خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی | پرداخت وام 20 میلیونی با سود 4 درصد و اقساط کم

8

1402/4/27

21:33


خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی | پرداخت وام 20 میلیونی با سود 4 درصد و اقساط کم

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی، وابسته به میزان سخت بودن شغل و همینطور وابسته به جنسیت است. حداکثر سابقه برای پذیرش و محاسبه در تعیین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ سال است. عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق قانون، تابع مقررات مربوط به عیدی و پاداش کارمندان دولت می‌باشد. بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۰ تا آخر بهمن‌ماه فرصت ثبت نام داشتند. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۷ درصدی پیدا کرد. بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال سابقه، باتوجه به سنوات، کمتر از این مبلغ دریافت می کردند.

 به گزارش بانک اول سیدمجتبی حسینی در نشستی با مدیران شرکت‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران افزود: برای تمام مسافرانی که همدان را برای گردش و اقامت انتخاب کنند ۲۰ میلیون وام چهار درصد در نظر گرفته‌ایم و دوره بازپرداخت این تسهیلات در حال حاضر یک ساله است و تلاش می‌کنیم سود آن کمتر هم شود.

او با اشاره به اینکه تسهیلات به ازای هر یک نفر است، تصریح کرد: تمامی الزامات یک سفر خوب در همدان وجود دارد و از حمایت دولتی نیز در این حوزه برخورداریم.

حسینی با اشاره به اینکه استاندار مجدانه پای کار حوزه گردشگری هستند، گفت: هر اتفاقی که از منظر سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام شود، تمام قد از آن حمایت می‌کنیم.

او درباره اقدامات تبلیغات گردشگری همدان تصریح کرد: برنامه‌ای درباره همدان از ۱۰ مرداد به مدت ۱۵ شب روی آنتن شبکه ۲ می‌رود و بعد از ماه صفر هم به مدت ۱۵ شب روی آنتن یکی از شبکه‌های جام جم، نسیم یا شبکه ۲ خواهد رفت این کار‌ها برای برندسازی و معرفی همدان انجام می‌شود.

معاون استاندار همدان با اعلام اینکه به دنبال برگزاری نشست مشترک سفرای خارجی در همدان هستیم، گفت: برای معرفی همدان به عنوان مقصد گردشگری با محور غرب کشور به کمک تورگردانان نیاز داریم.

بازنشستگان تامین اجتماعی

میرهاشم موسوی مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی در حاشیه بازدید از خبرگزاری مهر گفت: اساساً نظام حکم رانی تأمین اجتماعی نظامی است که مردم در آن احساس آرامش و امنیت کنند و به تعبیری آسایش و امنیت و شرایط زندگی مطلوب و ارتقا وضعیت رفاه و خدماتی که در حوزه تأمین اجتماعی است.

وی افزود: تأمین اجتماعی اساساً زندگی مردم را به نحوی در قالب چتر حمایت و پوشش خودش قرار می‌دهد.

وی گفت: گسترش پوشش بیمه را در اولویت قرار دادیم که از رویکردهای اساسی و اولیه ما است که در اصل ۲۹ قانون اساسی به آن توجه شده و آغاز دولت مردمی سیزدهم حدود دو میلیون نفر دیگر نیز تحت پوشش بیمه اجتماعی در این سازمان قرار گرفتند و از این حمایت‌های بیمه‌ای برخوردار شده‌اند با همین اقتضای کسب و کار رقم و البته با قدرت و بیشتری چون حداقل ۵ تا ۶ میلیون نفر بیمه نشده داریم و این ماهیت بیمه حق همگانی در قانون اساسی است و ما باید تلاش کنیم این ماهیت بیمه را به همه برسانیم و اثری که بیمه بر تحقق عدالت دارد بسیار مهم و مکلف به انجام آن هستیم.

وی تاکید کرد: با مستقر شدن دولت مردم سیزدهم و آغاز به کار تیم مدیریتی جدید سازمان تأمین اجتماعی از همان ابتدا تلاش کردیم تا بر مسائل و چالش‌های اصلی متمرکز شویم و راهبردی موقعیتی را برای حل مسائل کلان سازمان و حکمرانی تأمین اجتماعی تدوین کنیم. تلاش کردیم تا تصمیمات و اقدامات به‌گونه‌ای انجام شود که در مسیر تحول، تحقق عدالت و ارتقای سطح اعتماد و رضایت مردم را نیز به دست آوریم.

وی درباره توسعه خدمات گفت: از موانعی که این خدمات در حوزه کسب و کار داشته باشد آغاز می‌شود تا خدمات ملموسی که ما به بیمه شدگان اعم از کارگر، کارفرما، بازنشسته و همه بخش‌های مختلف که ما در قالب این ۴۶ میلیون نفر تحت پوشش به عنوان ذی نفعان و شرکای اصلی ما مطرح هستند آغاز شده؛ علی الخصوص در حوزه خدمات درمانی که بعد از بحث معیشت و تأمین ریسک‌های احتمالی حوزه کسب و کار یکی از خدمات مهم ما خدمات درمانی که همه آنهایی که در کار مشغول و کسانی که بازنشسته هستند این خدمت جزو اولویت‌ها است، به عبارتی سلامت تأمین کننده امنیت هم است.

موسوی گفت: اگر این مورد توجه قرار نگیرد بقیه موارد و شرایط زندگی هم تحت شعاع سلامت قرار می‌گیرد که در این فقره هم کارهای خیلی خوبی تأمین اجتماعی آغاز کرده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو