مقایسه درآمد برترین خودروسازان جهان با تولید ناخالص داخلی ۱۹۶ کشور + اینفوگرافیک

مقایسه درآمد برترین خودروسازان جهان با تولید ناخالص داخلی ۱۹۶ کشور + اینفوگرافیک


منبع: روزیاتو

5

1402/4/15

21:04


مقایسه درآمد برترین خودروسازان جهان با تولید ناخالص داخلی ۱۹۶ کشور + اینفوگرافیک

مقایسه درآمد برترین خودروسازان جهان با تولید ناخالص داخلی ۱۹۶ کشور + اینفوگرافیک

تا جولای ۲۰۲۲، بازار جهانی خودرو حدود ۲.۹ تریلیون دلار ارزش داشت. چه شرکت هایی در حال حاضر قدرت این صنعت عظیم را در دست دارند و چه میزان درآمد سالانه نسبت به بازده اقتصادی کشورها دارند؟ برای یافتن پاسخ این سوال ها، در ادامه به بررسی درآمد خودروسازان برتر جهان می پردازد و درآمد هر شرکت را با تولید ناخالص داخلی (GDP) 196 کشور در سراسر جهان مقایسه می کنیم.

درآمد شرکت های برتر خودور سازی جهان:

تولید ناخالص داخلی کشورها:

بزرگترین خودروسازان جهان بر اساس درآمد
بر اساس داده‌های CompaniesMarketCap.com، در اینجا نگاهی به برخی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان و میزان درآمدی که از سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ تا سه ماهه اول ۲۰۲۲ به‌دست آورده‌اند، می اندازیم:


در جایگاه اول، خودروساز آلمانی فولکس واگن قرار دارد که حدود ۲۹۱ میلیارد دلار درآمد بین سه ماهه اول ۲۰۲۱ و سه ماهه اول ۲۰۲۲ به دست آورده است که این میزان از ۷۶ درصد کشورهایی که در مجموعه داده گنجانده شده اند، بیشتر است. علاوه بر برند فولکس واگن، خود این شرکت دارای تعداد انگشت شماری از برندهای خودروهای لوکس از جمله آئودی، بنتلی و پورشه است.

تویوتا با مجموع ۲۷۶ میلیارد دلار درآمد از سه ماهه اول ۲۰۲۱ تا سه ماهه اول ۲۰۲۲ در جایگاه دوم قرار گرفت. در حالی که این خودرو ساز ژاپنی در کشور مبدأ خود محبوب است، آمریکا در واقع بزرگترین بازار آن است. در سال ۲۰۲۱، بیش از ۲.۳ میلیون خودروی تویوتا در این کشور تولید شده است. در ایالات متحده فروخته می شود، تقریباً دو برابر مقدار فروخته شده در ژاپن.

این برندها چه نقشی بر تولید ناخالص داخلی کشورشان دارند؟
این خودروسازان سالانه میلیاردها درآمد کسب می کنند. قدرت مالی آنها به قدری قابل توجه است که به بخش بزرگی از اقتصاد ملی کشورهای خود تبدیل شده اند.

در اینجا نگاهی به ۲۰ خودروساز مختلف می اندازیم و سهم آنها را از تولید ناخالص داخلی کشور مبدا آنها بررسی می کنیم:


درآمد Stellantis، خودرو ساز هلندی، معادل تقریباً ۹.۹۵٪ از تولید ناخالص داخلی هلند است. Stellantis که در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد، متشکل از ۱۶ برند مختلف خودرو بین‌المللی، از جمله برندهای معروف اروپایی مانند Vauxhall و Citroen و همچنین برخی از تولیدکنندگان آمریکایی مانند Dodge و Chrysler است. سایر کشورها نیز دارای تولید ترکیبی زیادی از خودروسازان هستند، از جمله ژاپن با۹۱/۱۱ درصد و آلمان با۹۷/۱۳ درصد.

اما توجه به این نکته مهم است که درآمد هر شرکت به طور کامل در تولید ناخالص داخلی کشورشان وجود ندارد. بسیاری از خودروسازان بزرگ، زیرمجموعه‌های بین‌المللی برای تولید داخلی دارند که درآمد آنها زیر تولید ناخالص داخلی آن کشورها است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو