می‌خوام برم کلاس آرایشگری؛ از کجا باید شروع کنم؟

می‌خوام برم کلاس آرایشگری؛ از کجا باید شروع کنم؟


منبع: تاپ ناز

4

1402/4/20

15:30


نکات مهمی که قبل از ثبت نام در کلاس آرایشگری باید بدانید

یاد گرفتن آرایشگری در کلاس‌های مخصوص، هم برای آقایان و هم برای بانوان به محبوبیت فراوانی رسیده است و افراد بسیاری از شرکت در این کلاس‌ها برای اشتغال و افزایش درآمد استقبال می‌کنند. بعد از اتمام کلاس‌های آرایشگری آنلاین و حضوری، هنرجویان یک دیپلم آرایشگری دریافت می‌کنند که به آن هفت مدرک آرایشگری می‌گویند؛ اما ابتدا لازم است که مشخص کنید به چه دلیل یادگیری آرایشگری را برای خود مناسب دیده‌اید و یا می‌خواهید در دوره آنلاین شرکت کنید یا حضوری؟

می‌خوام برم کلاس آرایشگری؛ از کجا باید شروع کنم؟

بهتره دوره آرایشگری آنلاین برم یا دوره حضوری؟

دروس آموزشی در دوره‌های مجازی آرایشگری معمولا در قالب‌های فیلم، تصویر، وویس، اینفوگرافی و … هستند. اما بهترین دوره‌ها در قالب جلسات لایو یا همزمان برگزار می‌شوند. به طور کلی اصلی‌ترین ویژگی کلاس‌های آنلاین، انعطاف‌پذیری بیشتر در برنامه‌ها و زمان برگزاری است؛ اما بین آموزش مجازی و حضوری آرایشگری تفاوت‌های دیگری نیز وجود دارند که برخی افراد را در انتخاب بهترین گزینه مردد کرده است. در ادامه به برخی از دلایل تفاوت، مزایا و معایب کلاس‌ها آنلاین و حضوری آرایشگری اشاره خواهیم کرد:

  • کلاس‌های حضوری به یک برنامه دقیق و موقعیت مکانی و زمانی ثابت نیاز دارند؛ اما چنین محدودیتی در کلاس‌های آنلاین وجود ندارد
  • در کلاس حضوری روند درس‌ها و آموزش از قبل برنامه‌ریزی شده است و سرعت آموزش مشخص است؛ در حالی که آموزش در کلاس‌های مجازی انعطاف‌پذیر است
  • وجود همکلاسی‌ها و هم‌دوره‌ای‌ها بسیار در کیفیت آموزش و یادگیری موثر است؛ البته در کلاس آنلاین نیز امکاناتی برای ارتباط آنلاین بین هم‌دوره‌ای‌ها وجود دارد
  • در کلاس‌های حضوری منبعی جز معلم وجود ندارد؛ این در حالی است که در کلاس‌های آنلاین، هنرجویان به دنیای بی‌کران اینترنت دسترسی دارند

انتخاب بهترین دوره‌های آرایشگری، مراقبت و زیبایی

انتخاب بهترین دوره‌های آرایشگری، مراقبت و زیبایی

شرکت در کلاس آنلاین یا حضوری آرایشگری به‌تنهایی برای آرایشگر شدن کافی نیست. به طورکلی تا هنرجو وارد عمل نشود و قیچی به دست نگیرد، آب از آب تکان نمی‌خورد. قبل از شروع کلاس‌های آموزشی آرایشگری لازم است بدانید چه هدفی را در نظر گرفته‌اید تا متناسب با آن هدف برنامه‌ریزی کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنید. همچنین در این حرفه بهتر است به بازار کار در هر زمانی دقت کنید و به آرایش‌هایی که ترند شده‌اند توجه کنید. تمام آموزش‌ها و شاخه‌ها در دوره دیپلم آرایشگری به صورت آکادمیک بوده و یک فرد مبتدی را آرام‌آرام با فضای آرایشگری آشنا می‌کنند. در جدول زیر، برخی از شاخه‌های کلاس‌های آموزشی آرایشگری مناسب برای هنرجویان را نام می‌بریم.

آموزش رنگ موآموزش اصلاح و کوتاهی موآموزش آرایشگری ناخن و مانیکور
آموزش اصلاح صورتآموزش اصلاح ابروآموزش پایه‌های بافت مو
آموزش گریم حرفه‌ایآموزش آرایش صورت و میکاپآموزش پایه انواع شینیون مو

برای کسب اطلاعات درباره چگونگی آموزش این دوره‌ها در مراکز بهتر است لیست دوره های آرایش فنی و حرفه ای را مطالعه کنید و با توجه به این اطلاعات؛ بهترین گزینه را برای کلاس آرایشگری انتخاب کنید.

مهم‌ترین فاکتور یک کلاس آرایشگری برتر، حرفه‌ای بودن آموزشگاه است

مهم‌ترین فاکتور یک کلاس آرایشگری برتر، حرفه‌ای بودن آموزشگاه است

مشخص است که اگر می‌خواهید پس از پایان دوره آموزشی کلاس‌های آرایشگری، مسائل قابل توجهی از این رشته را فرا گرفته باشید، باید یک آموزشگاه برتر و نمونه را برای این کار انتخاب کنید. اگر هدف شما یادگیری دوره‌های مراقبت و زیبایی است می‌توانید به مراکز مراقبت و زیبایی برگزار کننده دوره‌های آموزشی مراجعه کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک آموزشگاه خوب که قابلیت برگزاری کلاس آموزشی موثر را داشته باشد، حضور پزشک متخصص پوست و مو در این مراکز است تا همه‌ فرایندها به شکل بهداشتی و اصولی انجام شوند. بنابراین انتخاب یک آموزشگاه خوب تاثیر بالایی در فرایند یادگیری هنرجویان دارد. همینطور ما سعی کردیم در یک مطلب از قبل منتشر شده مجموعه ای از مراکز معتبر آموزش آرایشگری را مورد بررسی قرار بدهیم که میتوانید در صفحه ” بهترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای آرایشگری زنانه تهران ” مشاهده کنید.

مراحل آموزش آرایشگری

در مرحله اول دوره آموزش آرایشگری، اصول آرایش و پیرایش ارائه می‌شوند و پس از فراگیری اصول چهره‌شناسی، رنگ‌شناسی و پوست‌شناسی، نوبت به آشنایی و آگاهی به‌روز از مد می‌رسد. هنرجو در این مرحله باید با توجه به تغییر به مد، دانش خود را به‌روز کند. در مرحله بعد تمام ترفندها، فنون آرایشگری و … شامل رنگ و مش مو، پاکسازی صورت، کوتاهی مو، گریم و میکاپ، اصلاح ابرو، شینیون و مانیکور آموزش داده می‌شوند. هنرجویان در مرحله دروس عملی تمرین می‌کنند و با آزمون و خطا، مهارت خود در آرایشگری را تقویت می‌کنند. این تمرین‌های عملی بر روی انواع فرم‌های صورت انجام می‌شود تا هنرجو با هر نوع حالت چهره آشنا باشد.

دوره‌های آنلاین و حضوری آموزش آرایشگری

دوره‌های آنلاین و حضوری آموزش آرایشگری

هنرجویان با شرکت در دوره آرایش و پیرایش، مهارت‌های هفت‌گانه آرایشگری را می‌آموزند. پس از اتمام این دوره، هنرجویان علاوه بر دیپلم آرایشگری، مجوز تاسیس سالن را نیز دریافت می‌کنند. بنابراین اگر مبتدی هستید و به آرایشگری علاقه دارید، بهترین و موثرترین راه شرکت در دوره‌های آموزشی در سراسر کشور است؛ البته به مبتدیان توصیه می‌شود که تا جای ممکن در کلاس‌های حضوری شرکت کنند تا محتوای آموزشی را به‌طور اصولی و به بهترین شکل بیاموزند.

منبع: ایران آموزشگاه

برچسب ها : آرایش,زیبایی,سلامت,شغل,آرایشگر,آنلاین,کلاس آنلاین,بانوان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو