حذف تردز از کافه بازار به دستور کمیته فیلترینگ

منبع: تکراتو

3

1402/4/21

20:00


حذف تردز از کافه بازار به دستور کمیته فیلترینگ خبرساز شد. شبکه اجتماعی رقیب توییتر هم در ایران فیلتر شده و هم امکان دانلود آن وجود ندارد.

حذف تردز از کافه بازار به دستور کمیته فیلترینگ

حذف تردز از کافه بازار به دستور کمیته فیلترینگ خبرساز شد. شبکه اجتماعی رقیب توییتر هم در ایران فیلتر شده و هم امکان دانلود آن وجود ندارد.

کافه بازار که به‌عنوان بزرگترین اپ‌استور ایرانی شناخته شده است، پس‌از انتشار اپلیکیشن شبکه اجتماعی تردز آن را در اختیار کاربرانش قرار داد. اما حالا خبر رسیده که دستور کمیته فیلترینگ، منجربه حذف تردز از کافه بازار شده است تا کاربران به فکر دانلود آن از استورهای دیگر باشند.

بیشتر بخوانید: حضور فعالانه کلاهبرداران رمزارزی در تردز ؛ جعل هویت سلبریتی‌ها و اخادی از کاربران

حذف تردز از کافه بازار

شبکه اجتماعی تردز برای رقابت مستقیم با توییتر هفته گذشته معرفی شد اما تنها ساعتی پس از معرفی، به انبوه شبکه‌ها و پلتفرم‌های مسدود شده در ایران پیوست و دسترسی کاربران ایرانی به آن قطع شد. این اپلیکیشن برای دانلود از طریق بازارگاه‌های اپلیکیشن مانند کافه بازار قابل نصب بود که پس از تصمیم کمیته فیلترینگ از کافه بازار نیز حذف شده است.

اپلیکیشن پلتفرم‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی مانند فیس‌بوک، توئیتر، اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ در ایران روی پلتفرم‌هایی مانند کافه بازار و مایکت قابل نصب نیستند و بنابر صلاحدید کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر هستند. از سوی دیگر محدودیت‌های گوگل‌پلی نیز مانع از دسترسی کاربران به نسخه‌های به‌روز شده آنها می‌شود.

حذف تردز از کافه بازار خبرساز شد

این شبکه اجتماعی که در کمتر از یک هفته به رشد عجیب یکصد میلیون کاربر رسیده است، دارای محدودیت دو طرفه برای کاربران ایرانی است. نصب اپلیکیشن تردز از ابتدای معرفی برای کاربران ایرانی روی گوگل‌پلی امکان‌پذیر نبود که از این نظر میان کاربران ایرانی و اروپایی شباهت‌هایی دیده می‌شود.

سرعت عمل اعضای کمیته فیلترینگ در انسداد این شبکه اجتماعی قابل توجه است زیرا در همان ساعات ابتدایی برخوردها با این شبکه اجتماعی آغاز شد.

به گفته بلومبرگ، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، طی پستی در حساب تردز خود گفت: «تردز باید یک اپلیکیشن گفتگو با بیش از یک میلیارد نفر باشد. توییتر فرصت این کار را داشت اما موفق نشد. امیدواریم که کار را تمام کنیم.» با این حال حضور ایرانی‌های در جمع بیش از یک میلیارد نفر مد نظر زاکربرگ شاید به سختی امکان پذیر باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ حذف تردز از کافه بازار چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو