جنجال تازه رعنا رحیم پور ؛ اظهار محبت به گشت ارشاد + فایل صوتی رعنا رحیم پور

منبع: فیگار

5

1402/5/1

12:11


خبرهای ضدونقیضی سال گذشته مبنی بر اخراج رعنا رحیم پور از شبکه بی‌بی‌سی منتشر شد. حال با گذر زمان خبری تحت عنوان جنجال تازه رعنا رحیم پور منتشر شده است.

جنجال تازه رعنا رحیم پور ؛ اظهار محبت به گشت ارشاد + فایل صوتی رعنا رحیم پور

خبرهای ضدونقیضی سال گذشته مبنی بر اخراج رعنا رحیم پور از شبکه بی‌بی‌سی منتشر شد. حال با گذر زمان خبری تحت عنوان جنجال تازه رعنا رحیم پور منتشر شده است.

رعنا رحیم‌پور کسی بود که در آبان 1401 فایل صوتی‌اش بسیار جنجال‌برانگیز شد. حرف‌هایی که هیچ جناح سیاسی و اجتماعی آنرا گردن نمی‌گرفتند. در ادامه با جزئیات خبر سال گذشته در خدمت شما خواهیم بود. اما سوال اینجاست رعنا رحیم‌پور یک خبرنگار ساده چطور می‌تواند با گذر این همه وقت تمام نگرش‌های سیاسی را به بازی بگیرد که به گونه‌ای باشد هر نگرش سیاسی آنرا اطلاق به چیزی کند؟ جدا از تمام این موارد بعد از گذر 8 ماه چرا باید هنوز این خانوم صحبتی کند که خبرساز شود؟

جنجال تازه رعنا رحیم پور

اظهار محبت رعنا رحیم پور به گشت ارشاد

رعنا رحیم‌پور، مجری سابق بی‌بی‌سی فارسی با اظهارات عجیبش در ایران جنجال به پا کرده است. در ادامه با جزئیات جنجال تازه رعنا رحیم پور همراه فیگار باشید.

جنجال تازه رعنا رحیم پور

صحبت‌ های رعنا رحیم پور درباره اتفاقات در ایران بسیار خبر ساز شد. با انتشار ویدیوی جدید از مصاحبه رعنا رحیم‌پور خشم افرادی را برانگیخته است.

رحیم پور در پادکست news agents ابتدا مدعی تهدید به مرگ از سوی افرادی شده و دلیل مجبور به ترک بی‌بی‌سی را تنها همین می‌داند. اما چیزی که بیشتر خبرساز شده است ادعای رحیم‌پور است که می‌گوید اگر در ایران بود با همین ریخت‌و‌قیافه به بیرون رفت و آمد می‌کرد!. با این ادعا از سوی او مجری این پادکست می‌پرسد که اگر همین‌گونه به خیابان می‌رفت احساس خطر می‌کرد یا خیر؟ او در جواب مجری در کمال ناباوری می‌گوید:

خیر

جنجال تازه رعنا رحیم پور

در توجیح به این خبر به تلطیف و برخورد افراد جمهوری اسلامی می‌پردازد و می‌گوید زنان در ایران همه! در کیفشان روسری دارند ماموران اگر به آنها متذکر شوند ابتدا مقاومت می‌کنند و با پافشاری آنها روسریسان را از کیف در می‌آورند و سرشان می‌کنند ادعاهای او در این پادکست، حرف‌های‌ گذشته با مادرش را تایید می‌کند که حرف‌های دلش بوده است. و همین‌طور خیلی چیزهای دیگر را اثبات خواهد کرد. حرف‌های او بار دیگر ادبیات مشابهی دارد که به‌گوش آشناست. حرف‌هایی که هیچ نگرش سیاسی را برنمی‌تابد!

فاش شدن صدای رعنا رحیم پور

واکنش شبکه سعودی به فایل صوتی افشا شده از رعنا رحیم‌پور خبرنگار بی بی سی فارسی و تلاش این شبکه برای رفع اتهام از خود منتشر شد. رعنا رحیم پور برنامه‌های بسیاری، از جمله برنامه هسته‌ای ایران، انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ٨٨ و پیامدهای آن و همچنین انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ٩٢، را به عنوان مجری پوشش داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از انتشار فایل صوتی رعنا رحیم‌پور خبرنگار بی‌بی‌سی، که گفته بود:

به اینترنشنال ابلاغ شده فقط با سران احزاب تجزیه طلب گفت‌وگو کنند…

این شبکه سعودی تلاش کرد تا از خودش رفع اتهام کند اما نکته جالب این واکنش جایی است که این رسانه دوباره تریبونش را در اختیار همان سران احزاب تجزیه‌طلب قرار داده است.

رعنا رحیم‌پور متولد ١٩ دی ۱۳۶١ در تهران است. رحیم پور در ایران وارد دانشگاه شد و ٢۵ سال اول زندگی خود را در آنجا زندگی کرد. او دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد و مدرک کارشناسی ارشد در رشته حسابداری از دانشگاه الزهرا را دارد. او در سال ٨۶ به لندن رفت تا در تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی کار کند. او متاهل و دارای دو فرزند است.

اتهامی که از سوی رعنا رحیم‌پور متوجه شبکه سعودی شده این بود که این رسانه صرفا با اعضای احزاب تجزیه‌طلب گفت‌وگو می‌کند و حالا اینترنشنال حتی سعی نکرده برای تطهیر چهره خودش لااقل این بار سراغ تجزیه طلب‌ها نرود.

رسانه تسنیم با انتشار عکس زیر نوشت:

 

«رعنا رحیم‎پور» خبرنگار بی‎بی‎سی که فایل صوتی افشا شده‎اش به وضوح پشت پرده اقدامات تروریستی بی‎ بی ‎سی و ایران اینترنشنال را نشان می‎دهد در واکنش به انتشار این فایل در تسنیم ضمن تایید فایل در اظهارنظری عجیب گفت تسنیم دروغ می‎گوید!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این درحالی است که تسنیم همان فایلی را منتشر کرده که رعنا رحیم پور واقعی بودنش را تایید می‎‌‌‌کند!

رعنا رحیم پور و فایل صوتی:

فایل صوتی لو رفته رعنا رحیم پور

بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو