داریوش ارجمند: به برکت وجود آقای رئیسی در خاورمیانه تک و بزرگ هستیم

داریوش ارجمند: به برکت وجود آقای رئیسی در خاورمیانه تک و بزرگ هستیم


منبع: روزیاتو

5

1402/4/26

11:35


داریوش ارجمند: به برکت وجود آقای رئیسی در خاورمیانه تک و بزرگ هستیم

داریوش ارجمند: به برکت وجود آقای رئیسی در خاورمیانه تک و بزرگ هستیم

داریوش ارجمند، بازیگر ۷۸ ساله سینما و تلویزیون، چندی پیش برخلاف آنچه از گفته های همیشگی اش انتظار می رفت در مراسم تجلیل از هنرمندان متولد تیر و مرداد، از محقق نشدن وعده‌ی ابراهیم رئیسی در پرداخت ۲۰ میلیارد تومان به هنرمندان پیشکسوت انتقاد کرد. اما ارجمند در مصاحبه اخیرش ضمن دلجویی از محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت اعتراض قبلی خود گفت: «بر خلاف همه بوق‌ و کرنا و تبلیغات خارجی، فعلا به برکت وجود آقای رئیسی در خاورمیانه تک و بزرگ هستیم».

مرد است و قولش

قدردانی داریوش ارجمند از ابراهیم رئیسی

داریوش ارجمند در مراسم تجلیل از هنرمندان متولد تیر و مرداد گفت: حاشیه‌هایی که اخیرا در فضای مزاجی نسبت به مؤسسه هنرمندان پیشکسوت رخ داده است‌ را فراموش‌ کنید. من به این فضا می‌گویم مزاجی و نه مجازی چراکه حرف‌هایشان از روی مزاج است. این مؤسسه فارغ از همه فضاسازی‌هایی که نسبت به آن وجود دارد کار خودش را انجام می‌دهد و جلو می‌رود چه کسانی قبولش داشته‌ باشند و چه نداشته باشند و از دورترین نقاط ایران از خاش گرفته‌ هنرمندان را حمایت می‌کند.

ارجمند در ادامه با گلایه از عدم تحقق بودجه‌ای که قرار بود به مؤسسه هنرمندان پیشکسوت تعلق گیرد گفت: مرد است و قولش. قرآن می‌گوید به عهد خود وفا کنید اما ۱۵ ماه پیش آقای رئیسی قولی به یکی از همکاران ما دادند که هنوز خبری از آن نیست.

قدردانی داریوش ارجمند از ابراهیم رئیسی

وی تأکید کرد: آقای رئیسی یک شاهی از ۲۰ میلیاردی که شما قولش را داده‌اید به ما نرسیده است. به قول خود وفا کنید که مؤسسه هنرمندان پیشکسوت بتواند نفس بکشد.

این هنرمند ادامه داد: آقای رئیسی امروز که دیگر عضو شانگهای هم شدیم پس پول ما را که قولش را داده‌اید بدهید.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به حمایت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت از هنرمندان پیشکسوت میراث فرهنگی گفت: آقای ضرغامی ما از هنرمندان وزارت متبوع شما حمایت می‌کنیم اما شما برای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت چه کردید؟ میراث فرهنگی ما دست شماست و میراث فرهنگی انسانی که از همه میراث های دیگر مهمتر است در این مؤسسه هستند. فکری به حال ایشان کنید.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در ادامه مسئولان و رسانه‌ها را به‌ شفاف سازی دعوت کرد.

من در حالتی خاص گله‌ کردم!

قدردانی داریوش ارجمند از ابراهیم رئیسی

داریوش ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اظهار داشت: ما به دنیا آمده‌ایم که با همدیگر در تعامل داشته باشیم و با هم جهان را پیش ببریم. ایران این روزها در چند قرارداد جهانی و منطقه‌ای شریک است که این فعالیت‌ها مهم و از برکت وجود آقای رئیسی این سید بزرگوار است. خداوند حفظش کند.

این هنرمند پیشکسوت درباره گلایه‌مندی چندی پیش خود از رئیس جمهوری توضیح داد: من در یک حالت خاصی گله‌ای از آقای رئیس جمهور کردم و فکر می‌کنم آقای وزیر (محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) یک ذره‌ای از من ناراحت شدند البته از من هیچ وقت ناراحت نمی‌شوند، ولی گفتند که «من توقع نداشتم این جوری بگویید.» من هم گفتم وقتی در موسسه هنرمندان پیشکسوت، هیچ کاره بودم همه از من توقع داشتند و من انجام می‌دادم، تا کوه قاف هم دنبال کارهای موسسه می‌رفتم، حالا که رئیس موسسه هستم نگاه دیگری به من دارند.

قدردانی داریوش ارجمند از ابراهیم رئیسی

ارجمند افزود: واقعا هنرمندان پیشکسوت توقعاتشان عجیب و غریب نیست و پیگیر وعده‌های داده شده هستند و نگرانند که نکند این وعده‌ها محقق نشود.

وی اظهار داشت: از همان روزی که آقای عنایت بخشی در دیدار با رئیس جمهور درخواستی را مطرح کردند در ذهنم بود که گفتند ۲۰ میلیارد می‌دهیم، نگران نباشید. چون می‌دانستم که رئیس جمهوری به وعده‌اش عمل می‌کند پیگیر شدم.

وزیر گفت نگران نباشید ۲۰ میلیارد را می‌دهیم

قدردانی داریوش ارجمند از ابراهیم رئیسی

این پیشکسوت سینما و تلویزیون با بیان اینکه وزیر محترم فرهنگ گفت نگران نباشید این پول پرداخت می‌شود، افزود: رئیس جمهوری و وزیر فرهنگ به ما محبت دارند. اینها در سفرهای که برای پیشکسوتان تدارک می‌بینند و هدایایی که به آنها می‌دهند همواره به ما لطف داشتند.

بدون دستمزد و افتخاری برای خانم شاه‌حسینی بازی می‌کنم

قدردانی داریوش ارجمند از ابراهیم رئیسی

ارجمند همچنین در چارچوب حمایت از هنرمندان پیشکسوت به انسیه شاه‌حسینی اشاره کرد و افزود: خانم شاه‌حسینی تنها زنی است که خیلی جدی فیلم انقلاب و جنگ می‌سازد. اکنون سناریوی فوق‌العاده دارد که در آن یک یا دو شخصیت مرد هم وجود دارد. به خانم شاه‌حسینی گفتم اگر مردی در سریالت داشتی که به من بخورد افتخاری و بدون دستمزد برایت بازی می‌کنم.

اگر اشکالی هست در آدم‌های سینماست

قدردانی داریوش ارجمند از ابراهیم رئیسی

داریوش ارجمند در فیلم سینمایی «ناخدا خورشید»

این پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر همچنین درباره ارج و قربی که سینما برای پیشکسوتان قائل نمی‌شود، گفت: سینما مفهومی کلی است. سینما یعنی من و هنرمندانی که در آن فعالیت می‌کنند. سینما یک مفهوم است، کسی نیست که برویم و یقه‌اش را بگیریم. سینما یعنی همه بازیگران و همه کسانی که فیلم می‌سازند. سینما یعنی همه این‌ها. اگر اشکالی هست در این آدم‌هاست. بنابراین ما باید خودمان را اصلاح کنیم تا سینما اصلاح شود.

واکنش ها به تغییر موضع داریوش ارجمند

قدردانی داریوش ارجمند از ابراهیم رئیسی

برترین ها در مطلبی با عنوان «آقای داریوش ارجمند، والا که ما به جای شما خجالت کشیدیم»، در انتقاد به صحبت های این بازیگر نوشت: داریوش ارجمند بازیگر با سابقه‌ای است که آثار معروفی را در کارنامه خود دارد از سریال امام علی گرفته تا ناخدا خورشید و سگ‌‌کشی که معروف‌ترین آثار اوست، اما در طی سال های اخیر که کم کار شده به واسطه مصاحبه‌های خود معرف شده؛ مصاحبه‌هایی که گاها با واکنش‌هایی از سوی مردم مواجه شده است.

در ماجرای پیش آمده امری که برای این بازیگر عجیب به نظر می رسید، انتقاد او از دولت رئیسی در جهت منافع خویش بود. این در حالی است که کشور ما مسائلی به غیر از منافع شخصی برای اعتراض به رئیس جمهور دارد از مشکلات اقتصادی مردم گرفته تا کار و مسکن و اخیرا هم بی‌آبی…

قدردانی داریوش ارجمند از ابراهیم رئیسی

‌‌برترین ها در ادامه می نویسد: البته با نگاهی دقیق‌تر باتوجه به مصاحبه‌های قبلی از داریوش ارجمند که در این یکی دو سال اخیر پخش شده، انتظار چنین اقدامی از سوی این بازیگر خیلی هم غیرقابل پیش‌بینی نبوده، او در جریان مصاحبه‌ای درباره زنان وزنه‌‌بردار انجام داد، پیش‌تر دل بسیاری از طرفداران خود را مکدر کرده بود، امروز هم اعتراض او براساس منافع ۲۰ میلیادری خودش مهر محکمی بر این ماجراست که بر اعتبار خودش چوب حراج گذاشته است.

قدردانی داریوش ارجمند از ابراهیم رئیسی

چیزی که بدیهی است مردم به واسطه شبکه‌های اجتماعی تکلیف خود را با این هنرمندان به خوبی مشخص می کنند و این روزها نیت و اعمال افراد به واسطه فضای خبری به خوبی شفاف‌سازی می‌شود، مردم بیش‌تر از هر وقتی از منافع شخصی افراد در پشت تریبون رسانه آگاهی دارند، پس بدون شعور به توهین مردم و بدون فریب فقط از منافعتان بگویید!

قدردانی داریوش ارجمند از ابراهیم رئیسی

داریوش ارجمند در نقش مالک اشتر در سریال امام علی

مینا پرویزی خبرنگار برترین ها در این مطلب می نویسد: به برکت وجود آقای رئیسی در خاورمیانه تک هستیم! برای این جمله چه سند مشخصی دارید جناب ارجمند؟ یکی از دیالوگ‌های به یاد ماندنی از شما این جمله است: «وقتی به کسی تعهد داری توی همه چیز مسئول شی. تو اشکش مسئولشی، تو غمش مسئولشی، تو تنهاییش مسئولشی. اگه یادت بره این تعهد، دنیا یادت میاره. بدجوری ام یادت میاره.»

حالا آقای ارجمند شما به عنوان یک هنرمند برای مردم هم‌درد، غمخوار و مسئول هستی؟

قدردانی داریوش ارجمند از ابراهیم رئیسی

داریوش ارجمند در فیلم سینمایی «آدم برفی»

در ادامه این سایت نظرات کاربران شبکه های اجتماعی را در خصوص حرف های اخیر داریوش ارجمند که برخی مثبت و برخی منفی بودند را مرور کرد:

کاربری نوشته است: «خانواده ارجمند کلاً توی افراط و تفریطن. داریوش ارجمند اونطوری‌، برزو شون هم اینطوری.»

رضا نوشته: «آقای داریوش ارجمند دست بردارید، بعد بیندیشید، البته کار دشواری است بعد نشخوار کنید. از رده خارج شده‌اید نکوشید به چشم بیایید. کدام تک و بزرگی؟!»

علی نوشته: «اون زمانی که هنوز حرف زدن بلد نبودی داریوش ارجمند تو تلویزیون و سینما بود! اینقدر وقیح شدین که برای حمایت از یک شخص، فرد دیگری رو تخریب کنید. البته من حواسم نبود این ذات کثیف امثال شماست»

حسن بنان عنوان کرده: «دیدین بالاخره ثابت شد بازیگر بهتر از مهران رجبی هم داریم.»

علی فرخی: «خداروشکر مشکل واریزی داریوش ارجمند حل شد.»

زهره فراهانی نوشته: «داریوش ارجمند گفته: به برکت وجود آقای رئیسی در خاورمیانه تک هستیم

پ ن: اثرات فرا بازنشستگی ..!!»

اهورا نوشته: «عاقبت بخیر شدن بزرگترین دعای منه، نمی‌خوام در پیری به روزگار داریوش ارجمند مبتلا شم.»

محسن نوشته: «واقعا مالک اشتری برازنده شماست جناب آقای داریوش ارجمند…انشاالله خداوند شما و امثال شمایی که قلبشون واسه این سرزمین و مردمش میتپه رو حفظ کنه.»

سید بلوچ عنوان کرده: «سلبریتی فقط داریوش ارجمند؛ مثل همیشه قدرشناس، وطن پرست، انقلابی که هیچ بادی نتوانسته این کوه غیرت رو بلرزونه! چه در بازیگری و چه در واقعیت یکه نداره؛ من به عنوان یه بلوچ از ته دل دوستت دارم و بهت افتخار میکنم. دمت گرم و سرت سلامت شیرمرد ایران».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو