مشکلات گوشی شیائومی نوت 9 پرو

مشکلات گوشی شیائومی نوت 9 پرو


منبع: پلازا

4

1402/4/27

16:41


مشکلات گوشی شیائومی نوت 9 پرو

مشکلات گوشی نوت 9 پرو شیائومی از جمله مواردی هستند که ممکن است هنگام استفاده از این گوشی اقتصادی به آن‌ها بربخورید. با توجه به اینکه بزرگترین معایب Xiaomi Redmi Note 9 Pro مربوط به رابط کاربری آن می‌شود، بیشتر آن‌ها به‌صورت نرم افزاری قابل حل هستند.

گوشی‌های شیائومی بیشتر از همه بخاطر قیمت بسیار پایین و ارزش خرید بالا در جهان شناخته می‌شوند. از پرچمداران آن‌ها گرفته تا مدل‌های اقتصادی زیرمجموعه آن‌ها یعنی پوکو. با این وجود یکی از مواردی که همیشه پاشنه آشیل این گوشی‌ها بوده، رابط کاربری MIUI است. رابط کاربری که با وجود اینکه نسبت به چند سال قبل به اندازه قابل توجهی بهبود پیدا کرده اما هنوز هم بدون عیب و ایراد نیست و برخی اوقات کاربران را به دردسر می‌اندازد. مشکلات گوشی شیائومی نوت 9 پرو هم اکثرا باگ‌های نرم‌افزاری هستند که برخی اوقات کاربران را آزار می‌دهند. در ادامه با پلازا همراه باشید تا با این مشکلات و راه‌های برطرف کردن آن‌ها آشنا شویم.

فهرست مطالب:

مشکلات گوشی نوت 9 پرو شیائومی

شیائومی ردمی نوت 9 پرو را در تابستان سال 2020 عرضه کرد و پس از آن ردمی نوت 10 پرو را هم وارد بازار کرد و البته جدیدترین نسخه یعنی ردمی نوت 12 پرو هم عرضه شده و توانسته با استقبال قابل توجهی مواجه شود. این گوشی نسبت به نسل 9 این گوشی‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته و بسیاری از مشکلات آن مثل اشکالات آنتن دهی شیائومی نوت 9 پرو را برطرف کرده است. در هر حال اما ردمی نوت 9 پرو نیز هنوز کاربران زیادی دارد و با توجه به اینکه در حال حاضر حدود 3 سال از عرضه این گوشی می‌گذرد، اکنون زمان خوبی است تا بطور کامل به رایج‌ترین مشکلات گوشی نوت 9 پرو شیائومی و نحوه برطرف کردن آن‌ها بپردازیم.

1. عمل نکردن قابلیت Lift to wake

Note 9 Pro - Lift to wake

ویژگی Lift to wake قابلیتی است که در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی از جمله نوت 9 پرو وجود دارد. با این قابلیت به محض اینکه گوشی را از روی میز بلند کنید یا وقتی آن را از جیب دربیاورید، نمایشگر گوشی بصورت خودکار روشن می‌شود. اما اگر این قابلیت در گوشی شما کار نمی‌کند، ابتدا به مسیر Settings > Display بروید و مطمئن شوید گزینه Rise to wake فعال است.

اگر فعال بود و بازهم دچار مشکل شدید، بهتر است سیستم‌عامل گوشی را آپدیت کنید تا مشکل برطرف شود.

2. خالی شدن زودهنگام باتری

گوشی شیائومی نوت ۹ پرو هرچقدر هم نقاط ضعف داشته باشد از نظر باتری نمی‌توان ایرادی به آن گرفت. این گوشی یک باتری 5020 میلی‌آمپری دارد که می‌تواند به راحتی یک روز کامل دوام بیاورد. با این حال یکی از مشکلات MIUI عدم بهینه‌سازی مصرف باتری است که ممکن است مشکلاتی را برای برخی کاربران بوجود بیاورد.

مثلا ممکن است حتی زمانی که گوشی در حال کار نیست باتری بصورت خودکار به اندازه زیادی کم شود. اولین کاری که باید برای حل این مشکل انجام دهید، آپدیت کردن سیستم‌عامل است تا در صورتی که مشکل یک مشکل نرم‌افزاری بوده، با به روز رسانی گوشی شیائومی نوت ۹ پرو برطرف شود.

اگر آپدیت کارساز نبود، ممکن است مشکل از یکی از برنامه‌هایی که تازه نصب کرده‌اید باشد. اگر دستگاه در حالت Safe mode مشکل باتری ندارد، پس حتما مشکل از برنامه‌هایی است که روی گوشی نصب کردید. علاوه بر این می‌توانید با مراجعه به مسیر Settings > Apps > Manage apps برنامه‌هایی که نمی‌خواهید بصورت خودکار در پس‌زمینه اجرا شوند را غیرفعال کنید.

3. حذف ناگهانی آیکون های اصلی گوشی

یکی از مواردی که در نسخه MIUI 12 کاربران زیادی با آن مواجه شدند، حذف ناگهانی آیکون‌های برنامه‌ها در گوشی‌های شیائومی است. شیائومی اعلام کرده از این مشکل اطلاع دارد و برای برطرف کردن آن آپدیت‌های جدید برای MIUI را منتشر کرده است. در اولین قدم گوشی را آپدیت کنید و ببینید این مشکل حل شده یا خیر.

معایب گوشی ردمی Note 9 pro - حذف ناگهانی آیکون های اصلی گوشی

در صورتی که همچنان با این مورد مواجه بودید باید تنظیمات App Drawer را تغییر دهید. ابتدا به Settings و سپس Home screen بروید.

در این صفحه دوباره گزینه Home screen را انتخاب کنید. در صغحه بعدی دو گزینه وجود دارد Classic و With App drawer. گزینه Classic را انتخاب کنید.

مشکلات گوشی نوت 9 پرو شیائومی - مشکلات تاچ گوشی شیائومی

 

یک بار گوشی را ریستارت کنید، وقتی گوشی بوت شد، این مشکل باید برطرف شده باشد.

4. مشکلات تاچ گوشی شیائومی

مشکلات تاچ گوشی شیائومی از آن دسته مشکلاتی است که کمتر به باگ‌های نرم‌افزاری مربوط می‌شود. در صورتی که تاچ گوشی شما دچار مشکل شده، بهترین کار این است که گوشی را به یک تعمیرکار حرفه‌ای نشان دهید تا اگر مشکل سخت‌افزاری داشت برطرف شود.

5. مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در شیائومی Note 9 Pro

این مورد هم یکی از مشکلات گوشی نوت 9 پرو شیائومی بود که پس از آپدیت MIUI 12 برای کاربران بوجود آمد. برای حل مشکل قطعی صدا Note 9 Pro شیائومی، هم ابتدا گوشی را آپدیت کنید و ببینید مشکل حل شده یا خیر. در غیر این صورت بهتر است به Settings و سپس Manage Apps بروید و Phone را انتخاب کنید.

حالا در بخش Phone Services گزینه Clear data و Clear cache را انتخاب کنید تا کش برنامه تلفن پاک شود. در صورتی که بازهم مشکل وجود داشت ممکن است ایراد سخت‌افزاری باشد و به همین دلیل بهتر است آن را به یک تعمیرکار نشان دهید.

کاور مدل بتمن BN02 شیائومی ردمی نوت 9 پرو / 9 اس همراه با درپوش لنز

کاور مدل بتمن BN02 شیائومی ردمی نوت 9 پرو / 9 اس همراه با درپوش لنزBatman BN02 Cover For Xiaomi Redmi Note 9 Pro / 9s with Lens Protector

جنسپلاستیک سخت
سطح پوششقاب پشتی,کلیدها,لبه ها

6. مشکلات داغ شدن گوشی نوت 9 پرو شیائومی

یکی از معایب گوشی ردمی Note 9 pro که ممکن است با آن مواجه شوید داغ شدن گوشی است. این مشکل بیشتر از همه به سخت‌افزار و پردازنده مربوط می‌شود و کار خاصی برای حل کردنش از دست شما برنمی‌آید. تنها می‌توانید با انجام کارهای زیر از آن پیشگیری کنید:

  • بعد از شارژ کامل، گوشی را از برق بکشید
  • از کاورهای ضخیم پلاستیکی استفاده نکنید
  • هنگام شارژ گوشی با آن بازی نکنید
  • همیشه از شارژر اصلی استفاده کنید
  • برنامه‌ها و بازی‌هایی که گوشی شما از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند را نصب نکنید
  • همیشه گوشی را با آخرین نسخه آپدیت کنید
  • برنامه‌ها را تا حد امکان از گوگل‌پلی دانلود کنید
  • اگر بیش از 2 سال از عمر باتری گذشته و دچار مشکل شده است آن را با یک باتری اصل تعویض کنید

7. لگ زدن گوشی

یکی از معایب Xiaomi Redmi Note 9 Pro تراشه اسنپدراگون 720G است که در سال 2023 از لحاظ قدرت پردازشی یک گزینه از رده‌خارج به‌حساب می‌آید. به همین دلیل باید هنگام نصب برنامه‌ها دقت زیادی بخرج بدهید و برنامه‌هایی که اجرای آن‌ها از توان گوشی خارج است را نصب نکنید. در غیر این صورت علاوه بر اینکه با مشکل لگ زدن گوشی مواجه می‌شوید، گوشی هم داغ خواهد کرد و هم عمر باتری آن کمتر می‌شود.

مشکلات گوشی شیائومی نوت 9 پرو

اما اگر برنامه‌های سنگین در گوشی ندارید و بازهم با این مشکل مواجه هستید، ممکن است حافظه گوشی پر شده باشد. بهتر است همیشه چند گیگابایت فضای خالی در حافظه داخلی گوشی باقی بگذارید. علاوه بر این از برنامه‌های آنتی‌ویروس کمک بگیرید و گوشی را اسکن کنید تا اگر دستگاه ویروسی شده، پاکسازی شود.

مشکل لگ زدن گوشی ممکن است از برنامه‌ها هم باشد. برخی برنامه‌ها ممکن است به خوبی بهینه‌سازی نشده باشند و گوشی را دچار مشکل کنند. اگر به تازگی با این مشکل مواجه شدید، برنامه‌هایی که اخیرا نصب کردید را پاک کنید.

باتری اورجینال شیائومی ردمی نوت 9 پرو مدل BN53 ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعت

باتری اورجینال شیائومی ردمی نوت 9 پرو مدل BN53 ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعتXiaomi Redmi Note 9 Pro – BN53 5020mAh Original Battery

نوعلیتیوم پلیمر
ولتاژ3.87 ولت

8. کرش کردن بازی ها و برنامه ها

یکی از مشکلات راج گوشی نوت 9 پرو شیائومی، بسته شدن یا کرش کردن برنامه‌ها است. این مشکل البته ممکن است در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی پیش بیاید. برای حل آن باید به مسیر Settings > Apps بروید، برنامه‌ای که با این مشکل مواجه است را پیدا و سپس دیتا و کش آن را پاک کنید. حواستان باشد که با اینکار تمام اطلاعاتی که در آن برنامه داشتید حذف خواهد شد.

علاوه بر این، همانطور که پیشتر هم گفتیم مطمئن شوید که گوشی فضای خالی کافی دارد. علاوه بر این می‌توانید برنامه را یکبار حذف و دوباره نصب کنید.

9. مشکل آپدیت شیائومی نوت ۹ پرو

یکی از معایب Xiaomi Redmi Note 9 Pro که ممکن است با آن مواجه شوید، آپدیت نشدن گوشی است. این مشکل دلایل مختلفی دارد. ممکن است حافظه گوشی فضای خالی کافی برای دانلود آپدیت نداشته باشد. پس در اولین قدم به حافظه بروید و مطمئن شوید که فضای خالی کافی دارید.

همچنین یک بار با استفاده از نرم‌افزار تغییر آی‌پی به بخش آپدیت بروید و ببینید بروزرسانی برای گوشی منتشر شده است یا خیر. البته این نکته را هم درنظر داشته باشید که پشتیبانی نرم‌افزاری از این گوشی به پایان رسیده است و شیائومی دیگر برای آن آپدیت منتشر نمی‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب به رایج‌ترین مشکلات گوشی نوت 9 پرو شیائومی و روش‌های برطرف کردن آن‌ها پرداختیم. اگر با مشکلات دیگری که در بالا به آن‌ها پرداخته نشده مواجه هستید، می‌توانید در بخش نظرات این مشکلات و معایب گوشی شیائومی نوت 9 پرو را با ما به اشتراک بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو