دیلیت اکانت تلگرام ؛ آموزش تصویری حذف اکانت تلگرام

دیلیت اکانت تلگرام ؛ آموزش تصویری حذف اکانت تلگرام


منبع: تکراتو

3

1402/4/21

10:31


اگر می‌خواهید از شبکه اجتماعی تلگرام خارج شوید و به دیلیت اکانت تلگرام فکر می‌کنید، باید گفت روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

دیلیت اکانت تلگرام ؛ آموزش تصویری حذف اکانت تلگرام

اگر می‌خواهید از شبکه اجتماعی تلگرام خارج شوید و به دیلیت اکانت تلگرام فکر می‌کنید، باید گفت روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

تلگرام (Telegram) یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در سراسر دنیاست که در ایران نیز محبوبیت زیادی دارد و کاربران بسیاری از آن استفاده می‌کنند. این شبکه اجتماعی ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی بسیاری دارد و همین باعث شده بیشتر مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

در سال 2013 بود که اپلیکیشن تلگرام توسط دو برادر برنامه نویس روس طراحی و به جهانیان عرضه شد. این اپلیکیشن به خاطر امکانات منحصر به فردی که دارد موفق شد در مدت زمانی کوتاهی به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان دنیا تبدیل شود و نظر کاربران را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید:

آموزش دلیت اکانت اینستاگرام تردز [+نحوه غیرفعال کردن اکانت تردز]

اینستاگرام تردز چیست ؛ آنچه باید درباره رقیب توییتر بدانید

این پیام رسان محبوب همواره در تلاش است تا بروزرسانی‌های متعدد و کاربردی ارائه کند و از این طریق بتواند تجربه کاربران خود را که به وی اعتماد کرده‌اند، بهبود ببخشد. قابلیت تغییر شماره تلفن، پشتیبانی از چندین حساب کاربری، استفاده از چندین تصویر برای پروفایل، گفتگوهای رمزگذاری شده و امن، وجود ربات‌های تلگرامی و … از جمله این قابلیت‌ها هستند.

با وجود این، اگر قصد دیلیت اکانت تلگرام خود را دارید و مایل هستید مدتی از این شبکه اجتماعی دور باشید، با ما همراه شوید تا ببینیم که چگونه اکانت تلگرام را حذف کنیم . برای حذف یا دیلیت اکانت کردن تلگرام روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

آموزش دیلیت اکانت تلگرام

گاهی اوقات به دلایلی مختلفی ممکن است قصد داشته باشیم که حساب تلگرامی خود را حذف کنیم؛ می‌خواهیم اکانت جدیدی بسازیم، مایل هستیم پیام‌هایی که در گروه‌های مختلف ارسال کرده‌ایم دیگر به اسم ما نشان داده نشود و … . بنابراین در چنین شرایطی دیلیت اکانت تلگرام بهترین راه است.

اگر شما هم از این اپلیکیشن استفاده می‌کنید، اما اکنون قصد حذف اکانت تلگرام را دارید ما در ادامه روش‌ها و نحوه حذف اکانت تلگرام را به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش دیلیت اکانت تلگرام

آموزش دیلیت اکانت تلگرام

حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن

در بخش اول، روش حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن را بررسی می‌کنیم که امن‌ترین روش اس. تنها راه مطمئن برای حذف اکانت تلگرام ، از طریق سایت تلگرام است. بنابراین، دنبال برنامه‌ها و سایت‌های جانبی حذف اکانت نباشید و به صورت مستقیم از سایت خود تلگرام اقدام کنید.

ابتدا باید وارد سایت حذف اکانت تلگرام یعنی my.telegram.org شوید. برای این کار باید از برنامه‌های تغییر آی پی (VPN) استفاده کنید.

در ادامه وقتی وارد سایت شدید، شماره همراه تلگرام خود را وارد کنید و گزینه Next را بزنید. دقت کنید که همانند شکل زیر، شماره همراه حتما کد 98+ داشته باشد. بنابراین، نباید صفر ابتدای شماره را وارد کنید.

در این مرحله یک کد به تلگرام شما ارسال می‌شود. پس تلگرام خود را چک کنید و کد را پس از کپی کردن، در قسمت مشخص شده وارد کنید. بعد از قرار دادن کد گزینه Sign In را بزنید. توجه کنید که حروف بزرگ و کوچک باید دقیقا به همان شکل وارد شوند. بهترین کار این است که کد را کپی کنید.

بعد از کپی کردن کد و زدن گزینه Sign In، در صفحه‌ی بعدی سه گزینه‌ی جدید پیش روی شما قرار می‌گیرد:

  • API development tools
  • Delete Account
  • Log out

چون شما قصد دارید اکانت تلگرامی خود را حذف کنید، پس روی گزینه‌ی Delete Account کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

نظرسنجی در تلگرام

پاک کردن حافظه تلگرام

در این مرحله تلگرام می‌پرسد که چرا می‌خواهید اکانت‌تان را حذف کنید؟ می‌توانید باکس مربوط به این سوال را خالی بگذارید و گزینه Done را برای حذف اکانت تلگرام بزنید.

چگونه اکانت تلگرام را حذف کنیم

چگونه اکانت تلگرام را حذف کنیم

در ادامه تلگرام برای این‌که از تصمیم شما مطمئن شود، می‌پرسد که واقعا قصد دارید اکانت خود را حذف کنید؟ با زدن دکمه Yes, Delete my account اکانت تلگرام شما برای همیشه حذف خواهد شد.

حذف کردن تلگرام به صورت خودکار

این روش قابلیتی است که تلگرام در نظر گرفته تا اکانت هر کاربر به صورت خودکار حذف شود. البته در ابتدا از کاربر در این مورد سوال می‌شود و خود کاربر تصمیم می‌گیرد. در این روش از طریق تنظیمات خود برنامه تلگرام باید اقدام کرد و نیازی به ورود به سایت تلگرام نیست.

نحوه حذف اکانت تلگرام در این روش به این صورت است که باید از طریق تنظیمات وارد شد. کاربر باید مشخص کند که بعد از چه زمانی از آخرین تایم آنلاین بودن در تلگرام، اکانت او به صورت خودکار حذف شود. به این ترتیب بعد از بازه تعیین شده، در صورتی که وارد اکانت خود نشوید، اکانت شما به صورت کامل حذف خواهد شد. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا برنامه تلگرام را در گوشی خود باز کرده و وارد قسمت تنظیمات Settings آن شوید.

حال گزینه Privacy and Security را انتخاب کرده و با اسکرول به پایین صفحه وارد قسمت Delete my account شوید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه اینستاگرام تردز با توییتر

آموزش استفاده از اینستاگرام تردز

با انتخاب این قسمت پنجره دیگری باز می‌شود که از شما می‌خواهد مدت زمان لازم برای حذف خودکار اکانت تلگرام خود را انتخاب کنید. کمترین مقدار یک ماه و بیشترین آن یک سال است. بنابراین، در صورتی که در بازه‌ای که تعیین کرده‌اید وارد اکانت خود نشوید، حساب کاربری‌تان به صورت خودکار حذف خواهد شد.

استفاده از ربات حذف تلگرام

آموزش دیلیت اکانت تلگرام را نحوه حذف اکانت تلگرام از طریق ربات ادامه می‌دهیم. این روش بسیار ساده است و تنها از طریق یک ربات تلگرامی می‌توان این کار را انجام داد. این ربات فرآیند حذف حساب را ساده می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد حساب‌های خود را به سرعت و بدون مشکل حذف کنند. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید.

در اولین قدم باید برنامه تلگرام را در دستگاه تلفن همراه خود باز کرده و سپس Delete Account Bot  را در نوار جستجوی برنامه جستجو کنید.

دیلیت اکانت تلگرام

دیلیت اکانت تلگرام

با کلیک بر روی نام ربات در نتایج جستجو، می‌توان گفتگو را با ربات آغاز کرد.

ربات از کاربر می‌خواهد شماره تلفن خود را که با حساب تلگرام مرتبط است وارد کند. در ادامه کاربر از طریق پیامک یا تماس تلفنی یک کد تایید دریافت می‌کند و باید آن را در قسمت تعیین شده در چت ربات وارد کند.

ربات از کاربر می‌خواهد دلیلی برای حذف حساب تلگرامی خود ارائه دهد. پس از آن، کاربر باید با کلیک بر روی دکمه Delete Account در چت ربات، حذف اکانت را تایید کند. ذکر این نکته ضروری است که فرآیند حذف اکانت تلگرام از طریق ربات نیز غیرقابل برگشت است.

ربات حذف اکانت تلگرام راهی راحت و کارآمد برای حذف اکانت‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این حال، برای افراد ضروری است که قبل از اقدام، پیامدهای انجام این کار را درک کنند. حذف یک حساب کاربری غیرقابل برگشت است و منجر به از دست رفتن دائمی تمام داده‌های مرتبط با حساب می‌شود و همچنین بر مشارکت فرد در گروه‌ها و کانال‌ها تأثیر گذار خواهد بود. قبل از اقدام به حذف، افراد باید از تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم اطمینان حاصل کنند و از تصمیم خود مطمئن شوند.

استفاده از برنامه‌های جانبی

برای بعضی از افراد، حذف حساب به صورت مستقیم از سایت کار چندان آسانی نیست. بسیاری مایل هستند کارهای خود را به ساده‌ترین شیوه ممکن با یک اپلیکیشن به سادگی انجام دهند. اگر شما هم دوست دارید اکانت‌های Telegram رسمی و غیررسمی خود را به‌آسانی حذف کنید، برنامه دیلیت اکانت تلگرام (حرفه‌ای) به شما کمک می‌کند.

آموزش دیلیت اکانت تلگرام

آموزش دیلیت اکانت تلگرام

از طریق این برنامه که در کافه بازار معرفی شده، می‌توان اکانت تلگرام، تلگرام طلایی، هاتگرام، فیلگرام، موبوگرام، ویدوگرام و … را حذف کرد. در واقع دیلیت اکانت تلگرام رسمی و غیر رسمی در کمتر از چند ثانیه امکان‌پذیر است. اما از طریق این برنامه چگونه اکانت تلگرام را حذف کنیم ؟ برای کار با این اپلیکیشن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • شماره موبایل خود را وارد کنید.
  • یک کد به حساب کاربری ارسال می‌شود.
  • کد ارسال شده را با دقت یادداشت یا کپی کرده و در داخل برنامه وارد کنید.
  • دکمه صورتی رنگ را بزنید، در کمتر از چند ثانیه اکانت شما حذف خواهد شد.

با این برنامه می‌توان بدون نیاز به خارج شدن از برنامه، حساب کاربری‌ را تنها با چند کلیک پاک کرد. این برنامه بیش از 500 هزار نصب دارد.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل ساعت شیائومی

حل مشکل هنگ گوشی شیائومی

برای دیلیت کردن اکانت تلگرام باید به چه نکاتی دقت کرد؟

اگر مطمئن هستید که می‌خواهید حساب کاربری تلگرام خود را برای همیشه حذف کنید، موارد زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • با حذف اکانت تلگرام، تمامی داده‌های شما حذف می‌شوند
  • همه چت‌ها، گروه‌ها و کانال‌های شما حذف خواهند شد
  • همه مخاطبین تلگرام شما حذف می‌شوند
  • هر پیام یا محتوایی که در Saved Message ذخیره کرده‌اید حذف می‌شود
  • اطلاعات شما با ساخت اکانت و نصب مجدد برنمی‌گردد
  • در طول یک هفته نباید بیشتر از 3 مرتبه اقدام به حذف اکانت تلگرام کرد

بکاپ گیری از تلگرام

اگر قصد حذف کردن اکانت تلگرام خود را دارید اما اطلاعاتی که دارید نیز برای شما مهم هستند، بهتر است در ابتدا از آنها بکاپ بگیرید. برای این منظور روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

بکاپ گیری با تلگرام دسکتاپ

در ابتدا برنامه Telegram را در ویندوز خود نصب و فعال کنید. سپس بر روی گزینه منو (سه خط روی هم) کلیک کنید و به بخش تنظیمات یا Settings وارد شوید. حالا از منوی باز شده به بخش Advanced بروید و گزینه Export Telegram Data را انتخاب کنید.

در ادامه گزینه‌هایی که مایل هستید از آنها بکاپ بگیرید را علامت‌دار کنید. در آخر برای شروع عملیات روی گزینه EXPORT کلیک کنید. بعد از اتمام عملیات بر روی گزینه SHOW MY DATA کلیک کنید تا فایل خروجی به شما نشان داده شود.

بکاپ گیری با افزونه گوگل کروم

اگر از مرورگر گوگل کروم در کامپیوتر خود استفاده می‌‌کنید، این امکان برای شما وجود دارد که افزونه Save Telegram Chat History را بر روی آن نصب و به راحتی از قابلیت بکاپ تلگرام استفاده کنید.

افزونه را نصب کرده و سپس از طریق مرورگر به نسخه تحت وب تلگرام مراجعه و در اکانت خود لاگین کنید. روی هر یک از پنجره‌های چت مورد نظر که تمایل دارید از محتوای آن بکاپ گرفته شود کلیک کنید. حالا افزونه Save Telegram Chat History را اجرا کنید تا پروسه بک آپ گرفتن از تلگرام شروع شود.

بکاپ گرفتن از مخاطبین تلگرام

ابتدا به قسمت تنظیمات بروید و از تمام مخاطبین مورد نظرتان بکاپ بگیرید و در تلفن همراه خود ذخیره کنید. حالا وارد قسمت contact شوید. سپس روی سه نقطه کلیک کرده و در پنجره باز شده contact setting را انتخاب و وارد قسمت display شوید.

در بخش contact to display تیک گزینه‌ای که تمام کانتکت‌های شما آنجا هستند را فعال کنید. دوباره به بخش contact to display رفته و مخاطبین telegram را انتخاب کنید. همانند قبل از مخاطبین تلگرام خود بکاپ بگیرید.

به بخش manage contacts بروید و در قسمت import، بکاپ تلگرام خود را بازگردانید و محل ذخیره سازی را انتخاب کنید. در بخش import مخاطب‌هایی که ابتدا از آنها بکاپ گرفتید را می‌توانید بازگردانید.

جمع‌بندی

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله تلگرام ممکن است تصمیم بگیرند برای مدتی اکانت خود را حذف کرده و از دنیای پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی دور باشند. در این مطلب به آموزش دیلیت اکانت تلگرام پرداختیم و گفتیم که نحوه حذف اکانت تلگرام بسیار راحت است. برای این منظور کافی است براساس روش‌هایی که در اینجا گفته شدند، اقدامات لازم را انجام دهید.

سوالات متداول

چگونه اکانت تلگرام را حذف کنیم ؟

برای حذف اکانت تلگرام روش‌های مختلفی وجود دارد؛ از جمله حالت خودکار، ربات تلگرامی، ورود به سایت تلگرام و استفاده از برنامه‌های جانبی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم. اما امن‌ترین روش، این است که از طریق سایت رسمی تلگرام اقدام کنید.

حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن چگونه انجام می‌شود؟

برای حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن باید از طریق سایت این پیام رسان اقدام کرد که بسیار آسان است. همان‌طور که در اینجا نیز مورد بررسی قرار گرفت، وارد سایت دیلیت اکانت کردن تلگرام می‌شوید، شماره خود را وارد می‌کنید تا کد تایید ارسال شود. با وارد کردن کد در جایگاه مربوطه، به‌راحتی می‌توانید اکانت تلگرام را حذف کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد روش‌های دیلیت اکانت تلگرام که در این مطلب گفته شد چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو