بهترین فیلم های لیا سیدو تا سال 2023 ؛ زنی با توانایی زیبایی‌شناسی در سینما

بهترین فیلم های لیا سیدو تا سال 2023 ؛ زنی با توانایی زیبایی‌شناسی در سینما


منبع: فیگار

2

1402/5/2

11:32


لیا سیدو، یکی از بازیگران عصر جدید قرن 21 می‌باشد که در ادامه این نوشتار، به بهترین فیلم های لیا سیدو تا سال 2023 خواهیم پرداخت.

بهترین فیلم های لیا سیدو تا سال 2023 ؛ زنی با توانایی زیبایی‌شناسی در سینما

لیا سیدو، یکی از بازیگران عصر جدید قرن 21 می‌باشد که در ادامه این نوشتار، به بهترین فیلم های لیا سیدو تا سال 2023 خواهیم پرداخت.

لیا سیدو، یکی از موفق ترین بازیگران فرانسوی در صحنه بین المللی، در یک دهه اخیر بوده که جدا کردن برترین فیلم لیا سیدو کار دشواری است. لئا سیدو در طول سال‌ها در فیلم‌های موفق و خاطره‌انگیز زیادی هم در هالیوود و هم در کشور خود فرانسه نقش داشته است.

لیا سیدو، بازیگر فرانسوی است که به طور پیوسته در هالیوود نامی برای خود دست و پا کرده و غنی از فیلم های برتر لیا سیدو است. لیا سیدو، با بازی در برخی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین فرانچایزهای سینمایی بیست سال اخیر، حرفه‌ای حیرت‌انگیز و فیلم‌شناسی چشمگیر را ایجاد کرده است. سیدو که در ژانرهای مختلفی بازی کرده است، تطبیق پذیری و توانایی بسیار خوبی برای انطباق با هر آنچه که مطالب نیاز دارد از خود نشان داده است و در طول دو دهه اخیر، سینمای هالیوود مملو از بهترین فیلم های Lea Seydoux می‌باشد.

بهترین فیلم های لیا سیدو

بهترین فیلم سینمایی لیا سیدو

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های لیا سیدو تا سال 2023 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های لیا سیدو

بهترین فیلم های لیا سیدو

این مجموعه متنوع سیدو، منجر به تولید فیلم‌های بسیار تحسین شده از سمت مردم و منتقدان شده است. از آنجایی که سیدو، قبلاً در سنین جوانی تعدادی فیلم بازی کرده، دشوار است که بدانیم برای ورود به فیلم‌های او از کجا شروع کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین سریال های 2023

The Lobster

بهترین فیلم های لیا سیدو

برترین فیلم لیا سیدو

فیلم خرچنگ با استفاده از مکتب سوررئالیسم برای برقراری ارتباط با مسائل و موضوعات واقعی زندگی، زاییده فکر کارگردان نماد شکن یورگوس لانتیموس است. این فیلم درباره یک جامعه دیستوپیایی می‌باشد که در آن افراد مجرد باید ظرف 45 روز با هم جفت شوند وگرنه تبدیل به حیوانی می‌شوند که ابتدا، پیش از ورود به کمپ انتخاب کرده‌اند. آن‌ها، حق انتخاب حیوان خود را دارند.

سیدو نقش رهبر تنهایی را بازی می‌کند که در مخالفت با حکومت 45 روزه و در تقابل با هرگونه درگیری عاشقانه است. خرچنگ با بیان بسیاری از ایده‌های جالب در مورد روابط و تنهایی، نکات خود را از طریق عناصر پوچگرا، بیان می‌کند.

Mission: Impossible Ghost Protoco

بهترین فیلم های لیا سیدو

فیلم های برتر لیا سیدو

Mission: Impossible – Ghost Protocol، یکی از پویاترین و هیجان انگیزترین فیلم‌های اکشن دهه 2010 است که توسط تام کروز برجسته در نقش اصلی ایتان هانت، مامور صندوق بین المللی پول هدایت می‌شود. این فیلم آخرین ماجراجویی هانت را دنبال می‌کند، زیرا او مجبور می‌شود پس از اینکه سازمانش در یک اقدام مرگبار تروریستی دست دارد، از شبکه خارج شود و نام خود را پاک کند.

لیا سیدو، در نقش سابین موریو، قاتلی را بازی می‌کند که وقتی آن دو در دبی همدیگر را ملاقات می‌کنند، درگیر ماجراجویی پیچیده هانت می‌شود. او انرژی کاملاً جدیدی به فیلم می‌افزاید و واقعاً به شیوه‌ای جالب و مبتکرانه خطرات را بالا می‌برد. اگرچه او فقط یک شخصیت فرعی است، اما بسیاری از صحنه‌های مهم فیلم را می‌دزدد.

The French Dispatch

بهترین فیلم های لیا سیدو

بهترین فیلم های Lea Seydoux

آخرین سفر وس اندرسون ، پیش از فیلم آستروید سیتی که چندی پیش منتشر شد، The French Dispatch بود که به عنوان نامه‌ای عاشقانه به روزنامه نگاران عمل می‌کند. داستان فیلم مجموعه‌ای از داستان‌های یک روزنامه تخیلی آمریکایی است که بازسازی و زنده شده است. این مجله تخیلی بر اساس مجله معروف نیویورکر ساخته شده است و بعد دیگری به داستان فیلم می‌بخشد.

از اندرسون به عنوان استفاده از تمام قدرت فنی خود برای زیبایی شناسی قوی این فیلم استقبال شده است. سیدو نیز نقش یک نگهبان زندان را بازی می‌کند که نقش الهه یک هنرمند زندانی با بازی بنیسیو دل تورو را بازی می‌کند.

No Time To Die

بهترین فیلم های لیا سیدو

بهترین فیلم سینمایی لیا سیدو

آخرین فیلم جیمز باند که دنیل کریگ را در نقش 007 بازی می‌کند، زمانی برای مردن نیست، جیمز باند را دنبال می‌کند که از دوران بازنشستگی آرام خود در سرویس مخفی بیرون می‌آید تا به دوستش در سیا کمک کند و یک دانشمند ربوده شده را از دست یک شرور خطرناک نجات دهد. سیدوکس در فیلم فرمول‌شکن باند، دکتر مادلین سوان را به تصویر می‌کشد که به جیمز باند در ماموریت اسپکتر کمک کرد. No Time To Die پایانی عالی برای دوران دنیل کریگ در نقش باند با سکانس‌های اکشن پرانرژی و انبوهی از هیجان فراهم می‌کند.

این فیلم دارای تعداد زیادی سکانس اکشن هیجان انگیز، تعقیب و گریز و هیجان سیاسی گیرا و یک داستان فرعی از لحاظ احساسی جذاب است که شخصیت لیا سیدو، مادلین سوان را در بر می‌گیرد.

Midnight In Paris

بهترین فیلم های لیا سیدو

بهترین فیلم های لیا سیدو

فیلم Midnight in Paris، داستان فیلمنامه‌نویسی به نام گیل را دنبال می‌کند که هر شب هنگام ملاقات با خانواده نامزدش در پاریس، به طور جادویی به دهه 1920 برمی‌گردد. از طریق سفرهای زمان جادویی خود، او با افراد برجسته عصر جز مانند اف. اسکات فیتزجرالد، سالوادور دالی، گرترود استاین و ژوزفین بیکر در میان دیگران در تماس است.

لیا سیدو، نقش گابریل را بازی می‌کند که یکی از دوستداران عصر جز و یک دلال عتیقه است که به گیل، دفتر خاطرات عتیقه می‌فروشد که نقش مهمی در داستان بازی می‌کند. مفهوم خلاقانه فیلم به بیهودگی جذابیت نوستالژی و همچنین اهمیت زندگی در زمان حال کمک می‌کند.

نیمه‌شب در پاریس یکی از هیپنوتیزم‌ترین فیلم‌های عاشقانه دهه گذشته است که داستان منحصربه‌فرد فیلمنامه‌نویس موفقی را روایت می‌کند. این فیلم، داستانی جادویی از امید، فانتزی و شگفتی را روایت می‌کند که بسیاری از رام‌کام‌ها از زمان انتشار آن تلاش کرده‌اند آن را تکرار کنند و تعداد کمی از آن‌ها موفق شده‌اند.

Blue Is The Warmest Color

بهترین فیلم های لیا سیدو

بهترین فیلم های لیا سیدو

این فیلم، پس از انتشار، به دلیل وجود بیش از اندازه صحنه‌های جنسی شدید، و تصویری صریح از تمایلات جنسی جوانان، بحث‌برانگیز بود، آبی گرم‌ترین رنگ است، تصویری صادقانه و سرسختانه از عشق و روابط است. سید نقش اِما، یک نقاشی را روایت می‌کند که کانون توجه فیلم است.

آبی گرمترین رنگی است که در مورد طبقه اجتماعی از طریق دو شخصیت اصلی فیلم یعنی ادل و اما وجود دارد. از آنجایی که ادل از طبقه کارگر است و اما پولدار، فیلم به بررسی تفاوت‌ها و موانعی می‌پردازد که موقعیت‌های اجتماعی متفاوت می‌توانند در روابط ایجاد کنند.

لیا سیدو و ادل اگزارچوپولوس، یک درام لطیف در دوران بلوغ که داستان عاشقانه‌ی نوپای دو زن جوان LGBTQ را شرح می‌دهند. این فیلم تضادهای درونی قهرمانانش در مورد عشق، دوستی و تمایلات جنسی را بررسی می‌کند.

The Grand Budapest Hotel

بهترین فیلم های لیا سیدو

بهترین فیلم های لیا سیدو

فیلم هتل گرند بوداپست دارای استعدادهای بازیگری زیادی است. این فیلم، با طیف گسترده‌ای از بازیگران تحسین شده همراه است و در این فیلم بازیگرانی مانند رالف فاینز، تیلدا سوینتون، آدرین برودی، سائورس رونان و البته لیا سیدو حضور دارند.

این فیلم در مورد ماجراهای یک پسر لابی در اوج دهه 30 هتل است، جایی که او در یک جنگ ثروت خانوادگی درگیر درام مربی خود می‌شود. از آنجایی که این یک فیلم وس اندرسون است، این فیلم دارای علائم تجاری کارگردان مانند استفاده از مینیاتورهای مدل برای ایجاد صحنه و لحن عجیب و غریب است. سیدوکس نقش کلوتیلد، خدمتکار شلوس لوتز را بازی می کند.

شکی نیست که فیلم‌های وس ​​اندرسون همگی مملو از لباس‌های نمادین و طراحی تولید دلپذیر هستند و هتل بزرگ بوداپست نیز تفاوتی ندارد. این فیلم داستان گیج کننده و پیچیده یک دربان به نام گوستاو را روایت می‌کند که برای یک قتل وحشیانه در هتل اصلی قاب می‌شود.

Zoe

بهترین فیلم های لیا سیدو

بهترین فیلم های لیا سیدو

Zoe یکی از تامل برانگیزترین و اصلی‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی چند سال اخیر است که به بررسی رابطه پیچیده بین بشر و روبات‌های مصنوعی می‌پردازد. این امر مخاطب را وادار می‌کند که سوال کند که آیا یک ماشین را می‌توان انسان در نظر گرفت یا نه، و استدلال‌های جدی قانع کننده‌ای به نفع چنین چیزی را ارائه می‌دهد.

سیدو نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند، که به زودی مشخص می‌شود که یک هوش مصنوعی است که با خاطرات جعلی کاشته شده تا او را باور کند که او انسان می‌باشد. این یکی از جالب‌ترین شخصیت‌های این بازیگر تا به امروز است، و او موفق می‌شود عاشقانه علمی تخیلی عجیب زویی را کاملا طبیعی جلوه دهد.

Crimes Of The Future

بهترین فیلم های لیا سیدو

بهترین فیلم های لیا سیدو

جنایات آینده (به انگلیسی: Crimes of the Future) یک فیلم علمی تخیلی درام در سبک وحشت بدنی محصول سال ۲۰۲۲ به نویسندگی و کارگردانی دیوید کراننبرگ است. در این فیلم، ویگو مورتنسن، لیا سیدو و کریستن استوارت به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم به دنبال دو هنرمند پرفورمنس با هنرنمایی مورتنسن و سیدو است که در آینده‌ای که تکامل انسان برای بسیاری از مردم سرعت یافته است، عمل جراحی را برای مخاطبان انجام می‌دهند. اگرچه عنوان فیلم با فیلمی به همین نام محصول 1970 کراننبرگ مشترک است، این یک بازسازی نیست زیرا داستان و مفهوم ارتباطی با هم ندارند و هیچ ارتباطی بین این دو فیلم وجود ندارد.

My Wife’s Romance

بهترین فیلم های لیا سیدو

بهترین فیلم های لیا سیدو

اگرچه این فیلم محبوب‌ترین فیلم سیدو در سراسر جهان نیست، اما عاشقانه همسر من در فرانسه موفق شد و یکی از فیلم‌هایی که واقعاً نام او را در کانون توجه قرار داد. او نقش شخصیت حوا را بازی می‌کند که شوهرش به طور مرموزی ناپدید می‌شود و بدهی هنگفتی را در پی او باقی می‌گذارد.

این فیلم در ادامه به بررسی رابطه ایو با شخصیت اولیویه گورمه استاد شولت می‌پردازد که باعث ایجاد شک در میان پلیس می‌شود. این یک درام جنایی هیجان انگیز با یکی از جذاب‌ترین و مبتکرانه‌ترین فیلمنامه‌های آن زمان است که سیدو کاملاً از آن بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های لیا سیدو تا سال 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

آخرین فیلمی که لیا سیدو بازی کرد و منتشر شد، چه فیلمی است؟

فیلم جنایات آینده یا همان Crimes of the Future، جدیدترین فیلم اوست که سال 2022 منتشر شد.

مهم‌ترین فیلم لیا سیدو که در آن همجنسگرا است چیست؟

فیلم Blue Is The Warmest Color، فیلم لیا سیدو است که در آن همجنسگرا می‌باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو