وام بلاعوض 5 میلیونی دولت برای این گروه | ثبتنام دریافت وام قرض الحسنه ویژه دولت در لینک زیر

3

1402/4/14

14:35


وام بلاعوض 5 میلیونی دولت برای این گروه | ثبتنام دریافت وام قرض الحسنه ویژه دولت در لینک زیر

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

​ وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

هرساله برای کسانی که  قصد عزیمت به عتبات برای مراسم اربعین را دارند، تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود. در این گزارش به نحوه دریافت وام اربعین برای دانشجویان پرداخته شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به وام‌های دانشجویی پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: با یکی از بانک‌ها هماهنگی لازم صورت گرفته است و دانشجویان علاقه‌‌‌‌‌‌مند به حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی و زیارت حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه السلام می‌توانند وام پنج میلیون تومانی دریافت کنند.

مسعود گنجی با اشاره به شرایط دانشجویان برای دریافت وام عتبات و پیاده‌روی اربعین دانشجویی افزود: دانشجویانی که قصد دارند به صورت گروهی برای پیاده‌روی اربعین اقدام کنند تحت نظارت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها می‌توانند برنامه‌ریزی کنند تا از طریق نهاد به صورت دسته جمعی به صندوق رفاه دانشجویان معرفی شوند، صندوق نیز این دانشجویان را به طور دسته جمعی به بانک طرف تعهد صندوق معرفی می‌کند و وام یادشده پرداخت شود.

گنجی گفت: از شرایط پرداخت وام عتبات برای پیاده‌روی اربعین این است که متقاضی درحال حاضر دانشجو بوده و فارغ‌التحصیل نشده باشد و به صورت گروهی تحت نظارت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اقدام کنند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وی افزود: هر زمان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها فهرست متقاضیان را ارسال کند، دانشجویان از سوی صندوق به آن بانک برای دریافت وام معرفی می‌شوند.

وام قرض الحسنه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بازدید از دانشگاه‌های منطقه ۳ کشور گفت: وام‌های دانشجویان به‌زودی به حسابشان واریز می‌شود.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه سفرهای استانی، از دانشگاه‌های ارومیه، صنعتی ارومیه و دانشکده فنی مهندسی خوی دانشگاه صنعتی ارومیه در منطقه ۳ کشور بازدید کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در ابتدای بازدید از دانشگاه ارومیه، نسبت به برگزیده شدن رئیس دانشگاه ارومیه و کسب نشان ملی سرو در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و همچنین قرار گرفتن این دانشگاه بین دانشگاه‌های پر استناد و برتر دنیا، ابراز خرسندی کرد و گفت:‌ باعث افتخار و خوشحالی است که دانشگاه ارومیه دارای دستاوردهای بسیار خوبی بوده و مؤلفه‌های تأثیرگذاری در شاخص‌های آموزشی و جذب دانشجویان بین‌الملل و فعال شدن نهادهای فرهنگی داشته است و رویکرد تحول آفرین این دانشگاه که باعث ارتقای سرمایه‌های اجتماعی در مدیریت منابع و سلامت اداری بوده باعث نزدیک شدن این دانشگاه به جایگاه اصلی‌اش در کشور شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از مراکز خدمات رفاهی دانشگاه ارومیه بازدید و تأکید کرد: بازدیدهای میدانی مستمر از دانشگاه‌ها به منظور بررسی دقیق‌تر میزان پیشرفت خدمات رفاهی در دانشگاه‌هاست و این مهم از دغدغه‌های صندوق رفاه دانشجویان در تامین رفاه دانشجویان سراسر کشور است.

وی با توجه به اتمام زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی گفت: دانشجویان تا ۳۱ اردیبهشت برای ثبت‌نام وام تحصیلی، وام شهریه، وام مسکن و وام ضروری در سامانه صندوق رفاه فرصت داشتند و به محض اتمام ثبت نام توسط دانشجویان، بررسی کارشناسی در سامانه در این باره صورت پذیرفته است و  به زودی به دانشجویان پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ضمن بازدید از سردخانه دانشگاه، سلف سرویس دانشجویی و سراهای ملکی دانشجویی درباره اینکه تمام دانشجویان واجد شرایط می‌توانند وام دریافت کنند، تأکید کرد: دانشجویانی می‌توانند وام شهریه دریافت کنند که در دانشگاه شهریه‌پرداز تحصیل می‌کنند و کسانی که در دانشگاه روزانه تحصیل می‌کنند، وام تحصیلی دریافت می کنند و دیگر وام شهریه نمی‌توانند دریافت کنند.

گنجی در این بازدید از دانشکده فنی مهندسی خوی دانشگاه صنعتی ارومیه نیز بازدید کرد و در جریان میزان خسارت ناشی از زلزله خوی بر مجموعه این دانشکده قرار گرفت و از خوابگاه‌هایی که به تازگی توسط دانشگاه اجاره شده‌اند نیز بازدید کرد و در پایان این بازدید به خبر خوبی اشاره داشت و گفت: اواخر تیرماه یا اوایل مردادماه هیئت امنا را تشکیل خواهیم داد و و درباره سهم دانشجویان کشور از فضای دانشجویی، اداره خوابگاه‌ها و میزان افزایش وام‌های تحصیلی تصمیم خواهیم گرفت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو