بهترین طراح دکوراسیون داخلی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟!

بهترین طراح دکوراسیون داخلی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟!


منبع: بیوگرافی

5

1402/4/23

18:01


اگر از آن افرادی هستید که رویای تبدیل شدن به یک معمار و طراح خوب را در سر میپرورانید جای درستی را انتخاب کردید! برای پاسخ دادن به این پرسش باید ابتدا معرفی کاملی درباره شغل طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشیم؟ا اول درباره شغل طراحی داخلی صحبت میکنیم: شغل طراحی داخلی یک طراح داخلی یا […]

اگر از آن افرادی هستید که رویای تبدیل شدن به یک معمار و طراح خوب را در سر میپرورانید جای درستی را انتخاب کردید! برای پاسخ دادن به این پرسش باید ابتدا معرفی کاملی درباره شغل طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشیم؟ا

اول درباره شغل طراحی داخلی صحبت میکنیم:

شغل طراحی داخلی

یک طراح داخلی یا معمار باید بتواند محیط داخلی خانه، آپارتمان، مغازه، اداره و… را به گونه ای چیدمان و طراحی کند که در عین داشتن یک فضای آرام و مناسب برای زندگی ، قوانین محلی را نیز حفظ کند. بنابراین معماری و طراحی داخلی یک محیط کار چنان ساده ای هم نیست! یک معمار باید قادر باشد با دقت و سرعت نقشه کشی معماری ساختمان را تکمیل کند. به نکاتی مانند سیستم تهویه مطبوع، گرمایش و سرمایش، برق کشی و سیستم لوله کشی اشراف داشته باشد، کدهای معماری ساختمان را به درستی به کار ببرد و بر جایگذاری و تعمیر المان های ساختنی نیز نظارت داشته باشد.

پس از تمام مطالب متوجه میشویم که کار طراحی داخلی دکوراسیون یک ساختمان ، کار هرکسی نیست!! یک طراح دکوراسیون باید همراه و همگام با یک پیمانکار کار کرده. دستور کار با دقت و جزئیات بالا بدهد و برکار آن ها نظارت کند. این جزئیات در برخی موارد مانند طراحی دکوراسیون اداری حتی دقیق تر است.

تا اینجا درباره وظایف اصلی یک طراح داخلی صحبت کردیم . در واقع طراحی داخلی محیط چیزی بین معماری و طراحی است. در ادامه بررسی میکنیم که یک طراح دکوراسیون داخلی چه کسی است؟

شغل طراحی دکوراسیون داخلی

در شغل طراحی دکوراسیون داخلی برخلاف طراحی داخلی در مراحل معماری ساختمان دخالتی نمیشود. این بدین معناست که کار اصلی یک طراح دکوراسیون داخلی درست بعد از اتمام کار ساختمان شروع میشود. این شاخه با دو جنبه ساختمان و اجزای آن و فضاهای داخلی ساختمان سر و کار دارد و دارای 5 سبک اصلی : مینیمال ، کلاسیک، مدرن و یونان باستان است.

یک طراح دکوراسیون داخلی باید بتواند در عین داشتن مهارت و تسلط تا حد زیادی تسلط به روانشناسی رنگ ها نیز داشته باشد. توانایی تطبیق و یکسان سازی محیط با وسایل اطراف، توانایی استفاده حداکثری از مکان زندگی، مصالح شناسی ، جلوه بصری نمایش اشیا در محیط با نورپردازی متفاوت نیز از دیگر وظایف طراح است.

 

بعد از آشنایی با شغل طراحی دکوراسیون داخلی باید بدانیم:

وظایف اصلی یک طراح دکوراسیون داخلی چیست:

ملاقات با مشتریان از نزدیک و آشنایی با سلایق و نیازهای آن ها

تهیه کردن طرح های اولیه با توجه به بودجه، نوع ساختمان

صحبت مجدد با کارفرما و نهایی کردن طرح اولیه

ایجاد طرح نرم افزاری نهایی از طرح اولیه برای اجرا و پیاده سازی

برآورد هزینه ها با توجه به طرح تصویبی نهایی شده

تهیه تمامی وسایل مورد نیاز مانند مبلمان، پارچه، کفپوش و تمامی وسایل مورد نیاز دیگر

نظارت همگانی و بازدید در هنگام اجرای پروژه

 

میزان درآمد طراح دکوراسیون داخلی

در این مورد باید رک بگوییم که اطلاعات دقیقی در دست نیست! این تماما به میزان تجربه ، مهارت و البته استقلال کاری شما بستگی دارد! منظور از استقلال کاری این است که شما زمانیکه برای خود دفتری افتتاح میکنید و مشغول به کار میشوید درآمد متفاوت تری دارید نسبت به زمانی که برای دیگران یا در دفاتر مختلف کار میکنید. البته این مورد نیز بستگی مستقیمی به تعداد مشتریان و نحوه فعالیت شرکت دارد. بهترین طراحان دکوراسیون داخلی درآمدهای بسیار متفاوت و گاهی عجیبی دارند. اما اینکه واقعا یک طراح دکوراسیون داخلی چه درآمدی دارد نمیتوان پاسخ دقیقی داد!

بهترین طراح دکوراسیون داخلی چه کسی است

با تمام تفاسیری که در بالا به آن اشاره شد طراحی دکوراسیون داخلی شغلی بسیار جالب و در عین حال دشوار است. برای اینکه در شغل دکوراسیون فرد موفقی باشید باید:

در درجه اول خلاق باشید

این که چطور بتوانید بهترین طراح دکوراسیون داخلی باشید در درجه اول بستگی مستقیمی به میزان خلاقیت شما در تطابق کار با نیاز مشتری دارد.

مدیر باشید

شما باید قادر باشید توانایی زیادی در سازماندهی و نظم دادن به کارها داشته باشید. اینکه اتمام پروژه های مرتبط با هم چه زمانی باشد، یا به طور مثال هماهنگی بین نصاب پرده با دوزنده پرده یا نصاب های در و پنجره و… به چه شکل باشد کاملا وظیفه شماست.

به نرم افزارهای طراحی مسلط باشید

برای پیاده سازی ایده های خود و برآورد طراحی نهایی نیاز دارید که نرم افزارهای طراحی مانند اتوکد ، تری دی مکس و امثال این ها مسلط باشید.

سخن ور خوبی باشید

شما باید به فنون مذاکره تسلط داشته باشید. این یعنی باید قادر باشید به راحتی با کارفرما، پیمانکار و سایر افراد مرتبط با یک پروژه صحبت کنید و گاهی آن ها را متقاعد کنید.

و بخش مهم وظایف شما این است که باید قادر باشید هزینه ها را کنترل کنید

این یعنی بهترین نوع چیدمان منزل چیدمانی است که در عین زیبایی و انتقال حس آرامش مقرون به صرفه و با توجه به بودجه مشتری تهیه شده باشد. یعنی شما مشاور چیدمان منزل خواهید بود.

با داشتن شروط بالا است که شما یک دیزاینر نمونه خواهید شد. یک گروه طراح داخلی متشکل از افراد زیادی است که باید هنر و تجربیات خود را با هم هماهنگ کنند و در جهت نیل به اهداف پروژه به کار گیرند.

یکی از قدیمی ترین و مجرب ترین گروههای طراحی و دیزاین گروه طراح دکوراسیون داخلی و معمار ساحل جلالی است. این تیم با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه معماری، بازسازی و مرمت ویلا و ساختمان، دیزاین و طراحی دکوراسیون داخلی در مشهد کارنامه بسیار درخشانی در معماری، دیزاین و مرمت بنا برای خود ثبت کرده است. خانم ساحل جلالی خود فارغ التحصیل رشته دیزاین داخلی از کالج پونان در هندوستان است. وی در حال حاضر بهترین طراح دکوراسیون داخلی در مشهد است.

 

در زیر میتوانید نمونه هایی از کارهای تیم ساحل جلالی را مشاهده کنید:

 

Rate this post

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو