زیر و بالای ابرو را خط نکشیده و آن را خیلی کوتاه یا بلند نکنید. مژه های پر پشت نیز جلوه زیباتری به چهره می دهند. ولی برای این کار ریمل سبک انتخاب شود نه ریمل ضد آب. البته استفاده از مژه مصنوعی هم می تواند کمک کننده باشد.

ضمنا کشیدن مواد قهوه ای روی خط رویش مژه پیش از ریمل زدن می تواند مژه ها را پرتر نشان دهد. توصیه می شود ریمل را فقط به مژه های بالا بزنید.

۳. آرایش صحیح لب ها

با افزایش سن به مرور لب ها کم حجم و نازک تر می شوند. از این رو اگر لب های نازکی دارید، با حجم دهی به آن ها از افزایش سن با آرایش جلوگیری کنید. برای این کار خط لب را کمی بالاتر از خط طبیعی لب خود کشیده و از رژ لب های با رنگ ملایم و روشن استفاده کنید.

چرا که رژ لب تیره رنگ سبب می شود لب ها کوچکتر به نظر برسند. برای پیشگیری از آمیختگی رنگ ها و باقی ماندن بهتر رژ لب روی لب، به جای استفاده مستقیم از رژ، آن را توسط انگشت یا برس روی لب ها اعمال کنید. همچنین به کمک یک مداد هایلایت به رنگ رژ لب، خطی روی لب بالا بکشید و با انگشت پخش کنید تا طبیعی تر جلوه کند.

در ضمن استفاده از برق لب نیز در وسط لب پایین سبب زیباتر و پرتر به نظر رسیدن لب ها می شود.

۴. استفاده درست از خط چشم و سایه چشم

همانطور که می دانید چشم ها تاثیر مهمی در زیبایی چهره دارند. چشم درشت شما را جوان تر نشان می دهد و چشم های ریز و پلک های افتاده سن را بالاتر نشان می دهد. برای آرایش چشم از محصولاتی مانند سایه، مداد و خط چشم کمک گرفته می شود تا ایرادات آن اصلاح شود.

به طور مثال، سایه های رنگ پریده سبب شده سن شما بیشتر به نظر برسد در حالی که سایه های گرم تر چهره را جوان تر نشان می دهد. سایه قهوه ای روشن یا شامپاینی براق و سایه های نزدیک به رنگ پوست چشم ها را درشت تر نشان می دهد. همچنین پوشاندن خط مژه با مداد و براق تر نمودن گوشه داخلی چشم هم می تواند موثر باشد.

ضمنا بهتر است از خط چشم و ریمل روی پلک پایین استفاده نشود چرا که موجب شده پلک ها افتاده تر به نظر برسند. ضمنا هر چند خط چشم سبب بزرگتر نشان داده شدن چشم ها می شود ولی خط چشم مشکی و پهن مناسب نیست. توصیه می شود با استفاده از خط چشم قهوه ای خط نازکی کشیده شود.

۵. استفاده درست از رژ گونه

یک لایه سرخگون روی گونه ها تاثیر چشمگیری در جوان و شاداب نشان دادن چهره دارد. می توانید توسط رژ گونه های روشن صورتی و هلویی روی بخش بالای برآمدگی گونه، صورتی جوان تر داشته باشید. در ضمن ترکیب دو رنگ برنز و صورتی با یکدیگر هم می تواند چهره را شاداب تر نشان دهد.

دقت کنید که رنگ های تیره خطوط صورت را عمیق تر جلوه می دهند. به این ترتیب در آرایش از رژ گونه های تیره استفاده نکنید زیرا سن شما را افزایش می دهد. برخی توصیه می کنند یک قطره براق بعد از رژ گونه استفاده شود. ولی امروزه محصولات جدیدی به اسم تینت های لب و گونه روانه بازار شده که به تنهایی به پوست رنگ و درخشش فوق العاده ای می بخشند.

بافت لطیف تینت لب و گونه طوری است که جلوه ای گلگون و طبیعی به پوست داده به طوری که انگار پوست طبیعی صورت شما تا این حد زیبا و خوشرنگ است.

۶. استفاده از مرطوب کننده و انواع پرایمر

همانطور که می دانید پوست به مرور زمان رطوبتش را از دست داده و خشک تر می شود. از سویی پوست خشک، مسن تر و بی حال تر دیده می شوند. یکی از کارها برای جوان تر به نظر رسیدن پوست استفاده از کرم های مرطوب کننده سبک پس از شستشوی صورت می باشد.

این کرم ها موجب می شوند سطح پوست نرم شده و اگر مواد آرایشی در ادامه استفاده کنید، بافت ناهمواری روی صورت به وجود نیاید. از سویی استفاده از پرایمر صورت قبل از شروع میکاپ پوست های دارای آثار پیری همچون چروک و افتادگی و لک را یکدست نموده و برای یک آرایش حرفه ای آماده می نماید.

پرایمر یک لایه شفاف و سبک روی پوست ایجاد و آن را کاملا می پوشاند. ضمنا خطوط ریز صورت را پر نموده و سطح پوست صاف و یکدست می شود. پرایمرها ماندگاری کرم پودر را افزایش می دهند و کمک می کنند میکاپ یکنواخت و تازه به نظر برسد.

۷. استفاده درست از انواع کرم پودر و کانسیلر

یکی دیگر از تکنیک های موثر در جلوگیری از افزایش سن با آرایش استفاده درست از کرم پودر و کانسیلر می باشد. به طور کلی برای زیبا و جوان به نظر رسیدن چهره باید آرایش های طبیعی را انتخاب کنید. کرم پودر و کانسیلر می توانند چین و چروک و دیگر عیوب پوست را بپوشانند.

ولی اگر در مصرف آن ها زیاده روی شود، خطوطی روی چهره ایجاد شده که آرایش را مصنوعی جلوه می دهد. به این ترتیب از کرم پودرهای سبک با پوشش دهی نرمال به ویژه کرم پودر دارای مرطوب کننده یا مرطوب کننده های رنگی استفاده شود. این محصولات از سایر انواع پودرها روی پوست اعمال می شوند و جلوه یکدست و درخشان تری به پوست می دهند.

کانسیلر برای پر کردن خطوط چین و چروک و محو سازی لکه های تیره رنگ خیلی مناسب است. می توان آن را به شکل مثلثی زیر چشم ها، اطراف دهان و روی لکه ها اعمال کرد و با انگشت روی پوست ضربه زده بعد با اسفنج اشکی آن را ترکیب نمایید. دقت کنید کانسیلر باید به صورت ضربه ای روی پوست ترکیب شود.

۸. استفاده از فیکساتور در مرحله پایانی میکاپ

در آخرین مرحله میکاپ، بهتر است به کمک یک فیکساتور آرایش را تمام کنید. این کار موجب می شود که میکاپ تثبیت شده و در طول روز ماندگار باشد. همچنین از تجمع مواد آرایشی بین خطوط و چروک های صورت پیشگیری می کند. ولی برای آن که پوست شما طبیعی تر جلوه کند و خطوط چهره بیشتر نمایان نشود، بهتر است از پودر فیکساتور تنها روی بینی و چانه استفاده شود. با این کار پوست شما ظاهر جوان تری پیدا خواهد کرد.

ضمنا برای آرایش افراد سن به بالا به لکه های ناشی از افزایش سن و چین و چروک بیشتر دقت شود. به کمک تکنیک های آرایش و کانتور کردن صورت می توان افتادگی پوست را پوشاند و قرینه سازی ابرو در این افراد نیز حائز اهمیت است. یکی از موارد مهم در آرایش و میکاپ افراد میانسال زیرسازی پوست، تصحیح رنگ و کانتورینگ است.

۹. عدم استفاده از پنکک

با افزایش سن، پوست صورت خشک می شود از این رو برای جلوگیری از افزایش سن با آرایش از کرم پودر به جای پنکک استفاده کنید. همچنین برای افراد میانسال بهتر است از کرم ضد پیری جهت آرایش صورت استفاده شود. البته دقت کنید کرم پودر شما باید حاوی مرطوب کننده و ضد چروک هم باشد. ضمنا به علت این که هایلایتر منافذ باز پوستی را دو چندان نشان می دهد بهتر است در این افراد هایلایتر استفاده نشود.

۱۰. استفاده درست از ریمل و سایه

برای آرایش چشم افراد سن بالا تنها پلک بالا را خط چشم بکشید. کشیدن خط چشم سبب ریز نشان دادن پلک ها شده و خطوط اطراف چشم بیشتر نمایان می گردد. دقت کنید خط پایین پلک را با خط چشم سفید یا سایه سفید ترسیم تا چشم درشت تر به نظر برسد.

پیش از استفاده از ریمل ابتدا مژه ها را فر دهید. برای جوان تر به نظر رسیدن صورت مسن، مژه ها را حالت داده و از دو لایه ریمل استفاده نمایید. با  این کار مژه ها بلندتر و چشم ها درشت تر و جذاب تر به نظر می رسند.

همچنین پیشنهاد می شود از سایه چشم خودداری شود. زیرا این کار سبب شده چهره مسن تر دیده شود. از پرامیر روی پلک ها و از سایه سفید زیر ابرو استفاده شود. پرایمر همانطور که اشاره شد موجب صاف شدن پلک می گردد. اگر برای آرایش صورت میانسال سایه چشم استفاده می کنید بهتر است قبل از زدن سایه پرایمر استفاده شود.

در مورد افرادی که پشت چشم ها چین و چروک زیادی دارد، حتما پرایمر استفاده شود. دقت کنید برای آرایش چهره مسن از سایه چشم های با رنگ گرم و روشن استفاده نمایید. رنگ هایی مثل قهوه ای و خاکستری چشم را خسته جلوه می دهند. ضمنا از سایه های اکلیکی و براق خودداری نمایید.

پیشنهاد می شود برای آرایش صورت میانسال از سایه مات جهت محو شدن چروک چشم استفاده شود. ضمنا دقت کنید استفاده از ریمل ضد آب برای جلوگیری از افزایش سن با آرایش اصلا توصیه نمی شود. بیشتر افراد به خاطر این که این نوع ریمل نمی ریزد و زیر چشم سیاه نمی شود آن را انتخاب می کنند. در حالی که ریمل ضد آب فرمول قوی داشته و می تواند مژه ها را خشک نماید. از این رو علیرغم نازک و شکننده شدن مژه ها، سن را بیشتر نشان می دهند.

برای جلوگیری از این کار ابتدا روی محل رویش مژه مداد قهوه ای کشیده تا مژه ضخیم و پرپشت جلوه کند بعد با یک ریمل سبک و ملایم و نه ضد آب به مژه ها حالت بدهید.

۱۱. کوتاهی موها

سعی کنید جلوی موها را کوتاه نمایید. این کار به ویژه برای خانم های بالای ۵۰ سال تاثیر زیادی در جوان نشان دادن چهره می کند. به جای یکدست کردن و بستن موها از پشت، موهای جلوی سر را کوتاه و یک سشوار سطحی بکشید.

۱۲. انتخاب رنگ موی درست

رنگ موی مناسب نیز تاثیر زیادی در جوان تر نشان دادن چهره خواهد کرد. برای خانم های بالای ۵۰ سال توصیه می شود رنگ های زیتونی و نسکافه ای را انتخاب کنند. این رنگ موها در جذابیت شما بسیار موثر است. ضمنا اجازه ندهید موهای سفید ار ریشه بیرون بزند زیرا ظاهرتان را هر اندازه که مرتب باشید این تار موها به هم می ریزند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو