سیاست های زنانه که زندگی مشترک شما را شیرین تر می کنند

سیاست های زنانه که زندگی مشترک شما را شیرین تر می کنند


منبع: آرگا

5

1402/4/26

02:13


زنان اهمیت و مسئولیت ویژه ای در عرصه تداوم، حفظ و تعادل یک رابطه ایده آل با همسر خود دارند. بسیاری از زنان برای برانگیختن نقاط قوت رفتاری در همسرشان از قابلیت های زیادی برخوردار هستند و با همین قابلیت ها و سیاست های زنانه می توانند کاری کنند که مردان از آن ها حرف شنوی داشته باشند. در حقیقت زنان می توانند با سیاست های زنانه شوهر خود را به یک مرد آیده آل تبدیل کنند و در قلب او به یک ملکه تبدیل شوند. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه با سیاست های درست زنانه می توانید رابطه ای سالم و عاطفی با همسر خود داشته باشید. توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

هر انسانی باید برای داشتن یک رابطه عاطفی خوب تلاش کند. این موضوع در مورد خانم ها اهمیت بیشتری دارد. چرا که یک خانم می تواند با استفاده از سیاست های زنانه و با بهره گیری از توانایی و قدرت خود در امر ارتباطات، مرد مورد علاقه اش را مجذوب خود کند و ادامه ارتباط را به درستی مدیریت کند. حال سؤال این جاست که این سیاست های زنانه در حفظ یک رابطه چه هستند و چگونه می توان از آن ها در رابطه عاطفی استفاده کرد؟ در ادامه مطلب به بررسی سیاست های زنانه در خصوص جذب مردان و حفظ رابطه خواهیم پرداخت.

سیاست های زنانه در زندگی مشترک

سیاست خانم ها در جذب مردان

استقلال خود را در رابطه حفظ کنید

معمولا خانم ها تصور می کنند که باید بیشتر وقت خود را با شریک عاطفی شان بگذرانند و تنها در این صورت است که می توانند محبت خود را به فرد مقابل نشان دهند. جالب است بدانید این موضوع در مورد آقایان نتیجه عکس خواهد داد، می دانید چرا؟ اولا به این خاطر که مردان به زنان مستقل علاقه بیشتری دارند. دوما این که مردها دوست دارند زمانی را به خود و کارهای شخصی خود اختصاص دهند. به طور مثال چند ساعت تنها بمانند و یا وقتی را با دوستان خود سپری کنند. بدیهی است که در روابط عاطفی اوضاع مانند دوران مجردی نیست و هریک از طرفین باید زمان بیشتری را با یکدیگر بگذرانند. اما این بدان معنا نیست که دور تفریحات مجردی خود را خط بکشند. تا زمانی که این گونه تفریحات آسیبی به روابطه عاطفی وارد نمی سازد، انجام آن ها هیچ مشکلی ندارد.

بنابراین باید در رابطه عاطفی زمانی را برای خودتان و برنامه های شخصی تان بگذارید و به خاطر رابطه عاطفی، برنامه ها و دوستان قبلی خود را فراموش نکنید. هم چنین اجازه دهید طرف مقابل تان گاهی تنها باشد و برنامه های شخصی خودش را داشته باشد. همین موضوع به بهبود کیفیت ارتباط شما نیز کمک خواهد کرد.

به خانواده اش احترام بگذارید

بهتر است در هر شرایطی احترام والدین شریک عاطفی خود را نگه دارید. این مسئله یک قانون است و عبور از آن با تبعاتی همراه خواهد بود. اولا زمانی که شما به والدین طرف مقابل احترام نگذارید،  در واقع هویت او را نشانه رفته اید. مورد دوم این که قطعا شما دلتان نمی خواهد کسی به خانواده شما توهین کند و ارزش های آن ها را نادیده بگیرد. بنابراین بهتر است این مسائل را رعایت کنید.

به خودتان برسید

زیبایی و زیبا به نظر رسیدن یک موضوع کاملا شخصی است و هرکس نظر خاص خودش را دارد. اما نیازی نیست برای زیبا بودن خودتان را تغییر دهید. چرا که قرار نیست نظر همه را به خود جلب کنید. اما یک مسئله کلی وجود دارد؛ آدم ها از کسی که به خودش برسد و مرتب و آراسته باشد، خوششان می آید. احتمالا خودتان نیز متوجه این موضوع شده اید که اگر جایی کار داشته باشید و فرد مقابل شما آراسته باشد، تمایل بیشتری برای گوش دادن به حرف های او خواهید داشت. این مسئله با درجه بیشتری در روابط عاطفی وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید در رابطه طرف مقابل به حرف های شما گوش دهد و ارتباط بهتری با شما برقرار خواهد کرد. سعی کنید در هر شرایطی آراسته و مرتب باشید.

البته یک موضوع مهم وجود دارد. برخی افراد جذابیت و زیبایی خود را به تأیید یا عدم تأیید دیگران وابسته می دانند. در حالی که هیچ ملاک جهانی و همه گیری برای زیبایی وجود ندارد که همه آن را قبول داشته باشند. اگر خودتان را همان گونه که هستید، نمی پذیرید، بهتر است به جای تغییر ظاهرتان، فکری به حال عزت نفس خود بکنید. چرا که این موضوع کاملا درونی است.

بهترین سیاست های زنانه

بازی قدرت راه نیندازید

گاهی خانم ها درگیر بازی قدرت می شوند و می خواهند به هر قیمتی که شده، برتری خود را به مردها ثابت کنند. قطعا مردی که شخصیت سالمی دارد، از این که شما یک خانم با استعداد، موفق و پر قدرت هستید، لذت خواهد برد. اما این که به طور دائم بخواهید به او ثابت کنید که از او بهتر هستید، برای هیچ کس خوشایند نیست. در یک ارتباط سالم توازن میان قدرت و کنترل رابطه برقرار است و شما می توانید با استفاده از سیاست های زنانه خود، آن را ایجاد کنید. البته منظور از توزان کوتاه آمدن و حرف نزدن نیست. بلکه در هر شرایطی باید احترام و ارزش طرف مقابل را حفظ کنید و درگیری بازی قدرت من از تو بهترم نشوید.

مقایسه نکنید

مقایسه کردن در هر رابطه ای می تواند منجر به آسیب شود؛ چه در رابطه عاطفی و چه در رابطه مادر و فرزندی! هنگامی که شریک عاطفی تان را با افراد دیگر مقایسه می کنید، به او احساس ضعف و ناتوانی می دهید. اگر در هر زمینه ای از او تعریف کنید و تنها یک بار او را مقایسه کرده و یا مورد انتقاد قرار دهید، در واقع تمام تمجیدها را بی ارزش کرده اید. زیرا مغز انسان همواره به دنبال نکات منفی است تا نکات مثبت.

از او تعریف کنید

همه افراد از این که از توانمندی هایشان تعریف شود، بسیار لذت می برند. چه لذتی بالاتر از این که توسط کسی که دوستش دارید، توانمند به نظر برسید. یکی از کارهایی که می تواند به لذت بخش تر شدن رابطه میان دو نفر کمک کند، تعریف و تمجید به موقع و درست است.  در حقیقت فرد مقابل باید عشق و احترام شما را دریافت کند و همین مسئله رابطه شما را روز به روز لذت بخش تر و غنی تر خواهد کرد.

سیاست های زنانه در همسرداری

عشق و محبت خود را به او هدیه دهید

یکی از بزرگ ترین توانمندی های زنان، مهارت کلامی آن ها است. یک خانم با بهره گیری صحیح از این مهارت می تواند در ارتباط معجزه کند و کسی که دارد را مجذوب این ارتباط نماید. بهتر است در طول ارتباط از جملات محبت آمیز استفاده کنید و عشق و علاقه تان را به کسی که دوست دارید، هدیه کنید. یکی دیگر از کارهایی که می تواند به جذابیت رابطه کمک کند، سورپرایز کردن شریک عاطفی تان است. شما می تواند یک مناسبت را انتخاب کرده و او را به شیوه ای که فکر می کنید دوست دارد، غافلگیر کنید.

اصول حرف زدن با آقایان را بیاموزید

همان طور که اشاره کردیم، توانمندی خانم‌ ها در حوزه کلامی بسیار بیشتر از آقایان است. یکی از مهم‌ ترین دلایل آن نیز بزرگ بودن قسمت کلامی مغز، یعنی بروکا است. بروکا، مرکز تکلم است که در نیمکره چپ مغز قرار دارد. بزرگ ‌تر بودن این قسمت در خانم ‌ها، این امکان را به آن ‌ها می ‌دهد که توانایی کلامی بهتری داشته باشند. گذشته از این، خانم‌ ها هیجانی‌ تر هستند و به همین خاطر در خوشحالی یا ناراحتی و حتی فکر کردن، ترجیح می ‌دهند که در مورد افکار و احساساتشان با فرد دیگر صحبت کنند. از سوی دیگر، آقایان به این اندازه مهارت کلامی ندارند و ساختار ذهنی شان هم به گونه‌ ای است که ترجیح ‌می ‌دهند در سکوت و به تنهایی مسائل مختلف زندگی شان را حل و فصل کنند.

همین تفاوت ساختاری میان خانم ‌ها و آقایان در روابط عاطفی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا وقتی مرد ناراحت است، خانم‌ ها فکر می‌کنند همان طور که خودشان دوست دارند حرف بزنند و به آرامش برسند، باید همراه شریک عاطفی شان باشند تا او هم حرف بزند و وقتی فرد مقابل اظهار می ‌کند که تمایلی به صحبت کردن در این زمینه ندارد، احساس می ‌کنند فرد مقابل نسبت به او بی ‌اهمیت است که نمی‌ خواهد مشکلش را با او در میان بگذارد.

به همین خاطر، اگر شما به عنوان خانم، این مسئله را بدانید که آقایان در این زمان تنهایی را ترجیح می ‌دهند، بدون تردید کمتر دچار مشکل خواهید شد. در حقیقت شما می ‌توانید به شریک عاطفی تان این اطمینان را بدهید که در همه حال حامی او هستید و هر زمان که به شما احتیاج داشته باشد، در کنارش خواهید بود. بنابراین اجازه دهید که او کاری که می ‌خواهد را انجام دهد.

با نشاط و پر انرژی باشید

یکی از مهم ترین جذابیت های زنانه، انرژی و نشاطی است که یک خانم می تواند به کسی که دوستش دارد، هدیه کند. درست است که شما باید در زمان خوشی و ناخوشی کنار یکدیگر باشید، اما این دو کلمه همواره در کنار یکدیگر به کار می روند. بنابراین منطقی نیست که مدام در حال شکایت از رابطه، زندگی و دیگران باشید و ناراحتی تان را به ارتباط وارد کنید. چرا که بدون تردید به مشکل بر می خورید. اولا یک رابطه پر غصه و بدون نشاط همه را کلافه می کند. دوما شریک عاطفی شما از این که نمی تواند شما را خوشحال کرده و در بهبود حال شما تأثیرگذار باشد،قطعا احساس ناتوانی خواهد کرد. با این اوصاف به خاطر روحیه خودتان هم که شده، سعی کنید با نشاط باشید و به رابطه خود رنگ زندگی بدهید.

سیاست زنان در زمان قهر

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات سیاست های شوهرداری، سیاست در محل کار و سیاست افراد بی حاشیه را نیز مطالعه فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو