رئیسی: ظرفیت کافی برای رفع مشکلات مردم داریم

4

1402/4/27

13:55


رئیسی: ظرفیت کافی برای رفع مشکلات مردم داریم

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وی ادامه داد: این همان  بحث مسئولیت‌های اجتماعی است که وزارت نفت را مامور کردیم که در کنار بهره‌برداری از مخازن، بخشی از ثروت بدست آمده در جهت توسعه منطقه استفاده شود آن هم در جهت تولید، اشتغال و ورفع مشکلات مردم. بخشی از درآمدهای وزارت نفت اختصاص داده شده است به رفع مشکلات محلی که چاه‌های نفت در آن وجود دارد.

وی افزود: بهمئی دارای ظرفیت گردشگری خیلی خوبی است ولی گردشگری به زیرساخت نیاز دارد که یکی از این زیرساخت‌ها همان بیمارستانی است که امروز بهره‌برداری از آن انجام شد.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که «بنای دولت عبور از مسائل و چالش ها نیست بلکه ما در درون و قلب چالش قرار می‌گیریم»، تصریح کرد: ما باید مساله را حل کنیم. اگر چاله‌ای دیدیم برای آن باید چاره کنیم نه این‌که راه خود را کج کنیم تا آیندگان فکری برایش کنند. ما اگر به چاله‌ای برخوردیم باید چاره کنیم و کار دولت چاره ‌کردن برای حل مشکلات است.

وی افزود: منطقه کهگلویه و بویراحمد و خوزستان استان‌های کم آب نیستند و باید مدیریت کرد تا آب برای شرب، کشاورزی و صنعت برسد. در دولت با وجود کمبود نزولات آسمانی در برخی مناطق برای مدیریت آب کار را شروع کرده‌ایم. در این استان هم این کار مدنظر ماست. برای آبرسانی اعتبار در نظر گرفته‌ایم. با یک کار جهادی حتما مردم در این شهرستان شاهد رفع مشکل آب خواهند بود.

وی همچنین با بیان این‌که «اولویت ما بر بومی‌گزینی است و اول اولویت با بچه‌های همین منطقه است» ، افزود: وقتی نیروی انسانی بومی وجود دارد نباید از تهران یا جای دیگری نیرو آورد. این مطلب امری عقلانی است. نشنوم از تریبونی که کسی از  تریبونی اعلام کند با وجود نیروی انسانی بومی، از جای دور دست نیرو آورده‌اند. حتما بومی گزینی اولویت ماست.

رییسی در ادامه با اشاره به این‌که «ما شهرستان بهمئی را در اولویت قرار دادیم تا مشکلاتش سریعا حل شود»، خاطرنشان کرد: در قانون برای آلاینده‌ها پیش‌بینی‌هایی شده است، البته اولا آلاینده برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نباید وجود داشته باشد و صنایع باید جایی باشند تا برای مردم زحمت ایجاد نکنند،  اما اگر به هر دلیلی وجود داشت، باید عوارض آن را در نظر گرفت؛ زیرا امراض به دنبال آلاینده‌ می‌آید.

وی همچنین گفت: اشتغال یکی از مسائل اولویت‌دار است که در شهرستان بهمئی باید به طور خاص دنبال شود. درست است که آمار بیکاری در سطح استان پایین آمده، اما در این شهرستان این‌گونه نیست چون کارخانه فعال نداریم. باید زمینه اشتغال جوانان با سرعت و تا جایی که امکان دارد دنبال شود.

وی با اشاره به نیاز بهمئی به تکمیل راه‌های مواصلاتی برای توسعه گردشگری، اظهار کرد: گفتند این شهرستان در بن‌بست است. مبنای ما شکستن این بن‌بست است. جاده‌های مواصلاتی این استان در اولویت فعال شدن است تا بن‌بست‌ها شکسته شود. تاریخ و تمدن بهمئی قابل ارائه به گردشگران داخلی و خارجی است. این منطقه تمدنی کهن دارد. بهمئی  محرومیت  دارد ولی خدا از ما سوال می‌کند چرا از امکانات این منطقه درست استفاده نشد؟

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو