با ویزای دیدار شخصی می توانید به عمره بروید

منبع: همگردی

3

1402/4/31

19:25


ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، با ویزای دیدار شخصی می توانید به عمره بروید.

وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد از این پس شهروندان سعودی می توانند از دوستان مسلمان خود در خارج از کشور برای انجام عمره با ویزای دیدار شخصی دعوت کنند.

این وزارتخانه در توئیتی اعلام کرد که ویزای دیدار شخصی که به صورت آنلاین صادر می شود، می تواند یک بار ورود یا چند بار ورود باشد.

علاوه بر انجام مناسک عمره در مسجدالحرام مکه و بازدید از مسجدالنبی در مدینه، بازدید کنندگان می توانند به مقاصد مختلف گردشگری در کشور عربستان نیز سفر کنند. درخواست ویزای بازدید شخصی را میتوان از طریق پلتفرم ویزای وزارت امور خارجه عربستان انجام داد.

ویزای یکبار ورود 90 روز اعتبار دارد، در حالی که ویزای چند بار ورود به مدت یک سال اعتبار دارد. یک بازدید کننده با ویزای چند بار ورود می تواند با هر بازدید تا 90 روز در عربستان بماند.

ریاست حرمین شریفین آمادگی پذیرش اولین نمازگزاران موسم عمره امسال را اعلام کرد. آغاز حج عمره حداقل چند هفته پس از حج تعیین شده تا زائران حج به خانه بازگردند و از ازدحام در اماکن مقدس و فرودگاه ها جلوگیری شود.

عربستان سعودی مکانهای تاریخی و سایر مقاصد فرهنگی خود را با توسعه صنعت گردشگری خود به عنوان بخشی از برنامه استراتژیک چشم انداز 2030 عربستان که در سال 2016 آغاز شد، افتتاح کرده است.

هدف این برنامه، کاهش اتکای این کشور به صادرات نفت و تنوع بخشیدن به اقتصاد آن از طریق توسعه و گسترش در صنایع و بخشهای جدید است.

گردشگری بخش مهمی از این استراتژی است و سعودی ها قصد دارند تا سال 2030 سالانه 100 میلیون بازدید کننده داشته باشد.

براساس این طرح، انتظار می رود صنعت گردشگری بیش از یک میلیون شغل برای نیروی کار این کشور ایجاد کند و در عین حال برای اقتصاد درآمدزایی داشته باشد.

رونق گسترده گردشگری معنوی در شهرهای مقدس مکه و مدینه نیز برنامه ریزی شده و انتظار می رود تعداد زائران تا سال 2030 به 30 میلیون نفر افزایش یابد.

با ویزای دیدار شخصی می توانید به عمره بروید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو