وام قرض الحسنه 300 میلیونیبا سود 4 درصد برای همه | پرداخت 3 وام قرض الحسنه100، 200 و 300 میلیونی با تنفس۶ ماهه با بازپرداخت 7 ساله

5

1402/4/26

14:35


وام قرض الحسنه 300 میلیونیبا سود 4 درصد برای همه | پرداخت 3 وام قرض الحسنه100، 200 و 300 میلیونی با تنفس۶ ماهه با بازپرداخت 7 ساله

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​ وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

 حقوقی‌های مشتری بانک مهر ایران با افتتاح حساب قرض الحسنه و ایجاد میانگین حساب حداقل سه ماهه امکان درخواست برای وام 300 میلیون تومانی طرح مهریار را دارند. این وام سود ندارد و تنها کارمزد چهار درصدی به آن تعلق می‌گیرد. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات اعتبار شغلی است. علاوه بر این مورد، اشخاص حقوقی برای گرفتن این تسهیلات باید اساسنامه، جواز کسب و چک ارائه دهند. ضمنا کارکنان شرکتی که برای دریافت وام مهریار از طرف مجموعه خود معرفی شده‌اند این امکان را دارند به صورت ضربدری ضامن یکدیگر شوند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات 36 ماه اعلام شده است.

با توجه به مبلغ وام، نرخ کارمزد و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط 8 میلیون و 857 هزار و 196 تومان است. کل سود تسهیلات، 18 میلیون و 859 هزار و 38 تومان و مجموع رقم وام و سود آن، 318 میلیون و 919 هزار و 38 تومان خواهد بود.

بانک مهر ایران با هدف گسترش معارف اسلامی و فرهنگ قرض الحسنه و همچنین تعمیق هر چه بیشتر این سنت حسنه در کشور تاسیس شد و همچنان فعالیت دارد. این مجموعه انواع خدمات بانکداری اسلامی را به مشتریان واجد شرایط خود ارائه می‌دهد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران طی سال‌های فعالیت خود توانسته عنوان سومین بانک اسلامی جهان و بانک اول ایران سال 2018 به انتخاب بنکر، جایزه نخبه اقتصادی جهان اسلام سازمان همکاری اسلامی سال 2019 و … را به دست آورد.

وام قرض الحسنه

مشاور امور زنان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان کرج از اختصاص تسهیلات بانکی ویژه زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و دختران خودسرپرست بالای ۴۰ سال خبر داد و گفت: متقاضیان واجد شرایط ساکن شهرستان کرج می‌توانند مشخصات خود را ارسال و ثبت نمایند.

سپیده غفاری با اعلام این خبر افزود: با عنایت به تفاهم نامه منعقدشده معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید در خصوص اعطای تسهیلات اشتغال زایی به زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و دختران خودسرپرست هرگز ازدواج نکرده ( بالای ۴۰ سال) تسهیلات بانکی تعلق می‌گیرد.

 وی افزود: شرایط دریافت تسهیلات به دو صورت شامل سقف مبلغ ۵۰ میلیون تومان به صورت ۳۶ ماهه  و تا ۱۰۰ میلیون تومان با احتساب دوره تنفس ۶۰ ماهه است.

 واجدین شرایط برای برخورداری از این تسهیلات بانکی هر چه سریع‌تر مشخصات خود را شامل: نام و نام خانوادگی، شماره تماس، کد ملی، حوزه فعالیت، مبلغ درخواستی و آدرس محل سکونت از طریق لینک زیر ثبت و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۶۳۲۵۶۶۶۵۱تماس حاصل فرمایند./ ایسنا

با تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات خرد، ویژه زنان سرپرست خانوار از این به بعد،‌ آنها می‌توانند بدون ضامن وام خرد و اشتغالزایی دریافت کنند

شاید دیگر دریافت وام خرد یا همان تسهیلات قرض‌الحسنه برای زنان سرپرست خانوار شبیه به یک رؤیا یا کابوس شبانه نباشد! تا پیش از مصوبه تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات ویژه این قشر 6میلیونی از جمعیت فعال کار کشور، دریافت وام برایشان شبیه به فتح سکوی نخست المپیک بود و چه سختی‌ها که در این راه متحمل می‌شدند.

بر اساس آمارهای ارائه شده در سال‌‌های گذشته رشد منفی جمعیت فعال زنان، کاهش سهم اشتغال آنها، عدم رغبت زنان برای ورود به بازار کار و چالش‌های موجود بر سر راه زنان خانه‌دار باعث شده بود تا نرخ بیکاری در بین زنان افزایش یابد.

در همین باره رئیس کمیته مطالعات زنان انجمن علوم سیاسی ایران گفته که  براساس آمارها ۱۶ درصد زنان در اقتصاد ایران تأثیرگذار هستند که این نمونه‌ای از عدم توجه به توانمندی زنان بوده است.

سیمین حاجی پور با بیان اینکه حضور زنان در عرصه گردشگری نقش آفرین و زمینه درآمدزایی را به همراه دارد، افزود: گردشگری یکی از راهکارهایی است که زنان می‌توانند به دید کسب درآمد به آن نگاه کنند.  بر اساس جدیدترین آمارهای جمعیتی کشور، تعداد مردان سرپرست خانوار از ۱۸ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۰ به بیش از ۲۲ میلیون نفر رسیده و همچنین در این مدت، تعداد زنان سرپرست خانوار از ۲ میلیون و ۷۷۳ هزار نفر به بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که براساس آمارهای غیررسمی جمعیت زنان سرپرست خانوار در حدود 6 میلیون نفر برآورد شده است که مسیر اشتغال برای این میزان جمعیت با تصویب این مصوبه که علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد، هموار شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، تصویب این مصوبه را برای زنان سرپرست خانوار چنان دارای اهمیت می‌داند که آن را یک دستاورد مهم در این دولت اعلام کرده است.

 انسیه خزعلی گفت: «مصوبه تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات ویژه زنان سرپرست خانوار چنان دارای اهمیت است که آن را یک دستاورد مهم در این دولت می‌دانیم، زیرا تا پیش از این بانوان برای دریافت تسهیلات به دلیل نداشتن ضامن نمی‌توانستند برای اشتغال خود برنامه‌ریزی داشته باشند و تشکیل این صندوق برنامه‌ای عملیاتی برای حمایت از این بانوان به شمار می‌رود.»

طرح تسهیل ضمانت وام‌های اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار که  شامل دهک‌های اول تا پنجم است از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون مصوبه‌ای بود که روز یکشنبه این هفته توسط کابینه دولت سیزدهم برای اجرا به تصویب رساند.

اعتبار موجود در این صندوق علاوه بر مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریالی اولیه، ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر از سوی بانک رفاه به دستور وزیر اقتصاد در این صندوق تخصیص داده شده است.

همین چند وقت پیش بود که مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تأمین ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه توسط بانک رفاه و با پشتوانه صندوق ضمانت توسعه تعاون برای ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار خبر داد.

این میزان اعتبار در جریان تفاهم نامه همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، بانک رفاه کارگران و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به امضا رسید.

مسکنی اجرای این طرح را مدلی موفق و قابل ارائه در سطح بین‌الملل عنوان کرد و اظهار داشت: حوزه رفاه اجتماعی و توجه نظام جمهوری اسلامی به خانوارهای آسیب‌دیده در دولت سیزدهم شاهد تحول و پویایی بوده است.

انسیه خزعلی، می‌گوید: «این میزان اعتبار کمک خواهد کرد  تا افراد بیشتری مشمول این ضمانت شوند و بخشی از دغدغه زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی رفع شود و در واقع این اعتبار کمک دولت برای اشتغال زنان کارآفرین است.»

شرایط وام فرزندآوری تغییر کرده و بانک مرکزی به کلیه بانک‌های عامل دستور داده ظرف مدت ۱۰ روز وام فرزندآوری را به متقاضیان پرداخت کنند.

این دستوری است که رئیس جمهور چندی پیش صادر کرد و بانک مرکزی این دستور را حالا به بانک‌ها ابلاغ کرده است. آن هم در حالی که بسیاری از متقاضیان می‌گویند مدت‌هاست که با سنگ‌اندازی بانک‌ها برای دریافت وام فرزندآوری مواجه شده‌اند.

اما روز گذشته بانک مرکزی دو دستور جدید درباره شرایط پرداخت وام فرزندآوری و ازدواج را ابلاغ کرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو