راهنمای ست کردن انواع فرش مدرن با دکوراسیون منزل

راهنمای ست کردن انواع فرش مدرن با دکوراسیون منزل


منبع: ماگرتا

4

1402/5/1

19:09


فرش مدرناز جمله آیتم­هایی است که نقش مهمی در دکورسیون داخلی خانه ایفا می­کند. این کالای لوکس به­دلیل تنوع در طرح و رنگ به­شدت محبوب است و این روزها افراد زیادی تمایل به خرید آن پیدا کرده­اند.

اما با توجه به اینکه طراحی و سبک رنگ­بندی آنها، تفاوت­های قابل توجهی با انواع کلاسیک دارد، بیشتر افراد برای چیدمان پذیرایی، راهرو و هر یک از اتاق­های منزل خود نمی­دانند که چگونه سایر آیتم­های لوازم خانه را با این کالای لوکس و مدرن ست کنند.

به همین دلیل در این مقاله با ما همراه باشید تا در رابطه با چیدمان مینیمال و چیدمان فنگ­شویی و بهترین رنگ فرش برای پذیرایی با شما صحبت کنیم. همچنین به این سوال مهم پاسخ دهیم که آیا می­توان فرش­های مدرن را با مبلمان سنتی ست کرد یا نه؟

فرش مدرن

همه چیز درباره فرش مدرن

فرش­های مدرن اولین بار در ایران با عنوان فرش­های فانتزی شناخته شدند. در طراحی این فرش­ها دیگر خبری از نقش­ونگار سنتی ترنج و گل­های پیچیده و تاریخی ایرانی نیست. زیرا مبنای تولید این فرش­ها را بر پایه سادگی بنا کرده­اند.

دقت داشته باشید که فرش­های مدرن در زیرمجموعه فرش­های ماشینی قرار می­گیرند و افرادی که سلیقه مینیمال دارند، جذب آنها خواهند شد. فرش­های مدرن ضخامت کمتری نسبت به انواع کلاسیک دارند.

در هنگام خرید این فرش­ها پیشنهاد می­کنیم که به جنس الیاف و میزان انعطاف­پذیری آنها در برابر پاخوردگی دقت ویژه­ای داشته باشید. باید بگوییم که جنس اکریلیک به­عنوان مقاوم­ترین الیاف در میان فرش­های مدرن شناخته می­شود و برای مکان­های پر رفت­وآمد، کاربرد دارد.

معرفی انواع چیدمان مناسب فرش مدرن

معمولا 2 دکوراسیون داخلی مینیمال و فنگ­شویی برای استفاده از فرش­های مدرن کاربرد دارند که در ادامه به معرفی و بررسی هر یک می­پردازیم.

چیدمان مینیمال

در چیدمان­های مینیمال تمرکز بر این است که از کمترین لوازم در یک فضای بزرگ استفاده شود. در واقع سادگی و دوری از تشریفات، حرف اول را در این دکوراسیون می­زند.

متاسفانه اشتباه اکثر دیزاینرها این است که فضای این دکوراسیون را بدون فرش رها می­کنند. اما سوال اینجاست که آیا می­توان این کالای لوکس را که دارای یک طرح مدرن است، داخل دکوراسیون خانه به­کار نبرد؟ آیا انجام چنین کاری دارای یک نتیجه بیش از حد ساده و بدون روح نیست؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت که اگر در دکوراسیون مینیمال از فرش مدرن استفاده نشود، اساس و علت به­وجود آمدن این فرش زیر سوال می­رود. زیرا همان­طور که پیش­تر اشاره کردیم، این فرش­ها را اولین بار برای طراحی­های مینیمال خلق کرده­اند و عدم استفاده از آنها در این دکوراسیون­ها، کمی غیرمنطقی به­ نظر می­رسد.

فرش ماشینی

چیدمان فنگ­شویی

فنگ­شویی یک تئوری است که ریشه آن به شرق آسیا و چین برمی­گردد. این تئوری می­گوید که اگر لوازم خانه در تعادل با یکدیگر چیده شوند، انرژی­ های منفی از بین رفته و حال دل و روح ساکنین خانه بهبود پیدا می­کند.

درصورتی­که از طرفداران این سبک چیدمان هستید، باید بگوییم که از فرش­های مدرن در ورودی خانه استفاده کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای انجام این کار، تحت هیچ شرایطی فرش رنگ طوسی را در نظر نگیرید.

نکته بعدی این است که اگر آشپزخانه شما، میز ناهارخوری دارد، یک فرش دایره ­ای یا بیضی­ شکل مدرن را زیر آن پهن کنید. انجام این کار در تئوری فنگ­شویی موجب جذب ثروت خواهد شد. در این چیدمان معمولا برای اتاق نشیمن از فرش­های مدرن سبز استفاده می­کنند.

باید اضافه کنیم که اگر اکثر لوازم خانه از عنصر فلز ساخته شده باشد، توصیه می­شود که خرید فرش­های طوسی­ رنگ را در اولویت قرار دهید. در غیر این صورت، تحت هیچ شرایطی به­ سراغ این رنگ نروید.

جایگاه فرش­های مدرن در قسمت­های مختلف خانه

همان­طور که وعده داده بودیم، بعد از بررسی 2 دکوراسیون معروف و کاربردی برای فرش مدرن، نوبت به جایگاه این فرش در اتاق خواب، اتاق نشیمن، پذیرایی و راهرو می­رسد:

  • پذیرایی : جدیدترین مدل فرش پذیرایی در دسته انواع مدرن پیدا می­شود. برای چیدن این فرش­ها در هال، بهتر است که این کالای زینتی و لوکس را در وسط پذیرایی پهن کرده و مبلمان را اطراف آن بچینید.
  • اتاق نشیمن : فرش­های مدرن اتاق­های نشیمن اگر تیره باشند، نتیجه بهتری را به­وجود خواهند آورد. علاوه­بر این، رنگ­های تیره نیاز به شستشوی کمتری خواهند داشت.
  • فرش اتاق خواب : برای اتاق­های خواب، فرش مدرن را به شکل کنار در 2 طرف تخت پهن کنید. لازم به ذکر است که فرش­های انتخابی برای اتاق­خواب، باید یک­دست باشند.
  • راهرو : در دکوراسیون­های سنتی معمولا هیچ فرشی در راهرو پهن نمی­شود. اما توجه داشته باشید که در انواع دکوراسیون­های مدرن، از انواع فرش­های فانتزی و تیره در راهرو استفاده می­کنند تا فضا حالتی ساده و شیک به­خود بگیرد.

قیمت فرش­های مدرن چقدر است؟

فرقی نمی­کند که فرش مدرن باشد یا کلاسیک، چیزی که اهمیت دارد این است که قیمت این کالای لوکس، همیشه در دسته مشخصه­ های مهم و اصلی قرار می­گیرد و به عوامل زیادی بستگی دارد.

در واقع قیمت فرش می­تواند از متراژ، میزان تراکم، برند و طرح و رنگ تاثیر گرفته و در طول زمان تغییر کند. به همین دلیل قیمت­هایی که در ادامه آورده­ایم، ممکن است در تاریخ­های مختلف و به­خاطر شرایط اقتصادی تغییر کنند.

پس بهترین کار این است که محدوده قیمت ­هایی که در ادامه آمده­اند را در نظر بگیرید، اما زمانی که تصمیم­تان برای خرید فرش جدی شد، قبل از اقدام نسبت به استعلام قیمت، اقدام کنید. قیمت فرش­های 9 متری فانتزی و با تراکم بالا به­شرح زیر هستند:

فرش فانتزی

جمع ­بندی

فرش مدرن یکی دیگر از انواع فرش است که در دکوراسیون­های مینیمال و فنگ­شویی مورد استفاده قرار می­گیرد. طرح و نقش این فرش­ها، نزدیکی زیادی با انواع فانتزی دارند. به همین دلیل دقت داشته باشید که نمی­توان از آنها در دکوراسیون­های سنتی و کلاسیک استفاده کرد.

اگر خواهان خرید انواع فرش­های مدرن و فانتزی هستید، باید بگوییم که این فرش ­ها به­صورت فرش 6 متری ، 9 متری و 12 متری به­ فروش می­رسند و طرح و رنگ­های متفاوتی دارند. همچنین اگر الیاف آنها از جنس اکریلیک باشد، کیفیت بالاتری را در اختیارتان قرار خواهند داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو