فروش فن تهویه با بهترین کیفیت

منبع: فوت و فن

7

1402/4/31

15:39


فن وسیله ی پر کاربردی است که به منظور ایجاد هوای مطبوع در محیط از آن استفاده می شود. با استفاده از فن ، جریان هوا و فشار هوای مورد نیاز تامین می شود.

فروش فن تهویه با بهترین کیفیت

فن وسیله ی پر کاربردی است که به منظور ایجاد هوای مطبوع در محیط از آن استفاده می شود. با استفاده از فن ، جریان هوا و فشار هوای مورد نیاز تامین می شود. فن ها در انواع مختلف تولید می شوند که در دو نوع کلی فن آکسیال و فن سانتریفیوژ هستند. برای خرید فن باید با توجه به نکاتی همچون فشار استاتیکی مورد نیاز، حجم هوای مورد نیاز، کاربرد و ابعاد فضا انتخاب فن را انجام دهید. با استفاده از خرید فن مناسب برای فضای مورد نظر می توان تهویه هوا را به شکل مناسبی ایجاد نمود.

بنیس کمپانی از مراکز معتبر فروش فن تهویه است که انواع فن های تهویه را متناسب با کاربرد های گوناگون ارائه می کند. برای خرید فن تهویه از طریق سایت این مجموعه می توانید اقدام به تهیه ی انواع فن مورد نظر خود نمایید.

فن تهویه چیست؟

فن تهویه دستگاهی است که برای جابجایی هوا یا گاز در محیط بسته مورد استفاده قرار می گیرد. فن ها یکی از بخش های مهم برای تجهیزات به حساب می آیند و همچنین در سیستم هوای مطبوع از فن استفاده می شود. کاربرد گسترده ی فن تهویه موجب می شود که این فن ها در انواع مختلف ساخته شوند. از فن تهویه در بیمارستان ها ، ادارات، محیط های صنعتی، ساختمان های تجاری و… استفاده می شود. انتخاب مناسب فن تهویه بسیار مهم و ضروری است و به همین دلیل شناخت فن ها و کسب اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهترین نوع فن را انتخاب کنید.

انواع فن

فن ها در انواع مختلف هستند که انتخاب یک فن مناسب بسیار مهم است تا بتواند تهویه ی لازم را در محیط ایجاد نماید. بریا انتخاب فن تهویه مناسب باید با انواع فن ها آشنا شوید و اطلاعات لازم را به دست آورید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در مرکز بنیس کمپانی تماس بگیرید. در ادامه به معرفی انواع فن تهویه می پردازیم:

  1. فن اکسیال

فن اکسیال فنی دارای محوری با پره هایی است که دور محور ثابت گردش دارد. هوا به موازات محور مکش کرده و از جهت مخالف خارج می گردد. توان جابجایی هوا توسط فن های اکسیال به نسبت فن سانتریفیوژ، دو برابر بیشتر از فن های سانتریفیوژ هستند و این یکی از مزایای بسیار مهم این فن ها می باشد. اما این فن ها امکان ایجاد فشار استاتیکی برای غلبه بر افت فشار هوا را در مسیر های کانال ندارند. فن های اکسیال خود شامل دسته بندی های مختلفی می باشند که سه دسته ی کلی را تشکیل می دهند. فن اکسیال پروانه ای ، فن اکسیال لوله ای، فن اکسیال پره ای از انواع فن های اکسیال هستند.

مزایای فن آکسیال یا محوری

  • حجم و وزن پایین
  • قیمت ارزان
  • سرعت بالا
  • نیاز به انرژی کم
  • جابجایی حجم هوای زیاد

فن تهویه

  1. فن سانتریفیوژ یا گریز از مرکز

 فن سانتریفیوژ را با نام فن گریز از مرکز نیز می شناسند. این نوع  فن ها یکی از دسته بندی های اصلی فن های تهویه هستند. از نام این فن پیداست که به ‌وسیله نیروی گریز از مرکز ایجاد شده در سیستم، کار می کند و گردش هوا را ایجاد می کند. به این نوع فن تهویه هوا ، فن دمنده هم گفته می شود. شکل ظاهری فن سانریفیوژ به صورت استوانه است و شامل تعدادی پره است که بر روی پروانه قرار دارد. در این نوع فن تهویه ، هوا از بخش روانه به فن ورود پیدا کرده و در بخش پره ها قرار می گیرد و سپس با زاویه ی نود درجه از سمت دیگر خروج پیدا می کند. حجم هوای خروجی در فن سانتریفیوژ نسبت به فن های اکسیال کمتر است اما جریان دارای با ثبات و فشار زیادی است. فن های سانتریفیوژ نسبت به فن های اکسیال دارای مصرف انرژی بیشتری می باشند. فن های سانتریفیوژ دارای دوام بالایی هستند زیرا قطعات مکانیکی آن ها محصور هستند. زمانی که بخواهیم از فن تهویه استفاده کنیم که جریان هوا با فشار را ایجاد کند، از فن گریز از مرکز استفاده می شود. در بسیاری از سیستم های تهویه ی هوا بخصوص آن هایی که دارای کانال کشی هستند از فن های گریز از مرکز استفاده می شود. همچنین این فن های سانتریفیوژ مناسب برای تجهیزات فیلتراسیون آلودگی هوا می باشند. تنوع این فن ها بر اساس نوع انحنای پروانه و کاربرد می باشد بنابراین باید نوع مناسبی را با توجه به مصارفی که دارید تهیه کنید.

مزایای فن هوادهی سانتریفیوژ

  • ایجاد هوای پر فشار
  • صدای کم
  • دوام بالا تر
  • مناسب محیط های خورنده
  • برای محیط های کانال کشی شده
  • سرویس و نگهداری آسان

فن وسیله ای است که با کمک چرخش پروانه ای ، هوا را جابجا می نماید. فن ها در انواع مکنده و دمنده به تولید می رسند. در محیط های مختلف از فن یا هواکش استفاده می شود. مدل های فن بسیار گسترده است و هر یک از فن ها دارای کاربرد های مختلفی می باشند که بر اساس کاربرد ، فضای مورد نظر و میزان فشار و جابجایی هوای مورد انتظار باید فن ها را تهیه کنید. به طور کلی فن ها از پره هایی ساخته می شوند که به هاب اتصال دارد و این پره ها به الکتروموتور متصل شده اند. همان طور که می دانید تهویه هوا بسیار مهم است بخصوص در مکان هایی که آلاینده وجود دارد مثل محیط های کارخانه و بخش های صنعتی ، استفاده از فن بسیار ضروری بوده و در صورت عدم استفاده از فن های مناسب ، خطراتی برای سلامتی افراد خواهد داشت. وجود هوای مطبوع در هر محیطی نیاز است و به همین منظور انواع فن های طراحی و ساخته شده اند تا به وسیله ی آن ها بتوان این هوای مطبوع را ایجاد کرد. فن ها در محیط های مختلف از جمله ادارات و ساختمان های تجاری و… نیز به کار می روند و در واقع برای خروج آلاینده ، آلودگی ، بو ، گاز ها و…. می توانند به کار روند. هر یک از فن های در مدل های مختلف طراحی شده اند و مناسب برای محیط هایی هستند. برای انتخاب و خرید فن تهویه مناسب با همکاران ما در مجموعه ی بنیس کمپانی تماس حاصل فرمایید تا شما را راهنمایی کنند و خریدی عالی را تجربه کنید.

فن تهویه

فن های دمنده و منده

همان طور که گفته شد فن ها در انواع مکنده و دمنده هستند و هر دوی این فن تهویه برای گردش هوا استفاده می شود. فن های مکنده را به نام هواکش نیز می شناسنند. تفاوت زیادی از نظر کارایی فن مکنده و فن دمنده وجود ندارد. در فن تهویه مکنده ، موتور و تیغه ها جریان سیال را به سمت خارج از محیط انتقال می دهد اما در فن دمنده که ، از فن، پوشش بیرونی، ورودی و خروجی ساخته شده ، میزانی از هوا در یک محیط مشخص را انتقال می دهد.

 بنیس کمپانی سال ها در حوزۀ فروش فن و فیلتر فعالیت داشته و انواع فن های با کیفیت و در برند های معتبر را به دست مصرف کنندگان می رساند. به دلیل عرضۀ مستقیم محصولات، قیمت فن بسیار مناسب در نظر گرفته شده است. برای خرید فن می توانید از همکاران ما مشاوره دریافت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

https://bia2safa.net/goto/web/url/3471667

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو