۷ زبان بدن که نشان می‌دهد فرد مورد علاقه‌تان قابل اعتماد نیست!

۷ زبان بدن که نشان می‌دهد فرد مورد علاقه‌تان قابل اعتماد نیست!


منبع: خبرنما

7

1402/4/15

18:32


شاید آدم‌ها بتوانند کلماتی که از دهان‌شان خارج می‌شود را کنترل کنند اما همیشه نمی توانند پیام‌هایی را که بدنشان منتقل می‌کند کنترل کنند! درک اصول اولیه زبان بدن می‌تواند به شما کمک کند قبل از صرف زمان و تلاش برای تعامل اجتماعی، علائم خطر رفتاری را شناسایی کنید. پس از خواندن این نوشتار، در […]

۷ زبان بدن که نشان می‌دهد فرد مورد علاقه‌تان قابل اعتماد نیست!

شاید آدم‌ها بتوانند کلماتی که از دهان‌شان خارج می‌شود را کنترل کنند اما همیشه نمی توانند پیام‌هایی را که بدنشان منتقل می‌کند کنترل کنند! درک اصول اولیه زبان بدن می‌تواند به شما کمک کند قبل از صرف زمان و تلاش برای تعامل اجتماعی، علائم خطر رفتاری را شناسایی کنید. پس از خواندن این نوشتار، در نهایت متوجه خواهید شد که آیا آن همسایه دوست داشتنی واقعاً به همان اندازه که به نظر می‌رسد آدم شیرینی است یا خیر. در واقع در این نوشتار خواهیم نشانه‌هایی از زبان بدن را خواهیم شناخت که نشان می‌دهند فرد مقابل‌تان آدم قابل اعتماد و صادقی نیست! با ما همراه باشید.

از تماس چشمی اجتناب می‌کنند یا چشمان خود را می‌مالد

البته که تغییر چشم‌ها همیشه نشانه این نیست که کسی دروغ می‌گوید. اما اگر متوجه شدید که فرد دائماً جای دیگری را نگاه می‌کند (اغلب به گوشه سمت چپ یا راست بالای چشمانش)، ممکن است دروغ گفته باشد. با این حال، نگاه به پایین را با نگاه به پهلو اشتباه نگیرید. مردم معمولاً وقتی می‌خواهند چیزی را به خاطر بسپارند به پایین نگاه می‌کنند. می‌توانید سؤالات دیگری بپرسید تا بفهمید که آیا دروغ می‌گویند یا خیر.

اکثر مردم از این تکنیک آگاه هستند و سعی می‌کنند در وهله اول از تماس چشمی خودداری کنند. به عنوان مثال، اکثر بازیکنان باتجربه پوکر در حین ترفندها چشمان خود را می‌مالند تا حرکات طبیعی ایجاد کنند. تماس چشمی نرمال به این صورت است که فرد در طول مکالمه به جهات مختلف نگاه می‌کند و خیلی راحت پاسخ سوالات را می‌دهد.

همیشه با تلفن‌شان مشغول هستند تا از مواجهه جلوگیری کنند

این که چشم‌های شخصی در تمام طول روز به صفحه گوشی چسبیده است می‌تواند نشان دهد که او از رویارویی می‌ترسد یا نگران است که پیام‌هایی از شخص دیگری در صفحه گوشی‌اش ظاهر شود. اگر شریک زندگی یا دوست شما به طور ناگهانی این عادت را ایجاد کند، می‌تواند نگران کننده باشد. به عنوان مثال، اگر در زمان صرف غذا در برقراری مکالمه مشکل دارد و دائماً وقت خود را به چک کردن اعلان‌های گوشی می‌گذراند، سعی کنید مراقب کارهایی باشید که انجام می‌دهند و در صورت نیاز با آنها مقابله کنید.

در طول گفتگو تمایل دارند از شما دور شوند

به طور کلی، افراد یا زوج‌ها در طول مکالمه تمایل دارند از طریق بدن، پا یا سر به سمت هم متمایل شوند. اگر متوجه تغییری در حرکات و نحوه پاسخ آنها به سؤالات خود شدید، ممکن است به این دلیل باشد که آنها چیزی را پنهان می‌کنند. گاهی اوقات این دوری می‌تواند مجازی هم باشد، به این معنی که باید بیش از 6 ساعت منتظر بمانید تا پاسخ پیام‌تان را بگیرید. افراد ممکن است از این تکنیک برای فاصله گرفتن از شما استفاده کنند.

این رفتار همچنین می‌تواند به این معنا باشد که شخص واقعاً به گفتگو علاقه مند نیست و ترجیح می‌دهد در جای دیگری باشد. در این شرایط سعی کنید از اصرار بیش از حد به گفتگو با آنها خودداری کنید و بپذیرید که این شخص ارزش وقت گذاشتن را ندارد.

پلک زدن سریع ممکن است نشان دهنده ناراحتی او باشد

پلک زدن طبیعی است. اما به پلک زدن غیرعادی توجه کنید، جایی که فرد خیلی زیاد یا خیلی کم پلک می‌زند. پلک زدن مکرر نشان می‌دهد که فرد سعی می‌کند شخصیتی از خود نشان دهد که واقعیت ندارد. هنگام مکالمه با دیگران مراقب این رفتار باشید چرا که می‌تواند نشان دهد که فرد علاقه‌ای به گفتگو ندارد یا دارد دروغ می‌گوید. برای مثال، یک شعبده باز باتجربه ممکن است آهسته تر از حد معمول پلک بزند تا وانمود کند که در مورد ترفند جادویی بعدی طبیعی عمل می‌کند.

دست‌ها و پاهای خود را روی هم می‌گذارند تا توجه شما را پرت کنند

۵۵ درصد مکالمه ما غیرکلامی است و دست‌ها و پاها بخش بزرگی از آن هستند. روی هم قرار دادن دست‌ها می‌تواند نشان دهنده حالت دفاعی یا محافظت از خود باشد، در حالی که روی هم گذاشتن پاها می‌تواند نشان دهنده ناراحتی از فرد مقابل باشد. نشانه‌های ظریفی مانند باز شدن بیش از حد بازوها نیز ممکن است باعث شود فرد دستکار و صادق به نظر برسد.

مردم اغلب ناخواسته از این زبان بدن استفاده می‌کنند تا توجه را از خود دور کنند. در مورد ارتباط کلامی، آدم‌ها به راحتی می‌توانند از گفتن برخی جملا پرهیز کنند یا حرفی می‌زنند که مسیر گفتگو عوض شود.

بیش از حد با دست اشاره می‌کنند

وقتی با مردم صحبت می‌کنید استفاده از حرکات دست خوب است. این کار به افراد کمک می‌کند تا بر نکات کلیدی مد نظرشان تأکید کنند و دیگران را در گفتگو درگیر نگه دارند. با این حال، درست مانند هر چیز دیگری، حرکات دست وقتی در حد اعتدال انجام شود، مشکلی ندارد.

در واقع، تحقیقات انجام شده در سال 2015 نشان داد افرادی که با استفاده از هر دو دست ژست می‌گیرند، احتمالاً دروغگو هستند. استفاده بیش از حد از حرکات دست، فرد را کمتر باورپذیر و صادق نشان می‌دهد. این امر همچنین زمانی صادق است که حرکات آنها با کلماتشان همخوانی نداشته باشد و ممکن است این تصور را ایجاد کند که آنها نمی‌دانند چه می‌گویند.

با توجه به موقعیت دست‌های آنها می‌توانید حرکات سالم را تشخیص دهید. در حالت ایده آل، دست‌های آنها باید در سطح کمر باشد و در حد اعتدال از آنها استفاده شود. هنگامی که افراد در طول مکالمه خود مکث می‌کنند، حرکات دست نیز کاهش می‌یابد.

صدای‌شان در طول گفتگو تغییر می‌کند

به تغییرات صدا در طول مکالمه توجه کنید. دروغگوها اغلب در حین گفتگو مدام از صدای معمولی به صدایی بالا تغییر لحن و صدا می‌دهند. اگرچه صدای بلند تضمین نمی‌کند که فرد دروغ می‌گوید، اما صدای بلند همراه با سایر پرچم‌های قرمز زبان بدن می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا باید به کسی اعتماد کنید یا خیر.

آیا قبلاً هیچ یک از این پرچم‌های قرمز را تجربه کرده‌اید؟ اگر بله، چگونه با آن برخورد کردید؟ لطفا برای‌مان در بخش کامنت‌ها بنویسید. همچنین برای‌مان بنویسید که از چه علائم دیگری استفاده می‌کنید تا تصمیم بگیرید که آیا باید به کسی اعتماد کنید یا نه. ما منتظر خواندن تجربه‌های جالب شما هستیم!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو