حجت‌الاسلام پورمحمدی: افزایش مشارکت در انتخابات پیروزی همه است

5

1402/4/26

02:10


حجت‌الاسلام پورمحمدی: افزایش مشارکت در انتخابات پیروزی همه است

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با مهر، در خصوص انتخابات امسال، گفت: به همه فعالان سیاسی توصیه می‌کنم که واقع بین بوده و با مسائل خوش‌بین برخورد کرده و آنها را بدبینانه تحلیل نکنند، تا انسجام ملی حفظ شده و کشور به جلو حرکت کند.

وی افزود: به دنبال انسجام ملی، اقتدار ملی تولید می‌شود و با اقتدار ملی هم مشکلات داخلی راحت‌تر حل می‌شود. از سویی دشمنان مأیوس شده و متوجه خواهند شد که به راحتی نمی‌توانند در برابر انقلاب سنگ‌اندازی کنند. فکر می‌کنم که لازم است که مسائل را از زاویه دید گروهی و جناحی مشاهده نکرد، بلکه آنها را جامع‌تر بنگریم.

پورمحمدی با اشاره به وضعیت اصولگرایان اظهار داشت: در خصوص اصولگرایان باید گفت که لازم است از تفرقه فاصله بگیرند. آنها می‌گویند که مواضع و آرمان‌هایمان مشترک است و به یک اصول یگانه و واحد اعتقاد داریم، پس ضروری است عملاً یکی شویم و تلاش کنیم تا جایی که می‌شود انسجام داشته باشیم زیرا با کمک وحدت، مردم نسبت به آینده خوشبین می‌شوند و تفرقه میان ما اصولگرایان در فهم اجتماعی تأثیر می‌گذارد.

ضرورت داشتن راهکار مشترک میان اصولگرایان

وی ادامه داد: در عین حال لازم است به جای داشتن صرف آرمان‌ها و اهداف یکسان، راهکار مشترک هم داشته باشیم و تلاش کنیم در میدان واقعی و حقیقی پیروز شده و از فضای رانتی و حذف دیگران فاصله بگیریم، زیرا با حذف دیگران نه جامعه و نه ما پیروز خواهیم بود.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: وقتی در یک میدان واقعی پیروز شویم انسان به یک باور اجتماعی رسیده و دارای انرژی و توانایی خوبی برای تحقق اهداف خواهد شد و این یک مسئله جدی است که عرض کردم.

اصلاح‌طلب‌ها ایستادگی بر مواضع امام را در عمل ثابت کنند

وزیر اسبق دادگستری، با اشاره به گروه‌های منتسب به اصلاح طلب بیان داشت: به گروه‌های دیگر بخصوص اصلاح طلبان که در فضای سیاسی فعال هستند و همیشه حرفشان این است که پیرو خط امام بوده و بر این موضوع پافشاری دارند، توصیه می‌کنم بر خط امام ایستادگی کنند. آنان فقط نگویند پیرو خط امام هستیم بلکه در عمل باید آن را ثابت کنند زیرا مواضع امام در سیاست خارجی و داخلی مشخص است؛ اگر بر اصولگرایان انتقاد هم دارند اما از امام و مواضع ایشان عدول نکنند این در حالی است که آنها در مقابل هجمه‌ای که بر امام می‌شود، سکوت می‌کنند.

خیلی از گروه‌ها امکان حضور در انتخابات را خواهند داشت

پور محمدی با تحلیل دیگر گروه‌های سیاسی کشور، اذعان داشت: در فضای سیاسی کشور گروه‌ها و افرادی هستند که نه اصولگرا و نه اصلاح طلب هستند و با نام‌های مستقل و غیرمستقل در کشور حضور دارند. اشکالی ندارد آنها به میدان بیایند، اما ضرورت دارد به قانون التزام داشته باشند زیرا بحث جدی ما احترام به قانون است.

وی با اشاره به بیانات رهبری انقلاب در ابتدای سال در خصوص انتخابات، گفت: همه افکار و جریانات، عناصر و افراد با احترام به قانون می‌توانند در انتخابات حضور جدی داشته باشند. در عین حال با بیانات رهبری و تأکیدات ایشان که ابتدای سال فرمودند حس می‌کنم همه گروه‌ها امکان حضور جدی در انتخابات را خواهند داشت.

مجریان انتخابات با سلیقه قانون را تفسیر نکنند

وزیر کشور دولت نهم، با اشاره به مجریان و ناظران انتخابات بیان داشت: مجریان و ناظران باید ساز و کار مناسبی برای تحقق منویات ایشان در خصوص امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات را فراهم کنند. برای آن لازم است مر قانون را نه با تفسیر مضیق بلکه تفسیر قانع کننده برای مردم اجرا کنند.

وی ادامه داد: هرچند خود را حق بدانیم اما با سلیقه قانون را تفسیر نکنیم. اگر منطق حقوقی و افکار عمومی تفسیر ما را نمی‌پذیرد، بر آن اصرار نکنیم زیرا بر ضد خودش تبدیل می‌شود؛ لذا لازم است مجریان قانون با تفسیر شفاف و قابل دفاع و اقناع کننده عمل کنند، در این صورت یک فضای انتخاباتی با نشاط به وجود می‌آید و فعالان انتخاباتی مشارکت بیشتری از طیف‌های مختلف خواهند داشت.

پورمحمدی با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت در انتخابات، گفت: اگر مشارکت در انتخابات بالا برود همه پیروز هستند. در نتیجه کسی فکر نکند اگر من و تیم و جناحش اکثریت را نیاورد شکست خورده است. چون امروز باید به پیروزی ملت و کشور و انقلاب، مردم و حل مشکلات آنها فکر کنیم. امروز ایجاد مجلس مقتدر و حل مشکلات مردم در گرو مشارکت بالا است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه حل مشکلات مردم با بیانی شفاف و مستدل و با برنامه روشن و پاسخگو میسر است، خاطرنشان کرد: در جامعه روحانیت تأکیدمان بر مشارکت بالا در انتخابات، تحمل اجتماعی، احترام به دیگران و شنیدن نظرات و نقد یکدیگر است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو