مخالفت رگولاتوری با تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران ؛ منتشر پاسخ مخابرات باشید

منبع: تکراتو

5

1402/4/14

11:31


سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نامه‌ای رسمی، نسبت به تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران مخالفت کرد. یک منبع آگاه در مخابرات نیز این نامه را تایید کرده و گفته است که این شرکت، به‌زودی به نکات مطرح شده در نامه پاسخ خواهد داد.

مخالفت رگولاتوری با تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران ؛ منتشر پاسخ مخابرات باشید

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نامه‌ای رسمی، نسبت به تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران مخالفت کرد. یک منبع آگاه در مخابرات نیز این نامه را تایید کرده و گفته است که این شرکت، به‌زودی به نکات مطرح شده در نامه پاسخ خواهد داد.

به گزارش پیوست، در نامه‌ای از سوی سازمات تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خطاب به مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، اعلام شد که رگورلاتوری با درخواست تمدید پروانه شرکت مخابرات در زمینه ارتباطات ثابت، همراه و انتقال داده،‌ مخالف است. این نامه که به امضای امیرمحمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسیده، برای اولین بار در سایت مخابرات فردا منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: عرضه اینترنت ماهواره‌ای به شهروندان عراقی ؛ حسرت تمام ایرانیان!

جزئیات مخالفت رگولاتوری با تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران

پروانه فعالیت شرکت مخابرات ایران که در سال ۸۶ صادر شده، ۱۵ سال اعتبار داشته و در آن عنوان شده است که قابلیت تمدید دارد. با این حال در نامه رگولاتوری به مخابرات، موارد متعددی به عنوان تخلف از مفاد پروانه ذکر شده و براساس آنها با تمدید پروانه فعالیت شرکت مخابرات، مخالفت شده است.

در نامه رگولاتوری به مخابرات، مواردی مانند اجرایی نشدن مصوبه بیت‌استریم، به روز نشدن واگذاری تلفن ثابت، انجام ندادن تعهدات مالی مانند تسهیم درآمد و جرایم، رانژه نشدن سایر اپراتورها، تبدیل وضعیت ایثارگران و… به عنوان مواردی یاد شده که مخابرات به تعهدات پروانه‌ای، موافقت‌نامه‌ها و الحاقیه‌های پروانه عمل نکرده و بر همین اساس، وزارت ارتباطات با تمدید پروانه این شرکت مخالفت کرده است.

مخالفت رگولاتوری با تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران

براساس اعلام قبلی، مجمع عمومی سالانه شرکت مخابرات ایران روز پنج‌شنبه ۱۵ تیر ماه برگزار می‌شود و انتشار این نامه چند روز پیش مجمع، می‌تواند حاشیه‌های زیادی را ایجاد کند.

دولت سیزدهم برخلاف دولت‌های قبلی از زمان شروع به کار خود رابطه خوبی با شرکت مخابرات ایران داشته و حتی تعیین حداقل کارکرد برای خطوط تلفن ثابت در این دولت اجرایی شد؛ اما اکنون به نظر می‌رسد این رابطه با مشکلاتی روبرو شده است.

واکنش مخابرات ایران

در اولین واکنش رسمی به انتشار این نامه، شرکت مخابرات ایران اعلام کرد به موارد مطرح شده در نامه پاسخ‌های «مستدل و مستند» خواهد داد. در متن کوتاهی که شرکت مخابرات ایران در اختیار پیوست قرار داده، نامه سازمان تنظیم مقررات دارای «خلاء‌های قانونی و حقوقی زیادی» خوانده شده است.

در این متن آمده است: «با توجه به نامه ارسالی از سوی سازمان محترم تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص پروانه شرکت مخابرات، در محتوی نامه و موارد اشاره شده خلاء‌های قانونی و حقوقی زیادی وجود دارد که با پاسخ‌های مستدل و مستند شرکت مخابرات قطعاً مسیر تمدید پروانه این شرکت هموار خواهد شد.

گفتنی است با توجه به مفاد پروانه فعلی شرکت مخابرات ایران، مانعی برای تمدید فعالیت وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مخالفت رگولاتوری با تمدید پروانه شرکت مخابرات ایران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو