بیوگرافی محمدرضا گلزار؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها

بیوگرافی محمدرضا گلزار؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها


منبع: روزانه

4

1402/4/29

16:49


محمدرضا گلزار بازیگر جذاب و همچنین خواننده و یک مدل است که سالها در عرصه هنر حضور داشته است. او به دلیل جذابیت بصری یکی از معروف‌ترین سلبریتی‌های ایرانی است که در فضاهای مجازی دنبال‌کننده‌های بسیاری دارد و همچنین وی همواره به عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیگران ایرانی شناخته می‌شود. از همین رو ما امروز […]

بیوگرافی محمدرضا گلزار؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها

محمدرضا گلزار بازیگر جذاب و همچنین خواننده و یک مدل است که سالها در عرصه هنر حضور داشته است. او به دلیل جذابیت بصری یکی از معروف‌ترین سلبریتی‌های ایرانی است که در فضاهای مجازی دنبال‌کننده‌های بسیاری دارد و همچنین وی همواره به عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیگران ایرانی شناخته می‌شود. از همین رو ما امروز در مجله ادبی روزانه سعی دارم تا درباره زندگی شخصی و هنری او نوشته و همچنین بهترین فیلم‌های او را به شما عزیزان معرفی کنیم، پس تا آخر همراه ما بمانید.

بیوگرافی محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار در 1 فروردین 1356 در شهر تهران به دنیا آمد. او از پدری مهندس و اهل تبریز و مادری خانه دار و تهرانی به دنیا آمده است و خود او درباره اصالت ترکی‌اش گفته است: من با افتخار ترک هستم و فامیلی‌ام گلزار آذری است. او دو برادر بنام علیرضا دارد که مهندس عمران و یک برادر دیگر به نام بردیا دارد که مترجم زبان انگلیسی است، همچنین گلزار یک خواهر بنام آتوسا دارد که مترجم زبان آلمانی است و خود محمدرضا نیز فرزند سوم خانواده است.

دوران کودکی و ورود به ورزش

او از دوران کودکی به ورزش علاقه بسیاری داشت و والیبال را در زمان دبیرستان شروع کرد و در باشگاه‌های پارس خودرو، شیشه و گاز، پاس و دیهیم در پست توپ گیر بهترین بازیکن والیبال استان تهران بود. البته تنها والیبال نبود و او بطور حرفه‌ای هم پیگیر اسکی بود و کارت مربیگری اسکی آلپاین را دارد.

درس و مدرسه

گلزار درباره دوران تحصیل‌اش در مدرسه گفته است: خانوادم دوست داشتند پزشک شوم، خودم هم فکرشو نمی‌کردم روزی هنر را حرفه‌ای دنبال کنم اما درسم خوب بود و اسمم صدر همه اسامی شاگرد اول بود.

ورود به عرصه موسیقی

محمدرضا گلزار موسیقی را با مخالفت پدرش از سوم دبیرستان بصورت خودآموز با گیتار سپس پیانو شروع کرد تا اینکه بعد از دانشگاه به عنوان نوازنده عضو گروه آریان شد. در این گروه مدت‌ها بعنوان نوازنده ارگ و پرکاش فعالیت می‌کرد و آنجا دیده شد، گلزار در این گروه با شادمهر عقیلی همراه بود.

بیوگرافی محمدرضا گلزار؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها

ورود به سینما و دنیای بازیگری

فروردین ماه 1379 در 23 سالگی بود که در خزر شهر در کافی شاپی، ایرج قادری کارگردان را دید، سر میزشان رفت و از او برای نخستین کنسرت گروه آریان دعوت کرد. در پاسخ ایرج قادری او را برای بازی در فیلم نرگس و سام دعوت کرد و به این ترتیب گلزار چند ماه بعد بعد از تست و پیش تولید اولین تجربه بازیگری خود را بدست آورد.

محمدرضا گلزار در ساخت ایران

سریال ساخت ایران در سه فصل و فصل اول آن به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال 1390، فصل دوم آن به کارگردانی برزو نیک نژاد در سال 1395 و 1396 و فصل سوم آن به کارگردانی بهمن گودرزی در سال 1400 تولید شده است. محمدرضا گلزار در فصل اول و دوم این سریال در نقش جمشید حضور داشت. امین حیایی، مجید صالحی، محسن کیایی، فرهاد اصلانی، سحر دولتشاهی، مهران احمدی، سارا بهرامی، بهاره رهنما، بهنام تشکر، گوهر خیراندیش، الیکا عبدالرزاقی و امیرحسین رستمی برخی از بازیگران این سریال پرمخاطب هستند.

محمدرضا گلزار در سلام بمبئی

فیلم سینمایی سلام بمبئی به کارگردانی و نویسندگی قربان محمدپور و تهیه‌کنندگی جواد نوروز بیگی در سال 1394 تولید شد. این فیلم محصول مشترک ایران و هند است و ژانر عاشقانه دارد. داستان این فیلم در مورد آشنایی دو دانشجوی پزشکی، یک دختر هندی با یک پسر ایرانی (محمدرضا گلزار) است که در ادامه این دو جوان درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند.

مطلب مشابه: بیوگرافی پیمان معادی؛ در مورد زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های این بازیگر

بیوگرافی محمدرضا گلزار؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها

ورود به مدلینگ

علاقه و چهره جذاب‌اش باعث شد در سال 1380 وقتی 24 ساله بود تصاویرش با برند پوشاک مردانه ایکات بعنوان اولین فتومدل رو بیلبوردهای تبلیغاتی برود.

لباس‌های مخصوص وی

آهو سپانلو از سال 1386 به عنوان استایلیست اختصاصی رضا گلزار کارهای مربوط به انتخاب و طراحی لباس او برای مراسمات مختلف را بر عهده دارد. خانم سپانلو فارغ التحصیل مد و لباس از دانشگاه انگلستان می‌باشد و آخرین متد‌های طراحی را در لباس‌های گلزار اعمال می‌کند.

دیگر شغل‌های محمدرضا گلزار

گلزار مدتی یک کلوپ زیبایی ویژه مردان داشت و بعدها مدیریت رستوران انار را هم برعهده گرفت، سپس با یک برند مکزیکی با نام اکلیپس در تولیدات پوشاک همکاری کرد. حالا دو فروشگاه دیجیتال بنام Go sport از نمایندگی فرانسه را اداره می‌کند و در دبی مرکز سولاریومی (برنزه کردن پوست) به نام سان پینت را دارد. همچنین وی به برج سازی و بساز بفروشی هم در چند سال اخیر مشغول می‌باشد.

بیوگرافی محمدرضا گلزار؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و لیست بهترین فیلم ها

زندگی شخصی

گلزار در کنکور دانشگاه آزاد رتبه پنج آورد و درس عربی و معارف را 100 زد، زمان دانشگاه درس معارف و دینی تدریس می‌کرد و به گفته خودش او فرددی به شدت مذهبی است.

ازدواج

رضا گلزار در بهار 1402 در سن 46 سالگی با دختری به نام آیسان آقاخانی با 19 سال فاصله سنی ازدواج کرد، همسر وی متولد 1376 بوده و اهل زنجان است. خبر ازدواج گلزار در رسانه‌ها بازتاب بسیاری به همراه داشت.

انتشار خبر ازدواج رضا گلزار حواشی زیادی را در پی داشته که از قضا این خبر قربانی نیز گرفته است! در فضای مجازی عکس‌هایی از وضعیت طرفداران او بعد از شنیدن خبر ازدواج این بازیگر منتشر شده که تعجب‌برانگیز است. کاربری به نام مهرداد کریم زاده در این خصوص نوشته: اروتومانیا یک نوع بیماری روانیه. در این بیماری فرد بیمار فکر میکنه شخص دیگری که از نظر جایگاه اجتماعی یا موارد دیگه (معروفیت و غیره)، از خودش بالاتره، عاشقش شده. حتا با اینکه هیچ‌وقت همدیگه رو از نزدیک ندیدن.

مطلب مشابه: بیوگرافی لیلا بلوکات؛ در مورد زندگی شخصی و ازدواج با لیست فیلم های این بازیگر

دستمزد‌های نجومی

دریافت یک میلیارد تومان برای پنج ماه بازی در سریال عاشقانه سال 96 که متوسط ماهانه 200 میلیون تومان می‌شود، او را به یکی از گرانترین بازیگران ایران تبدل کرده است. در سال  1400 نیز مسابقه هفت خان از شبکه خانگی شروع به پخش کرد که پوریا ذوالفقاری (منتقد سینما) افشا کرد گلزار برای این اجرای این برنامه 18 میلیارد تومان گرفته است. با این حال آقای گلزار در اینستاگرام خود نوشت: باید سکوت کنی و به جای قانع کردن آدم‌ها، استوار و مصمم مسیر هدف هایت را دنبال کنی…

یکی از جذاب‌ترین اشخاص جهان

در سال 1397 مجله جهانی IMDb محمدرضا گلزار را بعنوان سیزدهمیم مرد جذاب تمام تاریخ سینمای جهان انتخاب کرد. عوامل برنامه مسابقه برنده باش شبکه سه نیز با تدراک کیکی با عنوان «زیباترین مرد جهان» جشنی گرفتند و گلزار هم این خبر را در اینستاگرام اش بازنشر داد.

برخی از بهترین فیلم‌های محمدرضا گلزار

ما در ادامه متن پنج فیلم و سریال برتر وی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد پس تا آخر همراه ما بمانید.

ساخت ایران

ساخت ایران

  • کارگردان: محمدحسین لطیفی
  • بازیگران: امین حیایی، محمدرضا گلزار، فرهاد اصلانی، بهنام تشکر، گوهر خیراندیش
  • ژانر: درام، کمدی
  • سال اکران: 1390
  • امتیاز در ای ام دی بی: _
  • تعداد فصل: 1
  • تعداد قسمت: 18

ساخت ایران احتمالا معروف‌ترین اثر محمدرضا گلزار باشد. سریالی جذاب و کمدی که ترکیب امین حیایی و رضا گلزار آن را چندین برابر تماشایی‌تر کرده است. البته فصل دوم این سریال نیز منتشر شده است که متاسفانه بعد از این فصل گلزار در ساخت ایران حضور ندارد.

داستان این سریال درباره غلامحسین دزد خرده‌پایی است که روزی از روزها شاهد تصادف اتومبیل با مردی میانسال می‌شود. وی کیف مرد مجروح را می‌رباید و پاسپورتی در کیف پیدا می‌کند. او سعی دارد که کیف را به فروش برساند. اما به دلیل اینکه پلیس دنبالش است تصمیم می‌گیرد به خارج برود و از ایران فرار کند، در خارج او را به اشتباه با یک دکتر اشتباه می‌گیرند.

گیسو

گیسو

  • کارگردان: منوچهر هادی
  • بازیگران: محمدرضا گلزار، حسین یاری، هومن سیدی، ساره بیات، هانیه توسلی
  • ژانر: درام، رومانتیک، عاشقانه
  • سال اکران: 1399
  • امتیاز در ای ام دی بی: _
  • تعداد فصل: 2
  • تعداد قسمت: 17

منوچهر هادی و رضا گلزار همکاری طولانی مدتی با یکدیگر دارند که شاید یکی از بهترین همکاری میان این دو، سریال گیسو باشد. این سریال روایتی جذاب از یک عشق دارد که هومن سیدی نیز در آن به ایفای نقش پرداخته است.

داستان این سریال درباره رضا است که در مخمصه‌ای افتاده که برای بیرون آمدن از آن به کمک سهیل و پیمان نیاز دارد. اما نقشه آن‌ها آن‌طور که باید پیش نمی‌رود و اتفاقاتی رخ می‌دهد که کنترل اوضاع را از دست همه خارج می‌کند و…

مطلب مشابه: بیوگرافی گلشیفته فراهانی بازیگر معروف؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم هایش

سلام بمبئی

سلام بمبئی

  • کارگردان: قربان محمدپور
  • بازیگران: محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، دیا میرزا، دالیپ تاهیل، گلشن گروور
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • سال اکران: 1395
  • امتیاز در ای ام دی بی: 3.7

محمدرضا گلزار با این فیلم به محبوبیت بسیاری در میان ایرانیان رسید. این فیلم روایتی بسیار عاشقانه و دراماتیک دارد که به قول معروف فیلم هندی می‌شود. یکی دیگر از مولفه‌های این فیلم حضور بنیامین بهادری است که زیبایی فیلم را دوچندان می‌کند.

داستان این فیلم درباره یک دانشجو به نام علی (محمد رضا گلزار) است که در رشته پزشکی دانشگاه بمبئی تحصیل می‌کند. کاریشما با نقش آفرینی دیا میرزا همکلاسی علی در دانشگاه است و با گذر زمان علی به کاریشما علاقه مند می‌شود ولی پدر و برادر کاریشما او را مجبور به نامزدی با شخص متمول و ثروتمندی به نام سوراج (گلشن گروور) کرده‌اند در صورتی که کاریشما هیچ علاقه‌ای به سوراج ندارد بلکه از او تنفر دارد چون معتقد است سوراج فقط عاشق خود و پولش است به همین دلیل شب عروسی کاریشما دست به خودکشی میزند که پزشکان جانش را نجات میدهند، علی که از غیبت طولانی کاریشما در دانشگاه نگران شده دلیل را از ریتا دوست کاریشما جویا میشود و ریتا میگوید که کاریشما خودکشی کرده، علی به عیادت کاریشما در بیمارستان میرود و به او امید و انگیزه میدهد، همچنین یک نسخه از دیوان حافظ را به کاریشما هدیه میدهد و اینگونه روابط این دو به هم نزدیکتر و عشق شان به یکدیگر روز به روز بیشتر میشود…

رحمان ۱۴۰۰

رحمان ۱۴۰۰

  • کارگردان: منوچهر هادی
  • بازیگران: مهران مدیری، محمدرضا گلزار، سعید آقاخانی، یکتا ناصر، بهرام افشاری، ساره بیات
  • ژانر: درام، کمدی
  • سال اکران: 1397
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

یکی دیگر از همکاری‌های گلزار با منوچهر هادی به این فیلم بازمی‌گردد که گلزار در آن با مهران مدیری هم‌بازی بوده است. این فیلم کمدیِ خوبی دارد که می‌تواند مخاطب عام را راضی نگه دارد.

داستان این فیلم درباره رحمان (سعید آقاخانی) آبدارچی یک شرکت است که پزشک به او اعلام کرده‌است که به‌زودی به‌علت سرطان از دنیا خواهد رفت. از این‌جهت رحمان فکری به سرش می‌زند تا از مرگ خود برای خانواده‌اش سودی حاصل کند؛ امّا همیشه با بدشانسی روبه‌رو می‌شود. او با دوستش انوش (بهرام افشاری) نقشه‌هایی طراحی می‌کنند که اشکان (محمدرضا گلزار) پسر رئیس شرکت (مهران مدیری)، بلایی سر رحمان بیاورد که خانوادهٔ رحمان با پول دیه، زندگی خوبی داشته‌ باشند.

مطلب مشابه: بیوگرافی آزاده صمدی بازیگر ایرانی + در مورد زندگی شخصی و هنری و طلاق و ازدواج

کما

کما

  • کارگردان: آرش معیریان
  • بازیگران: امین حیایی، محمدرضا گلزار، حدیث فولادوند، آتیلا پسیانی، مهناز افشار
  • ژانر: درام، کمدی
  • سال اکران: 1382
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

این فیلم جزو اولین کارهای گلزار به حساب می‌آید که باعث معروفیت بیشتر او شد. این فیلم پس از اکران از سوی مخاطبان با استقبال نسبتا خوبی روبرو شد.

داستان این فیلم درباره امیر مرادیان (محمدرضا گلزار) تنها پسر یک خانواده ثروتمند است که در روابط اجتماعی و خانوادگی با مشکل روبروست. او از زندگی در ایران خسته شده و از سویی نیز مادرش مقدمات تحصیل او را در آمریکا فراهم کرده و سعی دارد همراه با نامزدش سارا (حدیث فولادوند)، ایران را ترک کند. او از یک سو با مخالفت پدرش (آتیلا پسیانی) روبروست و از طرفی هم در روزهای آخر بر اثر یک اتفاق، با پیرمردی تصادف می‌کند که پیرمرد به کما می‌رود، امیر در بیمارستان با پسر پیرمرد (امین حیایی) درگیر می‌شود. پدر امیر خود را به بیمارستان می‌رساند تا رضایت بگیرد ولی…

کلام آخر

ممنون که تا آخر همراه ما بودید، ما در مجله هنری روزانه به زندگی شخصی و هنری بازیگر محبوب ایرانی یعنی رضا گلزار پرداختیم و بیشتر اتفاقات مهم زندگی او را زیر ذره بین بردیم. همچنین ما پنج فیلم و سریال برتر او را به شما عزیزان معرفی کردیم تا در اوقات فراقات خود به تماشای آن‌ها بنشینید؛ در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. / نویسنده امیرسالار کریمی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو