آموزش ساده نقاشی دکتر

آموزش ساده نقاشی دکتر


منبع: کاغذ رنگی

4

1402/4/19

01:57


نقاشی دکتر کودکانه از آن نقاشی مشاغل است که با کشیدنش می‌توانید کودکتان را با مشاغل مختلف آشنا کنید. کافی است به کمک فرزندتان این نقاشی را رسم کرده و بعد رنگ‌آمیزی آن را به کودکتان بسپارید.

آموزش ساده نقاشی دکتر

پزشکی یکی از شغل‌های محبوب بچه‌هاست. همه کودکان دکترها را با یک روپوش سفید و گوشی پزشکی دور گردنشان می‌شناسند! نقاشی دکتر به کودک شما کمک می‌کند در خیالبافی و رویاپردازی‌هایشض بتواند این شغل را به خوبی تصور کند.

اگر فکر می‌کنید این شغل رویای کودک شماست، کافی است دست به دست کاغذرنگی بدهید و در 9 مرحله آسان نقاشی دکتر وظیفه‌شناس را بکشید.

مراحل کشیدن نقاشی دکتر کودکانه

برای کشیدن نقاشی دکتر کافی است مراحل زیر را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید.

مراحل کشیدن نقاشی دکتر کودکانه

1. رسم شکل کلی نقاشی کودکانه

در مرحله اول نقاشی دکتر کودکانه باید شکل کلی سر دکتر را بکشید. برای این کار یک منحنی بسته بیضی‌مانند را رسم کنید.

آموزش تصویری نقاشی دکتر

2. کشیدن نیم‌تنه نقاشی دکتر

در مرحله دوم باید نیم‌تنه کوچک نقاشی دکتر را رسم کنید. از خطوط منحنی استفاده کنید. برای اینکه این مرحله به درستی انجام شود، می‌توانید نگاهی به شکل زیر بیاندازید.

آموزش نقاشی پزشک

3. کشیدن اجزای صورت نقاشی دکتر

حالا باید اجزای صورت دکتر را اضافه کنید. برای چشم‌ها دو بیضی کوچک را با کمی انحنا به سمت یکدیگر رسم کنید. بینی و دهان نقاشی دکتر را هم با دو منحنی ساده به تصویر بکشید.

کشیدن اجزای صورت نقاشی دکتر

4. تکمیل سر و گردن نقاشی

نوبت به کشیدن مو و گوش‌های نقاشی دکتر می‌رسد. موهای دکتر خوشحال خود را با منحنی‌هایی درست مثل شکل زیر به سادگی رسم کنید. برای گوش‌ها هم از دو نیم‌دایره کوچک در دو طرف سر استفاده کنید.

آموزش نقاشی دکتر کودکانه

5. کشیدن دست‌های نقاشی دکتر

در مرحله پنجم نقاشی دکتر کودکانه باید دست‌های او را بکشید. بازوهای دکتر را با منحنی ساده چسبیده به بدن رسم کنید. دست‌های او را هم در انتهای بازوها بکشید.

کشیدن دست های نقاشی دکتر

نیازی نیست برای کشیدن انگشتان دست خیلی وقت بگذارید. همه چیز را ساده رسم کنید.

6. تکمیل بخش پایینی نقاشی

از وسط بدن نقاشی دکتر یک خط عمودی تا پایین تن آن رسم کنید. بعد از آن هم کمربند او را با دو خط افقی نزدیک به هم بکشید. برای سگک کمربند هم از دو خط کوچک عمودی استفاده کنید.

آموزش نقاشی مشاغل

7. رسم روپوش نقاشی دکتر

حالا باید روپوش پزشکی نقاشی دکتر را بکشید تا این نقاشی هنرمندانه چیزی کم نداشته باشد! این روپوش را با چند خط منحنی و مستقیم تا زانوی او بکشید. کافی است طرحی مثل تصویر زیر رسم کنید.

رسم روپوش نقاشی دکتر

8. کشیدن گوشی پزشکی

حالا  در آخرین مرحله کشیدن طرح نقاشی دکتر باید گوشی پزشکی را دور گردن دکتر نقاشی کنید! این گوشی هم خیلی ساده و تنها با چند خط و نیم‌بیضی تکمیل می‌شود.

کشیدن گوشی پزشکی

9. رنگ‌آمیزی نقاشی دکتر

حالا وقت آن است که کودکتان نقاشی دکتر را رنگ کند. اگر کودکتان دوست دارد روپوش سفید دکتر را هم صورتی کند، بهتر است جلوی او را نگیرید و اجازه دهید خلاقیت خودش را به نمایش بگذارد.

رنگ آمیزی نقاشی دکتر

یکی از کمک‌هایی که کاغذ رنگی به بچه‌ها می‌کند، این است که بتوانند آرزوهای خود را روی کاغذ بیاورند. اگر کودک شما هم آرزوی این را دارد که دکتر شود، شاید نقاشی دکتر بتواند به او کمک کند تا تصویر بهتری از خودش در لباس پزشکی پیدا کند.

پرسش‌های متداول درباره نقاشی دکتر

نقاشی دکتر مناسب چه رده سنی است؟
این نقاشی کودکانه برای رده سنی 4 تا 8 سال مناسب است. شما می‌توانید برای کشیدن این نقاشی به کودکتان کمک کنید.
چه وسایلی برای کشیدن نقاشی دکتر نیاز است؟
برای این نقاشی تنها به کاغذ و مداد رنگی نیاز دارید.
اگر مداد رنگی نداشته باشیم، چه وسایلی برای نقاشی دکتر مناسب است؟
شما می‌توانید به جای مداد رنگی از آبرنگ، مداد شمعی، پاستل و… هم استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو