جملات و سخنان ویکتور فرانکل درباره زندگی، موفقیت و عشق

جملات و سخنان ویکتور فرانکل درباره زندگی، موفقیت و عشق


منبع: آرگا

3

1402/4/27

15:01


همانطور می دانید از تاثیر گذارترین روانشناسان جهان ویکتور فرانکل است که جمللات زیبا با مفاهیم نابی گفته اند به همین خاطر، در این مقاله مجموعه ای از سخنان ویکتور فرانکل را در اختیار شما دوستان عزیز قرار خواهیم داد.

همانطور که می دانید امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی در بین اکثر افراد طرفداران زیادی ر به خود جذب کرده است و اکثر افراد تمایل به استفاده از جملات بزرگان دارند که یکی از بزرگان پرطرفدار ویکتور فرانکل می باشد بنابراین، اگر شما نیز به دنبال سخنان ویکتور فرانکل هیستید به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مجموعه ای از سخنان ویکتور فرانکل

مجموعه ای از سخنان ویکتور فرانکل

ویکتور فرانکل جملات زیبا با مفاهیم نابی گفته اند که می توانید در شبکه های اجتماعی نیز از آن ها استفاده کنید به همین خاطر، در ادامه مطلب مجموعه ای از سخنان ویکتور فرانکل را گرد آوری کرده ایم و در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده ایم تا بتوانید از بین آن ها جملات نابی را انتخاب کنید.

سخن های زیبا ویکتور فرانکل

جملات ناب کوتاه ویکتور فرانکل

درد و رنج زمانی پایان می‌یابد که به معنا برسید.

******

میان اتفاق و واکنش یک فضای خالی وجود دارد، در آن فضا قدرت ما برای انتخاب واکنش صحیح نهفته است.

******

امروز مردم بیشتر از همیشه ابزار زندگی کردن را در اختیار دارند، ولی هیچ معنایی برای زندگی کردن بخاطرش ندارند.

******

طوری زندگی کن که انگار برای بار دوم داری زندگی می کنی، چنانکه بار اول اقدامات اشتباه انجام داده بودی.

******

آخرین آزادی انسان، توانایی انتخاب طرز نگرش خود در شرایط معین است.

******

اگر اصلا در زندگی معنایی وجود داشته باشد، پس در رنج کشیدن هم باید معنایی باشد.

******

وقتی دیگر نتوانیم موقعیتی را تغییر دهیم، مجبوریم که خودمان را تغییر دهیم.

******

اندیشه ای در من شکفت: برای نخستین بار در زندگی ام حقیقتی را که شعرای بسیاری به شکل ترانه سروده اند و اندیشمندان بسیار نیز آنرا به عنوان حکمت نهایی بیان داشته اند، دیدم. این حقیقت، که عشق عالی ترین و نهایی ترین هدفی است که بشر در آرزوی آنست. و در اینجا بود که به معنای بزرگترین رازی که شعر بشر و اندیشه و باور بشر باید آشکار سازد، دست یافتم، رهایی بشر از راه عشق و در عشق است

******

به خوبی دیده شده است که شوخی بیش از هر چیز دیگری در ساخت بشر، می تواند انسان را از شرایط سخت موجود جدا سازد و به او توانی ببخشد تا در برابر هرگونه سختیها و زشتیها برخیزد، ولو اینکه برای چند ثانیه بوده باشد.

******

انسان وقتی تلاش می کند هنر زیستن را فراگیرد، این تلاش که برای ایجاد روحیه شوخ طبعی وخوشمزگی و به خاطر تحمل شرایط زیستی پیرامون خود به کار می رود شگرد شگفت انگیزی می شود.این شگرد را حتی در اردوگاه کار اجباری هم با وجود رنج پیوسته می توان بکار برد.

******

آنچه انسان لازم دارد تعادل و بی تنشی نیست بلکه کوششی است که در راه رسیدن به هدفی شایسته درگیر آن می شود.

******

معنای زندگی از فرد به فرد، روز به روز، ساعت به ساعت در تغییر است. از این رو آنچه مهم است معنای زندگی به طور اعم نیست، بلکه هر فرد می بایست معنی و هدف زندگی خود را در لحظاتی دیگر دریابد.

******

جملات ویکتور فرانکل با مفاهیم زیبا

سخن های ناب  ویکتور فرانکل

زندگی فعال به بشر فرصت می دهد تا در کار خلاقه به ارزشها پی برد، و زندگی غیر فعال تفریحی، فرصتی است برای دست یافتن به کمال در تجربه زیبایی، هنر یا طبیعت.

******

ما که در اردوگاه کار اجباری زندگی می کردیم، به چشم می دیدیم مردانی را که به کلبه های دیگر می رفتند و دیگران را دلداری می دادند و آخرین تکه نانشان را هم به آنان می بخشیدند. درست است که شمار این مردان زیاد نبودند، اما همین هم ثابت می کرد که همه چیز را می توان از یک انسان گرفت مگر یک چیز : آخرین آزادی بشر را در گزینش رفتار خود در هر شرایط موجود و گزینش راه خود

******

بشر می‌تواند حتی در چنان شرایط هولناک فشارهای روحی و جسمی و آزادی معنوی، خود را حفظ کند

******

پس پرسش درباره ی معنای زندگی را باید به خود او برگرداند
یعنی فرد نباید بپرسد که معنای زندگی او چیست
بلکه باید بدند که خود او در برابر این پرسش قرار گرفته است
سخن کوتاه خود فرد پاسخگوی زندگی خویش است
و هم اوست و تنها او که می تواند به پرسش زندگی پاسخ گوید
همان زندگی که او خود وظیفه دار و مسئول آن است.

******

کسی که هدفی در آینده نمی دید، ناچار تسلیم واپس نگری می شد و اندیشه های گذشته را نشخوار می کرد که همین باعث سقوط او می شد.

******

کسانی که به رابطه نزدیک بین وضع روحی یک انسان، جرات و امید یا بی جراتی و نومیدی او، و درجه ایمنی از بیماری را می دانند، خوب آگاهند که دست شستن از جرات و امید می تواند تاثیری کشنده داشته باشد.

******

جملات زیبا ویکتور فرانکل

جملات باارزش  ویکتور فرانکل

به واژه ای دیگر انسان موجودی است که در نهایت، خود سرنوشت خویش را به دست می گیرد. انسان، تنها زندگی نمی کند بلکه در هر لحظه تصمیم می گیرد و اراده می کند که چگونه زندگی کند و لحظه ای دیگر چگونه باشد .

******

آنچه از انسان خواسته شده است این نیست که بنا بر تعلیمات پاره ای از فلاسفه اگزیستانسیالیست، پوچی زندگی را باید تحمل کرد، بلکه انسان باید ناتوانی خود را در درک «معنای» بی قید و شرط زندگی، از راه منطق بپذیرد. زیرا که «معنا» از منطق ژرف تر است .

******

البته مواردی پیش می آید که توجه و علاقمندی فرد به «ارزش ها» چیزی نیست مگرتلاشی برای
پنهان کردن تعارضات درونی او ، اما اگر هم چنین باشد باید توجه کرد که این موراد استثناهایی است در
یک قانون کلی و نه اینکه خود ، قانون باشد.

******

گاهی در زندگی وضعی پیش می آید که انسان از انجام کاری محروم می شود یا کامیاب نمی شود
ولی آنچه اجتناب ناپذیر و محوناشدنی است همانا رنج است
از این رو اگر رنج را شجاعانه بپذیریم تا واپسین دم زندگی معنی خواهد داشت

******

درد و رنج بهترین جلوه گاه ارزش وجود انسان است. و آنچه که اهمیت بسیار دارد،
شیوه و نگرش فرد نسبت به رنج است و شیوه ای که این رنج را به دوش می کشد .

******

آنها به جای اینکه دشواری های اردوگاه را سنگ محکی بدانند از نیروی درونی خود، زندگی را جدی تلقی نمی کردند و ترجیح می دادند چشم هایشان را ببندند و در گذشته زندگی کنند. البته زندگی برای چنین اشخاصی بی معنا نیز بود.

******

جملات ویکتور فرانکل

در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل با کلیک بر روی جملات زیبا می توانید متن و جملات نابی را مطالعه کنید و در صورت تمایل در شبکه های اجتماعی نیز از آن ها استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو