وام قرض الحسنه 200 میلیونی به همه سرپرستان خانوار | وام بدون ضامن و سپرده با اقساط 84 ماهه و تنفس 6 ماهه

4

1402/4/16

10:35


وام قرض الحسنه 200 میلیونی به همه سرپرستان خانوار | وام بدون ضامن و سپرده با اقساط 84 ماهه و تنفس 6 ماهه

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​ وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

مشتریان بانک سرمایه می‌توانند برای تأمین اعتبار خرید کالا یا خدمات از کارت اعتباری این بانک با سقف مبلغ 200 میلیون تومان بهره‌مند شوند.

این کارت اعتباری تنها برای اشخاص حقیقی صادر می‌شود. مبلغ کارت بر اساس معدل حساب فرد تعیین می‌شود. اگر دارنده کارت در یک ماه کم‌تر از 10 درصد مبلغ کل کارت را خرج کند، باید میزان بدهی پس از تنفس 7 روزه در پایان دوره تسویه شود. اما چنانچه بیش از 10 درصد مبلغ کارت خرج شود، بدهی در پایان دوره قسط‌بندی می‌شود. در این نوع پرداخت نیز اقساط پس از تنفس 7 روزه شروع می‌شوند. حداکثر زمان برای پرداخت اقساط 36 ماه بوده و اعتبار کارت صادر شده 12 ماه است. کارت اعتباری را تنها می‌توان برای خرید کالا و خدمات و از طریق پذیرنده‌‌ها و درگاه‌های پرداخت استفاده کرد.

اشخاصی که مشتری بانک صادرات هستند می‌توانند با ایجاد گردش حساب مناسب وام ۲۰۰ میلیونی طرح میثاق را دریافت کنند. سود این تسهیلات در مقایسه با دیگر طرح‌ها کمتر است.

اشخاصی که مشتری بانک صادرات هستند می‌توانند با ایجاد گردش حساب مناسب وام ۲۰۰ میلیونی طرح میثاق را دریافت کنند. سود این تسهیلات در مقایسه با دیگر طرح‌ها کمتر است.

به نقل از رده، مشتریان بانک صادرات با ایجاد میانگین حساب سه ماهه این امکان را دارند از وام ۲۰۰ میلیونی بهره مند شوند. ضمانت اصلی این وام داشتن ضامن رسمی است. سود این تسهیلات برای اشخاص حقیقی ۹ درصد و حقوقی به ۷ درصد می‌رسد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۳۶ ماه اعلام شده است. افراد برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک صادرات سپرده قرض الحسنه داشته باشند.

وام قرض الحسنه

با توجه به مبلغ تسهیلات، سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط ۶ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۹۴۷ تومان است. کل سود تسهیلات ۲۸ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۷۵ تومان و مجموع رقم وام و سود آن ۲۲۹ میلیون و ۱۱ هزار و ۷۵ تومان خواهد بود.

بانک صادرات ایران یکی از مجموعه‌های خصوصی اما باقدمت ایرانی است که انواع خدمات پولی و مالی مجاز را به مشتریان واجد شرایط خود ارائه می‌دهد. این بانک تاکنون به دلیل خدمات مختلفی که ارائه داده، دستاوردها و جوایز زیادی به دست آورده‌ است.

اخیرا در چهارمین حشنواره ملی حاتم، حمایت از تولید ملی، از بانک صادرات به دلیل ایجاد زیرساخت و بستر مناسب جهت توسعه گردشگری و توریسم از طریق اپلیکیشن صاپ تقدیر به عمل آمد.

این بانک در تابستان سال جاری از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های کوچک و بزرگ به خوبی حمایت کرده و مسئله اشتغال و تولید ملی را سرلوحه کار خود قرار داده است. تعداد تسهیلات اشتغالزایی این بانک طی تابستان جاری به ۱۷ هزار و ۹۰۰ فقره رسید./ایسنا

شاید دیگر دریافت وام خرد یا همان تسهیلات قرض‌الحسنه برای زنان سرپرست خانوار شبیه به یک رؤیا یا کابوس شبانه نباشد! تا پیش از مصوبه تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات ویژه این قشر 6میلیونی از جمعیت فعال کار کشور، دریافت وام برایشان شبیه به فتح سکوی نخست المپیک بود و چه سختی‌ها که در این راه متحمل می‌شدند.

بر اساس آمارهای ارائه شده در سال‌‌های گذشته رشد منفی جمعیت فعال زنان، کاهش سهم اشتغال آنها، عدم رغبت زنان برای ورود به بازار کار و چالش‌های موجود بر سر راه زنان خانه‌دار باعث شده بود تا نرخ بیکاری در بین زنان افزایش یابد.

در همین باره رئیس کمیته مطالعات زنان انجمن علوم سیاسی ایران گفته که  براساس آمارها ۱۶ درصد زنان در اقتصاد ایران تأثیرگذار هستند که این نمونه‌ای از عدم توجه به توانمندی زنان بوده است.

سیمین حاجی پور با بیان اینکه حضور زنان در عرصه گردشگری نقش آفرین و زمینه درآمدزایی را به همراه دارد، افزود: گردشگری یکی از راهکارهایی است که زنان می‌توانند به دید کسب درآمد به آن نگاه کنند.  بر اساس جدیدترین آمارهای جمعیتی کشور، تعداد مردان سرپرست خانوار از ۱۸ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۰ به بیش از ۲۲ میلیون نفر رسیده و همچنین در این مدت، تعداد زنان سرپرست خانوار از ۲ میلیون و ۷۷۳ هزار نفر به بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که براساس آمارهای غیررسمی جمعیت زنان سرپرست خانوار در حدود 6 میلیون نفر برآورد شده است که مسیر اشتغال برای این میزان جمعیت با تصویب این مصوبه که علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد، هموار شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، تصویب این مصوبه را برای زنان سرپرست خانوار چنان دارای اهمیت می‌داند که آن را یک دستاورد مهم در این دولت اعلام کرده است.

 انسیه خزعلی گفت: «مصوبه تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات ویژه زنان سرپرست خانوار چنان دارای اهمیت است که آن را یک دستاورد مهم در این دولت می‌دانیم، زیرا تا پیش از این بانوان برای دریافت تسهیلات به دلیل نداشتن ضامن نمی‌توانستند برای اشتغال خود برنامه‌ریزی داشته باشند و تشکیل این صندوق برنامه‌ای عملیاتی برای حمایت از این بانوان به شمار می‌رود.»

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو