آموزش استفاده از اینستاگرام تردز ؛ نحوه دانلود، نصب، لاگین و پست گذاشتن در تردز

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز ؛ نحوه دانلود، نصب، لاگین و پست گذاشتن در تردز


منبع: تکراتو

5

1402/4/18

17:45


کار کردن با پلتفرم تردز بسیار راحت است. اگر با توییر آشنا باشید، کار با این برنامه هم برای شما آسان خواهد بود. آموزش استفاده از اینستاگرام تردز نیز به شما کمک می‌کند که نحوه دانلود، نصب، پست گذاشتن و… را یاد بگیرید.

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز ؛ نحوه دانلود، نصب، لاگین و پست گذاشتن در تردز

کار کردن با پلتفرم تردز بسیار راحت است. اگر با توییر آشنا باشید، کار با این برنامه هم برای شما آسان خواهد بود. آموزش استفاده از اینستاگرام تردز نیز به شما کمک می‌کند که نحوه دانلود، نصب، پست گذاشتن و… را یاد بگیرید.

متا، شرکت مالک اینستاگرام به وعده خود وفا کرد و پلتفرمی شبیه به شبکه اجتماعی توییتر را در اختیار کاربران خود قرار داد. این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که تصمیم دارد یک پلتفرم جدید ارائه کند که محدودیت‌های توییتر را نداشته باشد و کاربران بدون هیچ مشکلی بتوانند از آن استفاده کنند.

توییتر محدودیت‌هایی را در پلتفرم خود ایجاد کرده بود و همین باعث شد کاربران نسبت به آن دلسرد شوند و به دنبال جایگزین باشند. در این فرصت، تردز وارد میدان شد. این پلتفرم که رقیبی برای توییتر است، به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک جایگزین آن شود؛ زیرا ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی منحصربه‌فرد و جذاب دارد. علاوه‌براین، کار با اینستاگرام تردز نیز راحت است.

این پلتفرم جدید مبتنی بر متن است؛ اما از طریق آن می‌توان عکس و ویدیو نیز به اشتراک گذاشت. امکان گذاشتن پست، لایک کردن پست‌ها، کامنت گذاشتن و … نیز برای کاربران این پلتفرم فراهم است.

اگر مایل هستید عضوی از این شبکه اجتماعی جدید باشید، اما برای دانلود، نصب و آموزش پست گذاشتن در Instagram Threads و کار کردن با آن نیاز به راهنمایی دارد، در ادامه همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

اینستاگرام تردز چیست ؛ آنچه باید درباره رقیب توییتر بدانید

حضور رئیسی در تردز ؛ رئیس جمهور بازهم به یک پلتفرم فیلترشده پیوست!

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز

کار با Instagram Threads آسان است. اگر شما با کار کردن در توییتر آشنا باشید می‌توانید به‌راحتی از این پلتفرم هم استفاده کنید، پست بگذارید، متن، عکس و ویدیو منتشر کنید، محتوای بقیه کاربران را لایک کنید و برای آنها کامنت بگذارید.

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز

اما قبل از اینکه آموزش استفاده از Instagram Threads را شروع کنیم بهتر است با نحوه دانلود این اپلیکیشن و نصب و ثبت نام در آن آشنا شویم زیرا موارد مهمی وجود دارند که باید به آن توجه کرد.

دانلود و نصب اینستاگرام تردز

در این بخش از آموزش استفاده از اینستاگرام تردز به بررسی نحوه دانلود و نصب آن می‌پردازیم. برای اینکه بتوانید از شبکه اجتماعی اینستاگرام تردز استفاده کنید باید در ابتدا دانلود اینستاگرام تردز را انجام دهید. پلتفرم اینستاگرام تردز هم برای کاربران اندرویدی و هم آیفون موجود است. شما می‌توانید با مراجعه به گوگل‌پلی و اپ استور، تردز را دانلود و آن را نصب کنید.

نصب Instagram Threads آسان است و تفاوتی با نصب سایر اپلیکیشن‌ها ندارد. بعد از نصب، نوبت ورود به اینستاگرام تردز می‌رسد و شما باید برای استفاده از این شبکه اجتماعی لاگین کنید. نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که کاربران اینستاگرام می‌توانند بدون ساخت اکانت جدید وارد تردز شوند. پس برای لاگین کردن در تردز از همان اطلاعات اکانت خود در اینستاگرام استفاده کنید.

در این حالت،‌ نه تنها از اکانت اینستاگرام خود در Threads استفاده می‌کنید، بلکه می‌توانید به دنبال کردن فالوور اینستاگرام در اینستاگرام تردز نیز ادامه دهید و به اکانت‌هایی که در اینستاگرام دنبال کرده‌اید یا شما را دنبال می‌کنند نیز دسترسی داشته باشید. در واقع همان لیست Follower و Following را اینجا هم خواهید داشت. پس نیاز نیست در تردز به دنبال دوستان خود بگردید، همین که آن‌ها را در اینستاگرام دنبال می‌کنید کافی است.

ورود به برنامه اینستاگرام تردز

در این بخش از آموزش استفاده از اینستاگرام تردز نوبت به لاگین کردن می‌رسد. گفتیم که پس از نصب اینستاگرام تردز و اجرای آن، متوجه می‌شوید که می‌توانید از همان حساب کاربری اینستاگرام استفاده کنید. با بازکردن این برنامه، در پایین آن با یک نوار روبه‌رو می‌شوید که عبارت Log in with Instagram یا ورود با اینستاگرام روی آن نوشته شده است.

لاگین کردن در اینستاگرام تردز

لاگین کردن در اینستاگرام تردز

با توجه به این ویژگی، نیاز به انجام کار خاصی نیست و می‌توانید با حساب اینستاگرام خود وارد تردز شوید. اگر چندین حساب داشته باشید، در پایین صفحه می‌توانید گزینه Switch accounts را انتخاب کنید. با این‌کار به صفحه جدیدی می‌روید که حساب‌های اینستاگرام شما پیش‌رویتان قرار می‌گیرد. در حالت کلی پس از انتخاب حساب‌ اینستاگرام خود، وارد تردز می‌شوید.

اگر با همان اکانت اینستاگرام خود به برنامه تردز وارد شوید نیازی به پیدا کردن و دنبال کردن دوستان جدید نیست؛ زیرا در این حالت شما از همان اکانت اینستاگرام خود استفاده می‌کنید و می‌توانید به دنبال کردن فالوور اینستاگرام در Instagram Threads ادامه دهید.

بیشتر بخوانید:

فیلترینگ شبکه اجتماعی تردز با وجود عضویت رئیس جمهور ؛‌ رقیب توییتر نیامده فیلتر شد!

رئیس اینستاگرام: تردز قرار نیست جایگزین توییتر باشد!

دنبال کردن فالوور اینستاگرام در اینستاگرام تردز

پیدا کردن دوستان و دنبال کردن آنها در شبکه‌های اجتماعی مختلف شاید اندکی سخت باشد، اما در اپلیکیشن اینستاگرام تردز اینگونه نیست. ما در این بخش از آموزش استفاده از اینستاگرام تردز به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید با همان دوستان و دنبال‌کنندگان خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام همراه باشید.

دنبال کردن فالوور اینستاگرام در اینستاگرام تردز

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز

شما می‌توانید در تردز دنبال کنندگان یکسانی با اینستاگرام داشته باشید. هنگامی که برای اولین بار وارد تردز می‌شوید از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید افرادی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید را در تردز هم دنبال کنید یا خیر؟ حق انتخاب با شماست شما امکان این را دارید که هر کدام از افرادی که می‌خواهید را دنبال کنید یا با زدن دکمه Follow all به صورتی کلی همه دنبال شوندگان خود در اینستاگرام را در تردز هم داشته باشید.

پس از ورود به تردز، یک صفحه با چندین گزینه یا آیکون در بخش پایین را می‌بینید که به شرح زیر هستند:

  • آیکون خانه که شما را به فید اصلی می‌برد.
  • آیکون ذره‌بین که شما را به صفحه جستجو می‌برد.
  • آیکون کاغذ و خودکار که امکان نوشتن ترد جدید را برای شما فراهم می‌کند.
  • آیکون قلب که فعالیت‌های شما را نشان می‌دهد و البته در بالای این صفحه چندین گزینه مانند All و Replies وجود دارد.
  • آیکون بعدی هم شما را به پروفایل Threads می‌برد.

 

آموزش کار با اینستاگرام تردز

آموزش کار با اینستاگرام تردز

نکته جالبی که باید در اینجا به آن اشاره کرد این است که در صفحه پروفایل در بالای عکس شما آیکون اینستاگرام وجود دارد که با انتخاب آن، اپلیکیشن اینستاگرام باز می‌شود و به پروفایل خود در این شبکه اجتماعی می‌روید.

بیشتر بخوانید:

شکایت توییتر از متا بابت ساخت تردز ؛ نبرد خارج از قفس آغاز شد!

طعنه ایلان ماسک به اینستاگرام تردز ؛ خدا را شکر که این‌قدر عاقلانه امور خود را اداره می‌کنید!

آموزش پست گذاشتن در اینستاگرام تردز

تا این قسمت از آموزش استفاده از اینستاگرام تردز گفتیم که چطور دانلود Instagram Threads را انجام دهید و نصب کنید. همچنین، نحوه لاگین به تردز و محیط کلی آن را توضیح دادیم. اکنون نوبت به آموزش پست گذاشتن در Instagram Threads یا نوشتن یک ترد جدید می‌رسد. برای نوشتن یک پست جدید در تردز باید بر روی آیکون نوشتن پست در نوار پایین کلیک کنید، سپس می‌توانید پست خود را بنویسید و منتشر کنید.

با لمس دکمه وسط در نوار ابزار تردز وارد صفحه نوشتن ترد جدید می‌شوید. در اینجا می‌توانید متن دلخواهی بنویسید و یا به ترد خود، تصویر اضافه کنید. (با انتخاب علامت گیره کاغذ، می‌توانید به ترد خود عکس، ویدیو یا فایل گیف اضافه کنید.) در ادامه در پایین صفحه با لمس گزینه Anyone can reply می‌توانید تنظیم کنید که چه کسانی به ترد شما پاسخ دهند.

  • همه کاربران – Anyone
  • فقط افرادی که فالو می‌کنید – Profiles you follow
  • فقط افرادی که منشن کرده‌اید – Mentioned only

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز

مواردی که هنگام پست گذاشتن یا ترد کردن باید به آن توجه کرد این است که شما در تردز هم مثل توییتر با محدودیت تعداد کاراکتر مواجه هستید تا پست‌های طولانی نتوانند راهی به این شبکه اجتماعی پیدا کنند. در تردز هر پست نهایتا می‌تواند تا ۵۰۰ کاراکتر داشته باشد.

غیر از متن شما می‌توانید پستی منتشر کنید که عکس و ویدیو داشته باشد یا هیچ متنی نداشته باشد و فقط تصویر در آن وجود داشته باشد. در هر پست می‌توان تا نهایتا ۱۰ عکس را اضافه کرد.

گذری به تنظیمات اینستاگرام تردز

مانند هر اپلیکیشن دیگری، تردز هم تنظیمات مخصوص به خودش را دارد. متا تصمیم گرفته برای تنظیمات حریم خصوصی یک آیکون جدا در نظر بگیرد؛ هرچند در تنظیمات اصلی هم گزینه حریم خصوصی یا همان Privacy وجود دارد. در این بخش می‌توانید حساب خود را خصوصی یا عمومی کنید، روی منشن‌ها کنترل داشته باشید، حساب‌ها را بی‌صدا یا کلمات را مخفی کنید. همچنین می‌توانید پروفایل‌هایی را که دنبال می‌کنید، در این بخش و در گزینه Profiles you follow ببینید.

در سمت راست بالای پروفایل و در کنار آیکون اینستاگرام، یک آیکون با دو خط وجود دارد که با انتخاب آن، به تنظیمات برنامه Threads دسترسی پیدا می‌کنید. در این بخش می‌توانید نوتیفکیشن‌ها را کنترل کنید، تنظیمات مربوط به حساب‌تان را تغییر دهید و حتی از حساب خود خارج شوید. در بخش اکانت، امکان غیرفعال‌کردن موقت اکانت شما هم وجود دارد.

آموزش استفاده از Instagram Threads

آموزش استفاده از Instagram Threads
  • Private Profile: تغییر حساب کاربری بین دو حالت شخصی و عمومی (برای حالت شخصی روشن کنید)
  • Mentions: چه افرادی بتوانند شما را با @ در تردهای خود منشن کنند؛ همه، افرادی که فالو می‌کنید یا هیچکس.
  • Muted: مشاهده حساب‌هایی که آن‌ها را میوت یا بی‌صدا کرده‌اید.
  • Profiles you follow: نمایش لیست افرادی که در تردز فالو می‌کنید.

در مجموع، تنظیمات حریم شخصی تردز با اینستاگرام یکسان است. در واقع این تنظیمات با یکدیگر تغییر می‌کنند و با لمس گزینه‌ Hide likes به همان تنظیمات در اپلیکیشن اینستاگرام هدایت خواهید شد.

گزینه‌های مهم دیگری که در بخش تنظیمات موجود هستند و بهتر است اطلاعاتی در مورد آنها داشته باشید، به شرح زیر است:

  • notification‌: از طریق این گزینه می‌توانید تنظیمات دلخواه برای اعلان‌های نمایشی در این برنامه را اعمال کنید.
  • Themes: این گزینه برای تغییر تم خود برنامه تردز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • help center: این گزینه مانند اینستاگرام است و می‌توان‌ برای ارسال بازخورد یا مشکلات به تیم فنی این برنامه، از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

عقب‌نشینی سریع ماسک: محدودیت ورود به حساب کاربری برای نمایش توییت‌ها حذف شد!

جذب 30 میلیون کاربر در 16 ساعت توسط تردز ؛ رکوردشکنی رقیب توییتر ادامه دارد!

تغییر زبان برنامه تردز

اپلیکیشن تردز به‌صورت خودکار زبان برنامه را با توجه به زبان گوشی شما تنظیم می‌کند. اما اگر می‌خواهید زبان برنامه را به‌صورت مجزا تعیین کنید، وارد پروفایل خود شوید و روی دکمه دو خط در بالای صفحه ضربه بزنید.

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز

حالا از صفحه تنظیمات باز شده، Language یا زبان را بزنید و زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای اعمال تغییرات، یک‌بار تردز را بسته و دوباره باز کنید.

چگونه دوستان خود را در Threads پیدا کنیم؟

اینستاگرام Threads با لیست دوستان نزدیک شما در اینستاگرام کار می‌کند. اگر فهرستی ندارید، می‌توانید هنگام دانلود برنامه، آن را در Threads تنظیم کنید:

  • برنامه Threads را باز کنید.
  • روی صفحه اصلی در بالا ضربه بزنید.
  • سپس روی منوی سه خطی در بالا سمت چپ ضربه بزنید.
  • روی Close Friends ضربه بزنید.
  • در کنار نام دوست خود ضربه بزنید تا آن‌ها را از لیست دوستان نزدیک خود اضافه یا حذف کنید.
  • در نهایت روی Done ضربه بزنید.

در ادامه لیست دوستان خود را مشاهده خواهید کرد.

غیرفعال کردن اکانت تردز اینستاگرام

در این بخش از آموزش استفاده از اینستاگرام تردز به بررسی نحوه غیرفعال کردن اکانت در این شبکه اجتماعی می‌پردازیم. برای پاک کردن اکانت اینستاگرام تردز ، وارد پروفایل خود شوید و روی دکمه دو خط بالای صفحه برای ورود به تنظیمات ضربه بزنید. حالا روی Account و سپس Deactivate account کلیک کنید. در صفحه باز شده برای تأیید، دکمه مشکی‌رنگ Deactivate profile را انتخاب کنید.

دلیت اکانت تردز

دلیت اکانت تردز

نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید،‌ این است که با حذف اکانت اینستاگرام تردز ، حساب کاربری شما در اینستاگرام هم پاک می‌شود. پس اگر نمی‌خواهید حساب کاربری اینستاگرام و اطلاعات آن از دست نرود، باید منتظر آپدیت جدید تردز بمانید؛ چرا که یکی از مدیران این اپلیکیشن وعده داده که امکان حذف اکانت تردز به‌صورت مجزا، به‌زودی منتشر می‌شود.

جمع‌بندی

در این مطلب آموزش استفاده از Instagram Threads را توضیح دادیم؛ از دانلود و نصب آن گرفته تا آموزش پست گذاشتن در Instagram Threads و نحوه حذف اکانت. کار کردن با این شبکه اجتماعی جدید بسیار آسان است. ویژگی‌هایی چون لایک کردن، کامنت گذاشتن، اشتراک گذاری پست و … که در سایر پلتفرم‌ها وجود دارد، برای تردز هم در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که کاربران اینستاگرام می‌توانند با همان اکانت خود در اینستاگرام تردز لاگین کنند و نیازی به ساخت اکانت جدید نیست.

سوالات متداول

امکان ساخت حساب کاربری تردز به‌صورت مجزا از اینستاگرام وجود دارد؟

خیر. در حال حاضر، کاربران می‌توانند با همان حساب کاربری خود در اینستاگرام وارد تردز شوند و همان فالورها و فالووینگ‌ها را داشته باشند. احتمالا در آینده‌ای نزدیک، قابلیتی اضافه می‌شود که کاربران بتوانند به‌صورت مجزا از Instagram Threads استفاده کنند.

حذف اکانت اینستاگرام تردز بدون حذف اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام امکان‌پذیر است؟

خیر. در حال حاضر، اگر بخواهید اکانت تردز را پاک یا حذف کنید، اطلاعات کاربری شما در اینستاگرام نیز پاک می‌شود. البته، مدیر تردز وعده داده که به زودی، قابلیتی به این اپلیکیشن اضافه می‌شود تا کاربران بتوانند بدون حذف اطلاعات حساب اینستاگرام، اکانت تردز را غیرفعال یا حذف کنند.

دانلود و نصب Instagram Threads چگونه است؟

برای دانلود اینستاگرام تردز می‌توانید از گوگل‌پلی و اپ استور اقدام کنید. در ادامه وقتی اپلیکیشن را دانلود کردید، مثل سایر اپلیکیشن‌ها می‌توانید تردز را هم نصب کنید. این اپلیکیشن در ایران فیلتر شده و برای اجرای آن باید از VPN استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد آموزش استفاده از Instagram Threads چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو