بهترین فیلم های ترسناک اسناف ؛ سبک اسناف را بیشتر بشناسید

بهترین فیلم های ترسناک اسناف ؛ سبک اسناف را بیشتر بشناسید


منبع: فیگار

5

1402/4/17

19:31


فیلم‌های اسناف، یک نوع سبک فیلم است که در ادامه به بهترین فیلم های ترسناک اسناف خواهیم پرداخت و با این فیلم‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

بهترین فیلم های ترسناک اسناف ؛ سبک اسناف را بیشتر بشناسید

فیلم‌های اسناف، یک نوع سبک فیلم است که در ادامه به بهترین فیلم های ترسناک اسناف خواهیم پرداخت و با این فیلم‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

بهترین فیلم ها در ژانر اسناف ، سال‌ها کنجکاوی بیمارگونه بینندگان را به خود جلب کرده‌اند. اگرچه تا حد زیادی یک افسانه می‌باشد، اما این ایده منجر به سینمای وحشتناک شده است. برترین فیلم های ژانر ترسناک اسناف برای دهه‌ها کنجکاوی بیمارگونه بینندگان را برانگیخته‌اند و برخی از بهترین‌ها منظره وحشتناک خود جامعه را به تصویر می‌کشند.

ترسناک ترین فیلم های اسناف ، آثاری هستند که مخفیانه تولید شده‌اند که ظاهراً صحنه‌های واقعی خشونت و حتی قتل را به تصویر می‌کشد. فیلم snuff یا ویدیوی snuff نوعی از فیلم است که صحنه‌هایی از قتل واقعی را نشان می‌دهد یا مدعی نمایش آن است. مفهوم فیلم‌های اسناف در دهه 1970 برای عموم مردم شناخته شد؛ زمانی که یک افسانه شهری ادعا کرد که یک صنعت مخفی فیلمسازی، چنین فیلم‌هایی را برای سود خود تولید می‌کند.

اگرچه تا حد زیادی یک افسانه بود، اما مفهوم فیلم snuff در دهه 70 و در طول ظهور صنعت فیلم‌های شکنجه‌محور رایج شد. با وجود اینکه یکی از مخوف‌ترین مفاهیمی است که تا به حال یک افسانه شهری را آغاز کرده است، ایده وحشتناک ترین فیلم های سبک اسناف به نویسندگان اجازه می‌دهد تا موضوعات عمیق‌تری در مورد جامعه کشف کنند.

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

سبک اسناف را بیشتر بشناسید

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های ترسناک اسناف را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

در حالی که بیشتر این فیلم‌ها، به ژانر ترسناک اختصاص دارد، ایده فیلم snuff راه خود را به فیلم‌های جریان اصلی هالیوود پیدا کرده است و چیزی که زمانی موضوعی بود که در مورد آن زمزمه می‌شد تقریباً در قرن بیست و یکم شناخته شده بود. طبیعتاً به دلیل بحث برانگیز بودن موضوع آنها، بسیاری از فیلم‌ها، مورد سانسور شدید قرار گرفته‌اند و حتی برخی از فیلم‌ها با توقیف در برخی کشورها شهرت پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های ترسناک 2023

The Last House On Dead End Street

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

بهترین فیلم ها در ژانر اسناف

دهه 1970، شاهد انفجار خشونت در سینما بود و مفهوم فیلم snuff به فیلمسازان اجازه داد تا همه چیز را بیشتر از این پیش ببرند. اگرچه تا حد زیادی ناشناخته است، اما آخرین خانه در خیابان بن‌بست، یکی از اولین فیلم‌هایی بود که در فیلم‌های snuff به تصویر کشیده شد و از آن برای ترسناک استفاده کرد.

در این فیلم، یک تبهکار، خشم خود را با تولید فیلم‌های خشونت‌آمیز فزاینده برای فروش به منظور سود، از جامعه بیرون می‌کشد. این فیلم که در ابتدا با عنوان The Fun House منتشر شد، به دلیل خشونت وحشتناکش برای یافتن مخاطب تلاش کرد. با این حال، کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و ستاره راجر واتکینز توانست با بودجه ای ناچیز فیلمی وحشتناک را بسازد.

8MM

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

برترین فیلم های ژانر ترسناک اسناف

در سال 1999، ایده اصلی یک فیلم اسناف، راه خود را به جریان اصلی فیلم هالیوود باز کرد و خودرو نیکلاس کیج 8MM نتیجه آن شد. در این فیلم، کیج نقش تام ولز، کارآگاه خصوصی را بازی می‌کند که توسط یک بیوه استخدام می‌شود تا صحت فیلمی را که او در میان وسایل شوهر فقیدش پیدا کرده است، تعیین کند.

8MM با وجود بررسی ضعیف، جایگاه جالبی در میان تمام فیلم‌های نیکلاس کیج به دلیل رنگ تیره و مفهوم جالبش دارد. اگرچه بسیاری از ایده‌های فیلم ظاهراً از فیلم هاردکور سال 1979 برداشته شده بود، کارگردان جوئل شوماخر با این وجود فیلم‌های snuff را به یک مفهوم اصلی تبدیل کرد.

A Serbian Film

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

ترسناک ترین فیلم های اسناف

ظهور اینترنت با توجه به دسترسی آسان به تصاویر خشونت‌آمیز واقعی که شبکه جهانی وب ارائه می‌کرد، ایده فیلم‌های اسناف را کمتر جالب کرد. با این‌حال، یک فیلم صربستانی ثابت کرد که این ژانر فرعی همچنان قابل اجرا است.

این فیلم، داستان یک بازیگر بزرگسال را روایت می‌کند که برای بازی در “فیلم‌های هنری” به طور نگران کننده‌ای استخدام شده است. تفسیر واقعی فیلم در مورد ماهیت حساسیت‌زدایی از جامعه تا حد زیادی در خشم گم شد. این فیلم در چندین کشور ممنوع شد و در ایالات متحده با رتبه NC-17 مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

نمادین ترین سلاح ها در فیلم های ترسناک

بهترین قاتلین فیلم های اسلشر

Cannibal Holocaust

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

وحشتناک ترین فیلم های سبک اسناف

شاید با استانداردهای مدرن عجیب و غریب باشد، اما جنجال پیرامون هولوکاست آدمخوار، آن را به یکی از پرطرفدارترین فیلم‌های اسناف تبدیل کرد. این فیلم از فیلم‌های احتمالی تشکیل شده که توسط یک گروه مستندساز گرفته شده است که در حال تلاش برای ساخت فیلم در جنگل‌های آمازون گم شده است.

اگرچه همه اینها ساختگی بود و صحنه‌های خشونت علیه حیوانات را که متاسفانه واقعی بودند ممنوع کرد، اما کارگردان روجرو دئوداتو بسیاری را متقاعد کرده بود که هولوکاست آدم‌خوار صرفاً یک فیلم واقعی است که در سینما به نمایش درآمد. جدا از جنجال‌های هولوکاست آدم‌خوار، فیلم کاملاً جلوتر از زمان خود بود و در واقع به تأثیرگذاری بر ژانر فیلم‌های یافت شده کمک کرد، حتی اگر تماشای آن لزوماً خوشایند نباشد.

Strange Days

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

ژانر فیلم snuff که قبلاً در دهه 1990 پخش شده بود، توسط فیلم روزهای عجیب کاترین بیگلو به تصویری آینده نگر دست یافت. در این فیلم، مردی با توانایی به مردم اجازه می‌دهد تا خاطرات دیگران را تجربه کنند.

فیلمبرداری پیشرفته POV جاه طلبی فیلم را بیشتر نشان داد، اما این یک بمب باکس آفیس بود. با این حال، خاطرات مدرن از فیلم بسیار مهربان‌تر بوده است و کارگردانی بیگلو و بازی آنجلا بست مورد تحسین قرار می‌گیرند.

Man Bites Dog

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

فیلم‌های مربوط به فیلم‌های اسناف طبیعتاً با موضوعات تاریک هستند، اما فیلم Man Bites Dog از این مفهوم برای خنده استفاده می‌کرد. این فیلم که به سبک عجیبی ساخته شده است، مربوط به یک گروه مستندساز است که یک قاتل سادیست را دنبال می‌کند که او به دنبال حرفه‌ی خود می‌رود.

علاوه بر تفسیرهای معمول در مورد رواج خشونت ماوراءالطبیعه در رسانه‌های مدرن، Man Bites Dog نیز ایده را در فیلمسازی مستند بررسی کرد. فیلم از طریق طنز سیاه ، دلایلی را که چرا مخاطبان مجذوب ایده فیلم‌های اسناف هستند و از قضا این کار را با استفاده بی‌رویه خشونت انجام می‌دهند، جدا کرد.

Hardcore

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

پل شریدر، کارگردان و نویسنده، حرفه‌ای را با کاوش در جنبه‌های ابتدایی زندگی ساخته است و فیلم او، به طرز درخشانی از عناصر فیلم اسناف استفاده کرده است. این فیلم درباره مردی است که پس از اینکه دختر نوجوانش از سفر به لس آنجلس باز نمی‌گردد، مانند یک تاجر محافظه‌کار، برای یافتن او به شهر می‌رود.

بازی فوق‌العاده جورج سی اسکات فیلم را نجات می‌دهد و آنچه به عنوان کاوش در صنعت فیلم‌های +18 در فضای اینترنت آغاز شد، به آرامی دنیای تاریک فیلم‌های اسناف را لمس کرد. بر خلاف بسیاری از فیلم‌های دیگر درباره فیلم‌های اسناف، هاردکور بی‌جهت خشن نبود و هیچ عنصر ترسناکی نداشت.

Thesis

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

اگرچه دهه 90 دوره عجیبی برای فیلم‌های ترسناک بود، اما این ژانر برای یافتن هویت تلاش می‌کرد، بسیاری از فیلم‌های ترسناک مبهم دهه 1990 ظاهری عجیب را به خود اختصاص دادند. این فیلم، یکی از این نمونه‌ها از این فیلم‌ها است که فیلم اسپانیایی Thesis نشان داد.

این فیلم، به دانشجویی مربوط می‌شود که در حین نوشتن پایان‌نامه‌اش در مورد خشونت، با فیلمی برخورد می‌کند و متوجه می‌شود که ارتباطی تاریک با دانشگاهش دارد. اولین فیلم کارگردان آلخاندرو آمنابار بیشتر یک راز بود تا ترسناک. فیلم بر وسواس فرهنگی فیلم‌های اسناف و اینکه چرا آنها به یک افسانه شهری محبوب تبدیل شدند، اشاره کرد. این فیلم، ثابت کرد که ایده فیلم‌های اسناف هنوز هم جالب است.

Videodrome

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

فیلم‌های کارگردان دیوید کراننبرگ به دلیل مفاهیم بالا و تمرکز بر روی وحشت بدنی مورد توجه قرار می‌گیرند و Videodrome برداشت فیلمساز کانادایی از زیر ژانر فیلم snuff بود. یک مدیر برنامه‌ای به نام Videodrome که بر خشونت و شکنجه متمرکز است شروع به پخش برنامه‌ای می‌کند، اما وقتی دوست دخترش ناپدید می‌شود، متوجه می‌شود که این برنامه ساختگی نبوده است.

Videodrome که فوق‌العاده و سورئال است، عمداً بین عشق به خشونت ساختگی و خشونت واقعی در رسانه‌ها ارتباط برقرار کرد و بررسی کرد که چگونه می‌تواند بر وضعیت ذهنی بیننده تأثیر بگذارد. مانند بسیاری از کارهای کراننبرگ، Videodrome در رویکرد منحصر به فرد خود بی‌نظیر بود و مفهوم فیلم snuff خود را به امواج تلویزیونی گسترش داد.

Peeping Tom

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

بهترین فیلم های ترسناک اسناف

مایکل پاول Peeping Tom که تا حد زیادی تحت الشعاع انتشار فیلم روانی آلفرد هیچکاک در همان سال قرار گرفت، آغاز تکان دهنده یک زیرژانر استثماری بود. این فیلم درباره یک قاتل زنجیره‌ای است که از دوربین فیلمبرداری خود برای ضبط قربانیان خود در هنگام قتل آنها استفاده می‌کند.

علاوه بر شروع جدی ژانر اسلشر ، Peeping Tom یک فیلم سینمایی نافذ و یک تریلر روانشناختی بود. Peeping Tom که پس از انتشار به دلیل محتوای وحشتناکش مورد سرزنش قرار گرفت، به یک کلاسیک ترسناک معتبر در روزگار مدرن تبدیل شده و به دلیل کمک به شروع یک تغییر اساسی در ژانر مورد تحسین قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ترسناک اسناف سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو