تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول از نگاه سایت فیگار

تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

4

1402/4/14

11:32


چند جهانی در کمپانی های دی سی و مارول تفاوت های بسیاری را دارند. در ادامه می خواهیم تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول بررسی کنیم.

تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول از نگاه سایت فیگار

چند جهانی در کمپانی های دی سی و مارول تفاوت های بسیاری را دارند. در ادامه می خواهیم تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول بررسی کنیم.

هر دو استودیوی مارول و دی سی اکنون عمیقاً در مفهوم چندجهانی کاوش کرده‌اند، اگرچه هر دو تفسیرهای بسیار متفاوتی داشته‌اند. هم دنیای سینمایی مارول و هم دنیای دی سی در حال حاضر دنیای چندگانه را بررسی کرده‌اند؛ اما چندین تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول وجود دارد. ایده چندجهانی این را مطرح می‌کند که تعداد نامحدودی از واقعیت‌ها در کنار یکدیگر وجود دارند که هر کدام دارای تغییراتی در جهان شناخته شده هستند.

چندین فرق بین مولتی ورس های دی سی و مارول ، آن را برای داستان سرایی در دی سی و مارول عالی کرد، در فیلم فلش دو جهان در سال 1961 وارد رسانه شد و منجر به اقتباس اجتناب ناپذیر این داستان‌ها در صفحه بزرگ شد. در مارول نیز با فیلم داکتر استرنج بیشتر وارد این بعد از دنیا شده‌اند.

همه‌ی مقاله‌های ابرقهرمانی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های ابرقهرمانی

تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول

  • چندین فرق بین مولتی ورس های دی سی و مارول

در ادامه قرار است تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول

چند تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول

استودیوی مارول در سال 2019 در Avengers: Endgame فعالیت خود را در دنیای چندگانه آغاز کرد که می‌توان از طریق آن تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول تشخیص داد. پیش از آن که با سر به حماسه مولتی‌ورس بپرد، یک برنامه هفت ساله (در حال حاضر) که شامل پروژه‌هایی برای کاوش در وسعت و امکانات بی‌نهایت چندجهانی است.

فلش استودیو دی سی اولین پروژه‌ای بود که در تداوم اولیه به کاوش در جهان چندگانه پرداخت، اما پروژه‌هایی مانند جوکر و بتمن قبلاً بر روی نسخه های متفاوت برخی از نمادین‌ترین شخصیت‌های دی سی از واقعیت‌های دیگر متمرکز شده بودند. اگرچه تعداد زیادی تفاوت های عجیب در دنیا های چندگانه دی سی و مارول وجود دارد؛ اما هر دو MCU و DC Universe قوانین چندوجهی کاملاً متفاوتی دارند.

داستان‌های موجود در MCU می‌توانند واقعیت‌های انشعاب ایجاد کنند

تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول

تفاوت های عجیب در دنیا های چندگانه دی سی و مارول

شروع حماسه Multiverse MCU شروع به وضع قوانین چندجهانی مارول استودیو، به ویژه در فصل 1 Loki کرد که در آن می‌توان تفاوت بین دنیا های چندگانه مارول و دی سی تشخیص داد. لوکی فاش کرد که تصمیمات اتخاذ شده توسط چیزهایی که از Sacred Timeline دور می‌شوند، پتانسیل ایجاد خطوط زمانی منشعب را دارند.

این ایده در What If…? که واقعیت‌های دیگری را بررسی می‌کرد و از خطوط زمانی منشعب می‌شد، از جمله یکی که پگی کارتر سرم فوق سرباز کاپیتان آمریکا را دریافت کرد و یکی دیگر در آن تچالا به جای پیتر کویل، ارباب ستاره بود، صرفاً به دلیل لحظات محوری که کاملاً متفاوت اتفاق می‌افتاد. DC Universe ایده انشعاب خطوط زمانی را لحاظ نکرده است؛ زیرا چندجهانی که در The Flash دیده می‌شود قوانین بسیار متفاوتی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین نسخه های لوکی ؛ از سیلوی و شاه لوکی

بهترین کمیک های لوکی

بری آلن یک جدول زمانی کاملاً جدید در فلش ایجاد کرد

تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول

تفاوت بین دنیا های چندگانه مارول و دی سی

فلش اولین رونمایی در DC Universe به دنیای چندگانه را نشان داد که برای بازنشانی فرنچایز نشان داده شد و دارای عجیب ترین تفاوت ها بین مولتی ورس های DC و Marvel می‌باشد. بری آلن در تلاش برای نجات مادرش در زمان سفر کرد و ناخواسته خود را در یک واقعیت کاملاً جدید یافت که به سختی یادآور واقعیت او بود.

بروس وین از مایکل کیتون توضیح داد که دنیای DC از قوانین واقعیت منشعب مانند MCU پیروی نمی‌کند؛ اما سفر بری در زمان نه تنها آینده را تغییر داده، بلکه گذشته را نیز با استفاده از رشته‌ای از اسپاگتی به عنوان مثال تغییر داده است. این بدان معنا بود که بری با نجات مادرش، نه تنها وقایع پس از مرگ اصلی مادرش بلکه کل زمان را بازنویسی کرده بود.

بیشتر بخوانید:

نکات اصلی که باید قبل از تماشای فیلم فلش بدانید

نقد و بررسی فیلم The Flash 2023

جوکر و بتمن در دیگر جهان‌های DC اتفاقات دیگری برایشان می‌افتن

تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول

عجیب ترین تفاوت ها بین مولتی ورس های DC و Marvel

این واقعیت که DC Universe به قانون واقعیت های شاخه ای MCU پایبند نیست، هنگام در نظر گرفتن پروژه هایی مانند Joker و The Batman مهم است . این پروژه‌ها توسط جیمز گان، مدیرعامل استودیو دی‌سی، تایید شده‌اند که پروژه‌های «دی سی الزورلدز» هستند که در چندجهانی دی‌سی اتفاق می‌افتند، اما در تداوم اصلی نیستند. واقعیت‌هایی که این داستان‌ها در آن اتفاق می‌افتند در مقایسه با تداوم اصلی فرنچایز غیرقابل تشخیص هستند، و نه محصول واقعیت‌های شاخه‌دار، بلکه جهان‌های کاملاً مستقل در نوع خود. در حالی که چندجهان MCU محصول تنوع بی شماری از تصمیمات است، واقعیت های DC کاملاً از یکدیگر جدا هستند.

بیشتر بخوانید:

10 تئوری مورد انتظار در جوکر 2

10 تا از بهترین سلاح های جوکر

آمریکا چاوز می تواند به راحتی در چند جهان MCU سفر کند

تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول

چند تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول

اگرچه نشان داده شد که فلش می‌تواند از خطوط زمانی در جهان DC عبور کند؛ اما این کار از طریق سفر در زمان انجام می‌شود، نه به طور خاصی برای عبور از مرزهای جهان ها انجم شود. با این حال، فاز 4 MCU، زوچیتل گومز را به عنوان آمریکا چاوز معرفی کرد که در Doctor Strange در Multiverse of Madness ثابت کرد که می‌تواند پورتال‌ها را به واقعیت‌های جایگزین باز کند. این امر سفر چند چهانی را در MCU بسیار آسان‌تر می‌کند و انتظار می‌رود که برای آشکار شدن حماسه Multiverse بسیار مهم باشد. مشخص نیست که آیا DC Universe جدید جهان چندگانه را با این همه جزئیات کاوش خواهد کرد یا خیر؛ اما هنوز هیچ شخصیتی به این راحتی نمی‌تواند از مرزهای جهانی عبور کند.

بهترین کمیک های آمریکا چاوز

انواع کانگ فاتح به دلیل سفر در زمان وجود دارد

تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول

چندین فرق بین مولتی ورس های دی سی و مارول

Kang the Conqueror به عنوان آنتاگونیست اصلی حماسه Multiverse در MCU راه اندازی شده است، با بازی Ant-Man and the Wasp: Quantumania در فاز 5 که مخاطبان را به شورای کانگ‌ها معرفی می‌کند. گروه شرور جدید متشکل از صدها نوع کانگ از تعداد بی نهایت جدول زمانی است، اگرچه هر کدام از آن‌ها از طریق سوء استفاده‌های کانگ در سفر در زمان ایجاد شده است.

این مورد دارای چندین فرق بین مولتی ورس های دی سی و مارول است که در دنیای DC، گونه‌هایی که از طریق سفر در زمان ایجاد می‌شوند نشان داده نشده‌اند، بلکه به سادگی در هر کیهانی وجود دارند. از آنجایی که MCU از قانون واقعیت‌های انشعاب پیروی می‌کند، سفر در زمان کانگ به او اجازه می‌دهد تا در یک جدول زمانی وارد شود و واقعیت‌های شاخه‌دار اصلی را ایجاد کند و به بسیاری از انواع او اجازه می‌دهد وجود داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

قوی ترین نسخه های مرد مورچه ای

هجوم ها می توانند جهان ها را در MCU نابود کنند

تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول

تفاوت های عجیب در دنیا های چندگانه دی سی و مارول

حماسه Multiverse MCU همچنین ایده نفوذ به این فرنچایز را معرفی کرد که به عنوان رویدادی توصیف می شود و هنگام برخورد جهان‌ها رخ می‌دهد و یک یا چند واقعیت را در این فرآیند از بین می‌برد. هجوم‌ها می‌توانند به دلیل وجود انواع در واقعیت‌های متناوب، واقعیت‌های منشعب بیش از حد، یا دخالت نیروهای خارجی در پایداری جهان چندگانه ایجاد شوند که تفاوت های عجیب در دنیا های چندگانه دی سی و مارول در اینجا مطرح خواهد شد.

این یک نقطه طرح اصلی در MCU است، به خصوص منجر به Avengers: Secret Wars در سال 2027 می‌شود و انتظار می‌رود یک تهاجم عظیم را به نمایش بگذارد که می‌تواند MCU را به خطر بیندازد. با این حال، این مورد در دنیای DC وجود نداشته است. در پایان فلش، چند جهان شروع به برخورد کردند؛ اما این به سختی توضیح داده شد.

دفعاتی که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود

MCU دارای تیم هایی است که بر مولتی ورس نظارت می کنند

تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول

تفاوت بین دنیا های چندگانه مارول و دی سی

تفکیک بیشتر واقعیت‌ها در جهان DC به این معنی است که نظارت زیادی بر چندجهانی لازم نیست؛ زیرا به ندرت در معرض خطر فروپاشی است. با این حال، با تهدید احتمالی نفوذ، این یک مشکل تکراری در MCU است که تفاوت بین دنیا های چندگانه مارول و دی سی ایجاد می‌کند. این عامل منجر به تشکیل تیم‌هایی شده است که وظیفه نظارت بر چندجهان را دارند، مانند ایلومیناتی Earth-838 در Multiverse of Madness و Guardians of the Multiverse در What If…؟ . بسیاری دیگر از مارول کامیکس نیز می‌توانند به زودی در MCU ظاهر شوند، مانند شورای ریدز و سپاه کاپیتان بریتانیا، اما تیم‌هایی با این هدف در دنیای DC دیده نشده‌اند.

نقد فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون

مولتی ورس در MCU شامل جدول زمانی، ابعاد و قلمروهای مختلف است

تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول

چند تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول

در حالی که مارول استودیو در توضیح قوانین و تعاریف چندوجهی خود کار بهتری انجام داده است، چندجهانی MCU نیز بسیار گسترده‌تر از دنیای DC است که خود عجیب ترین تفاوت ها بین مولتی ورس های DC و Marvel ایجاد می‌کند. در حالی که مخاطبان دی سی چندین واقعیت متناوب، از جمله مواردی که در فیلم‌های دی سی در دهه‌های گذشته نشان داده شده‌اند، مشاهده کرده‌اند، بینندگان MCU با تعداد زیادی از خطوط زمانی، ابعاد و قلمروهای ماورایی آشنا شده‌اند که همگی چندجهانی را در بر می‌گیرند. مکان‌هایی مانند بعد تاریک، قلمرو کوانتومی و قلمروهای مختلف پس از مرگ در دنیای سینمایی مارول، چندجهانی مارول را بسیار بزرگ‌تر از آنچه در دنیای DC مشاهده می‌شود، می‌سازد.

12 شخصیت که می‌توانند در MCU شاگرد دکتر استرنج شوند

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تفاوت بزرگ در مولتی ورس های دی سی و مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو