کشف قبر دست نخورده یک ارابه ران در منطقه سیبری

منبع: همگردی

4

1402/4/31

13:34


ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کشف قبر دست نخورده یک ارابه ران در منطقه سیبری صورت گرفت.

باستان شناسان در سیبری در محلی که به منظور توسعه راه آهن کاوش نجات بخشی شده، قبر دست نخورده ای متعلق به 3000 سال پیش را کشف کردند که تصور می شود متعلق به یک ارابه سوار باشد. این کشف برای اولین بار نشان می دهد که ارابه های اسب دوانی در این منطقه نیز استفاده شده است.

با توجه به اتصال فلزی قلاب داری که در بقایای اسکلت کشف شده در این قبر بدست آمده، باستان شناسان این احتمال را می دهند که این قلاب به منظور اتصال کمربند ارابه ران به ارابه ای که با اسب کشیده می شود، استفاده میشد. این نوع آثار عموما در گورهای چینی و مغولی نیز یافت شده است.

باستان شناسان فکر می کنند که دفن «ارابه سوار» مربوط به فرهنگ لوگاو است که حدود 3000 سال پیش در این منطقه حضور داشتند. اما بقایایی از ارابه ها پیدا نشده است. هر چند اشیایی مانند «کمربند ارابه سوار» قبلاً نیز پیدا شده بود اما باستان شناسان درکی درخصوص آن نداشتند و به عنوان شی ء ناشناخته نامیده می شد اما اکتشافات اخیر دفن ارابه داران عصر برنز در چین به همراه بقایای ارابه ها و اسب ها نشان می دهد که این شی وسیله ای برای یک ارابه است.

براساس گفته باستان شناسان، مقبره «ارابه سوار» در میان قبرهای مربوط به حدود 3000 سال پیش در زمان فرهنگ لوگاو پیدا شد. دفن شامل یک تپه خاکی بود که روی یک قبر سنگی تقریباً مربعی انباشته شده بود. یک چاقوی برنزی، جواهرات برنزی و قسمت مشخص کمربند از جمله اشیای قبر بودند. مردم عصر برنز متعلق به فرهنگ لوگاو عمدتاً به دامداری مشغول بودند و در قرن هشتم قبل از میلاد و در اوایل عصر آهن توسط مردم سکایی فرهنگ تاگار جایگزین شدند.

کشف قبر دست نخورده یک ارابه ران در منطقه سیبری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو