فوری/پرداخت تسهیلات ویژه برای بازنشستگان در این ماه | وام قرض الحسنه ویژه برای بازنشستگان با شرایط استثنایی

4

1402/4/17

20:36


فوری/پرداخت تسهیلات ویژه برای بازنشستگان در این ماه | وام قرض الحسنه ویژه برای بازنشستگان با شرایط استثنایی

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​ وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

​ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در بازدید از شرکت صنایع کاغذسازی قائم شهر، با تاکید بر توسعه و تکمیل زنجیره تولید این مجموعه تولیدی با تکنولوژی روز از پرداخت وام قرض الحسنه ۳۰ میلیون تومانی به ۴۵۰ هزار بازنشسته تا پایان سال خبر داد و گفت: اعطای این تسهیلات از تیرماه آغاز شد که در هرماه با قید قرعه به بازنشستگان کشوری پرداخت می‌شود

نعمت الله ترکی اعطای وام ازدواج به فرزندان و تامین جهیزیه دختران بازنشستگان را دیگر اقدامات حمایتی صندوق بازنشستگی کشور از قشر شریف بازنشستگان عنوان کرد.

ترکی احیا و توسعه شرکت‌ها و صنایع وابسته به صندوق بازنشستگی را از اهداف اقتصادی این صندوق برای افزایش تولید و اشتغال زایی و درآمد پایدار عنوان کرد که عایدی حاصل از آن‌ها برای حمایت از قشر بازنشستگان اختصاص می‌یابد.

وام قرض الحسنه

ترکی در سفر به شهرستان محلات برای بررسی مشکلات حوزه بازنشستگی این شهرستان گفت: پارسال ثبت رقم وام ضروری ۱۵ میلیون تومان برای هر نفر بود که خوشبختانه امسال این سقف به دو برابر افزایش یافته و حدود ۳۰ میلیون تومان شده است.

افزایش دو برابری وام ضروری بازنشستگاناو در خصوص تغییراتی که در نحوه قرعه کشی و نوبت بازنشستگان انجام شده گفت: پیش از این قرعه کشی یک بار انجام می‌شد، اما امسال با توجه به افزایش سقف وامی که پرداخت می‌شود، این فرصت هر ماه ایجاد می‌شود و برای افرادی که قبلا ثبت نام کرده اند، شانس یک نفر در طول سال ۱۲ بار شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور افزود: بازنشستگان می توانند پس از قرعه کشی از این امتیاز استفاده کنند.

ترکی با اشاره به اینکه در بخش وام ازدواج فرزندان بازنشستگان هم اقدامات خوبی در حال انجام است گفت: در زمینه تامین جهیزیه فرزندان بازنشستگان هم برنامه‌هایی در نظر داریم که در سال جاری اجرا خواهد شد.

 نعمت‌الله ترکی افزود: از روز شنبه ششم خرداد، سامانه ثبت نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان کشوری فعال شده و در طول سال هم به طور مستمر فعال خواهد بود.

وی تصریح کرد: سامانه ثبت نام اینترنتی وام ضروری، که از روز شنبه ۶خرداد فعال می‌شود، براساس درخواست بازنشستگان و با هدف تسریع در خدمت به متقاضیانی که نیاز پیش‌بینی نشده به وام دارند در نظر گرفته شده است.

ترکی افزود: نخستین مرحله پرداخت وام ۳۰میلیون تومانی، با توجه به اولویت‌بندی متقاضیانی که ثبت نام کرده بودند، برای ۳۲هزار نفر از واجدان شرایط انجام شد.

دوره جدید وام ضروری بازنشستگان کشوری با افزایش دوبرابری و به مبلغ ۳۰میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه و کارمزد سالانه ۴ درصد به حساب متقاضیان واجد شرایط واریز می‌شود.

ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری اسفند سال گذشته انجام شد، میزان وام بازنشستگان کشوری از سال ۱۴۰۱ از مبلغ ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.

مدیران صندوق کشوری می‌گویند: این صندوق در سال ۱۴۰۱ برای ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان اقدامات مهمی همچون رشد سقف تسهیلات وام ضروری تا ۲ برابر، افزایش حقوق افراد بازنشسته و رشد منابع درآمدی با ارزش‌گذاری دارایی‌های شرکت‌ها را اجرایی کرده است.

نعمت‌الله ترکی (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) در این باره گفت: یکی از بخش‌های مهم در تأمین منابع مالی صندوق، بخش‌های اقتصادی است که در سال‌ گذشته به نوعی نابسامانی در این عرصه در همه شرکت‌های اقتصادی به چشم می‌خورد که در سال جاری برای رفع این دغدغه‌ها، بخش اعظم سیستم تصمیم‌گیری را روی حوزه سطح درآمدی متمرکز کرده‌ایم.

او ادامه داد: از آنجا که موضوع ارزش‌گذاری دارایی‌ها همه شرکت‌های مرتبط با صندوق بازنشستگی کشوری برای ما مهم بود این اقدام را انجام دادیم و در بخش ساماندهی نیروی انسانی این شرکت‌ها و به همین منظور موضوع تجمیع، ادغام، انحلال، توسعه و سرمایه‌گذاری را در سال جاری در دستور کار داریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو