واریزی جدید برای معلمان | پرداختی جدید به معلمان آغاز شد

4

1402/4/24

11:56


واریزی جدید برای معلمان |  پرداختی جدید به معلمان آغاز شد

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وی با بیان اینکه در سال گذشته، ۵۱ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش بازنشسته شدند که مشمول رتبه‌بندی هستند، اظهار کرد: امسال نیز براساس پیش‌بینی‌ها ۸۰ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد.

فیضی‌نژاد با اشاره به میزان بدهی‌های آموزش‌وپرورش به صندوق بازنشستگی کشوری به دنبال اجرای رتبه‌بندی معلمان بیان کرد: ستاری‌فرد، معاون وزیر آموزش و پرورش، دو جلسه در صندوق بازنشستگی کشوری بابت کسورات بازنشستگی مقطع ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و اعلام رتبه‌بندی بازنشستگان ۱۴۰۱ برگزار کرد.

آموزش و پرورش برای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۰، فعلا هیچ رقمی به صندوق پرداخت نکرده است.

به گفته معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، آموزش و پرورش بابت اجرای رتبه‌بندی معلمان، در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ رقمی پرداخت نکرده است که محاسبات آن در دست بررسی است. به طور قطع مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و معاونت وزارت آموزش و پرورش طی هفته جاری پیگیر هستند تا بتوانند با تسویه حساب‌هایی که انجام می‌شود، رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود.

فیضی‌نژاد در پاسخ به این سئوال که میزان بدهی آموزش و پرورش برای اجرای رتبه‌بندی معلمان چقدر برآورد شده است؟ توضیح داد: میزان آن در حال محاسبه است، زیرا مبلغ آن به صورت کلی پرداخت شده و شامل کسورات سهم مستخدم، کارفرما و مقرری است که تفکیک نشده و برنامه صندوق بازنشستگی کشوری این است تا پایان هفته با جلساتی که در سازمان و برنامه و بودجه برای تامین اعتبار آن در نظر گرفته می‌شود، این کار اجرایی شود.

وی در خصوص پرداخت مابه‌التفاوت حقوق سال ۱۴۰۱ معلمان با اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان تصریح کرد: به دلیل اینکه ارقام مربوط به کسورات رتبه‌بندی از آبان ماه سال ۱۴۰۱ به بعد، به شکل علی الحساب پرداخت شده است، از همین رو در سال ۱۴۰۰ عملا آموزش و پرورش به بازنشستگان یا شاغلان پرداختی نداشته است. این‌ها (پرداخت علی‌الحساب بخشی از مطالبات ناشی از اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان) در مهر و آبان ۱۴۰۱ پرداخت شد و کسورات آن نیز به شکل علی الحساب پرداخت شده است که باید بررسی شود. به طور قطع رتبه بندی در مورد بازنشستگان سال ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به محض تامین اعتبار اعمال خواهد شد.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری همچنین با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۰ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ نیز بازنشسته شوند، اعلام کرد که پیگیری می‌کنیم تا موضوع رتبه‌بندی در پرداخت حقوق بازنشستگی این افراد اعمال شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو