پرهزینه ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت؛ از Mother’s Mercy تا Last of the Starks

پرهزینه ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت؛ از Mother’s Mercy تا Last of the Starks


منبع: روزیاتو

4

1402/5/2

23:38


پرهزینه ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت؛ از Mother’s Mercy تا Last of the Starks

پرهزینه ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت؛ از Mother’s Mercy تا Last of the Starks

برگرفته از سری رمان ها فانتزی ترانه ای از یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) نوشته جرج آر آر مارتین، سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یک مجموعه تلویزیونی درام فانتزی است که توسط دیوید بنیاف و دی بی ویس برای HBO ساخته شده است. پخش این سریال در آوریل ۲۰۱۱ آغاز شد و در می ۲۰۱۹ با ۷۳ قسمت در هشت فصل به پایان رسید. این سریال در قاره های خیالی وستروس و اسوس روایت شده و داستان های مختلفی را دنبال می کند، از جمله تاج و تخت آهنین هفت قلمرو پادشاهی وستروس، آخرین بازماندگان خاندان سلطنتی مخلوع این سرزمین و نگهبانان شب. سریال بازی تاج و تخت دارای گروهی از بازیگران است که تخمین زده می شود بزرگ ترین گروه بازیگران در تاریخ تلویزیون باشند، با پنج بازیگر اصلی که در هر قسمت از فصل آخر ۱ میلیون دلار دستمزد گرفتند، دستمزدی که آن ها را به برخی از پردرآمدترین بازیگران تلویزیون تبدیل می کند.

پرهزینه ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت

بازی تاج و تخت یکی از گران ترین و پرهزینه ترین سریال هایی است که تاکنون ساخته شده و تنها هزینه ساخت فصل اول آن ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار برآورد شده است. فصل دوم برای نبردهای مهم و هیجان انگیزی مانند نبرد بلک واتر ۱۵ درصد افزایش بودجه دریافت کر. سپس، میانگین بودجه هر قسمت بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ حداقل ۸ میلیون دلار بود. فصل ششم شاهد بودجه ای بیش از ۱۰ میلیون دلار برای هر قسمت بود که در مجموع به ۱۰۰ میلیون دلار رسید، هزینه ای که رکورد هزینه تولید یک سریال را به نام خود ثبت کرد. زمانی که فصل آخر به پایان رسید، بودجه تولید حدود ۱۵ میلیون دلار برای هر قسمت بود. برای سریالی با بودجه ای هنگفت، کدام قسمت پرهزینه تر بود؟ در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با پرهزینه ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت آشنا کنیم.

پرهزینه ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت

۱۰- Mother’s Mercy (8 میلیون دلار)

بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ که فصل های ۲ تا ۵ را پوشش می داد، هزینه تخمینی هر قسمت از سریال بازی تاج و تخت حدود ۸ میلیون دلار بود. دهمین و آخرین قسمت از فصل پنجم بازی تاج و تخت، با نام “رأفت مادر” بود که پس از حمله استنیس برثیون به وینترفل و پیاده روی شرم سرسی لنیستر در خیابان های کینگز لندینگ اتفاق افتاد. علاوه بر این، این قسمت با خیانت و به ظاهر قتل جان اسنو در دیوار به پایان رسید و سرنوشت او تا شروع فصل ۶ نامشخص باقی ماند.

اپیزود “رأفت مادر” نسبت به قسمت های قبلی هزینه بیشتری داشت و این به دلیل شیوه اجرای کفاره سرسی بود که با استفاده از دو بازیگر زن فیلمبرداری شد. لنا هیدی که نقش این شخصیت را بازی می کند، این پیاده روی را با یک پیراهن بژ ساده و بلند انجام داد. بدلکارش، ربکا ون کلیو این سکانس را به شکل تمام عریان بازی کرد. سپس این بازی ها با هم ادغام شدند و کلوزآپ هایی از حالات چهره هیدی و لانگ شات هایی از پیاده روی ون کلیو در شهر را با هم ترکیب کردند. علاوه بر این، در برخی موارد از جلوه های ویژه کامپیوتری برای قرار دادن سر هیدی روی بدنه وان کلیو استفاده می شد.بیش از ۱۰۰۰ هنرپیشه برای بازی در نقش بدل لینا هیدی درخواست دادند و هفت فینالیست برای تست بازیگری به بلفاست، ایرلند شمالی پرواز کردند که در نهایت وان کلیو از میانشان انتخاب شد. این صحنه شش دقیقه ای شامل ۵۰۰ سیاهی لشکر نیز بود.

پرهزینه ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت

۹- Blackwater (8 میلیون دلار)

اپیزود “بلک واتر” نهمین قسمت از فصل دوم سریال بازی تاج و تخت است و پرهزینه ترین ترین قسمت فصل نیز بود. داستان این قسمت، نبرد خلیج بلک واتر را دنبال می کند، جایی که دست راست پادشاه، تیریون لنیستر، از کینگز لندینگ در برابر نیروهای دریایی مهاجم استنیس برثیون که به دنبال گرفتن تاج و تخت آهنین برای خود است، دفاع می کند. این قسمت هیچ خط داستانی خارج از کینگز لندینگ ندارد و تنها در یک مکان اتفاق می افتد.

برای فصل دوم، HBO بودجه ۶ میلیون دلاری برای هر قسمت را تصویب کرده بود. با این حال، تهیه کنندگان برنامه می خواستند مقیاس کامل نبرد را همانطور که در رمان مارتین شرح داده شده بود، به تصویر بکشند، بنابراین تهیه کنندگان اجرایی موفق شدند HBO را متقاعد کنند که ۲ میلیون دلار دیگر برای این قسمت و یک هفته فیلمبرداری اضافی تصویب کند. هزینه نهایی ساخت اپیزود “بلک واتر” حدود ۸ میلیون دلار بود.

پرهزینه ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت

۸- Hardhome (10 میلیون دلار)

در حالی که اپیزود “رأفت مادر” برای ساخت پیاده روی شرم سرسی در خیابان های کینگز لندینگ مقداری هزینه اضافی برد، عنوان پرهزینه ترین ترین قسمت فصل ۵ به اپیزود ۸ با نام “هاردهوم” می رسد. داستان اصلی این اپیزود در مورد نبرد بین نیروهای جان اسنو و ارتش مردگان در هاردهوم است، جایی که جان اسنو به کمک دوستان خود از مردمان آزاد با سربازان پادشاه شب درگیر می شود.

فصل ششم بودجه ای در حدود ۱۰۰ میلیون دلار داشت که به هر یک از این ۱۰ قسمت ۱۰ میلیون دلار اختصاص داده شد.برای “هاردهوم”، جلوه های ویژه کامپیوتری لسیار سنگین بود و کیت هرینگتون مجبور شد برای بی نقص دن سکانس های نبرد، هر سکانس را چندین بار اجرا کند. هر مبارزه نیاز به سه برداشت داشت که در آن ها هرینگتون با فردی با لباسی سبز رنگ مبارزه می کرد، و سپس با یک نفر با گریم کامل، و سپس یک برداشت بدون حریف که در آن در واقع به فضای باز ضربه می زند. علاوه بر این، ۴۰۰ نفر سیاهی لشکر و ۵۰ نفر بدلکار نیز برای این سکانس مورد نیاز بود.

پرهزینه ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت

۷- The Battle of the Bastards (11 میلیون دلار)

با بودجه تقریبی ۱۱ میلیون دلاری، نهمین قسمت از فصل ششم بازی تاج و تخت با نام “نبرد حرامزادگان” به عنوان یکی از بهترین قسمت های تلویزیونی تمام دوران ها مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. فیلمبرداری صحنه نبرد اصلی این اپیزود با استفاده از ۵۰۰ نیروی سیاهی لشکر، ۶۰۰ بازیگر و ۷۰ اسب، به مدت ۲۵ روز به طول انجامید.

این قسمت لحظه به لحظه و به ترتیب زمانی ضبط شد .یک سکانس ۸۰ برداشت در روز را شامل می شود. در این قسمت جان و سانسا در وینترفل با رمزی بولتون روبرو می شوند، در حالی که دنریس به دشمنانش ضدحمله می زند و ثیون و یارا در میرین در محاصره قرار گرفته اند.

پرهزینه ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت

۶- Winterfell (15 میلیون دلار)

فصل آخر سریال بازی تاج و تخت تنها با شش قسمت، گران ترین فصل سریال است. فصل هشتم بودجه ای ۱۵ میلیون دلاری برای هر قسمت داشت که در مجموع به ۹۰ میلیون دلار برای این فصل می رسید. باتوجه به اینکه تولید هر قسمت ۱۵ میلیون دلار هزینه داشت، منطقی به نظر می رسد که هر یک از ۶ قسمت فصل ۵ در این فهرست قرار بگیرند. اولین قسمت “وینترفل” است که در ۱۴ آوریل ۲۰۱۹ پخش شد.

در این قسمت دنریس و جان را می بینید که به وینترفل می رسند، بعد از اینکه جان با دنریس بیعت می کند. جان خواهر و برادر استارک خود، برن و آریا را بعد از مدت ها بار دیگر دیدار می کند، در حالی که ثیون گریجوی تلاش می کند خواهرش را از دست عمویش نجات دهد. در کینگز لندینگ، کایبرن (دست راست سرسی) بران را استخدام می کند تا جیمی و تیریون لنیستر را در صورتی که از جنگ جان سالم به در ببرند، ترور کند.

پرهزینه ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت

۵-  Knight of the Seven Kingdoms  (15 میلیون دلار)

در ۲۱ آوریل ۲۰۱۹، اپیزود “شوالیه هفت پادشاهی” به عنوان دومین قسمت از فصل آخر بازی تاج و تخت منتشر شد. این اپیزود به یک اپیزود بطری تشبیه کرده اند که به طور کامل در وینترفل رخ می دهد و تجمع نیروهای مدافع وینترفل قبل از نبرد بین زندگان و مردگان را به تصویر می کشد. در این قسمت که پر از دیالوگ بوده و کند پیش می رود، جیمی باید به خاطر اشتباهات گذشته اش با قضاوت روبرو شود، تصمیمات تیریون مورد تردید قرار می گیرد، سانسا و دنریس در مورد آینده بحث می کنند، باقیمانده نگهبانان شب دوباره به هم می پیوندند و نبرد وینترفل مورد بحث قرار می گیرد.

پرهزینه ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت

۴- The Long Night (15 میلیون دلار)

“شب طولانی” سومین قسمت از فصل هشتم بازی تاج و تخت است که در ۲۸ آوریل ۲۰۱۹ پخش شد و طولانی ترین قسمت این مجموعه با ۸۱ دقیقه بود. همانند قسمت قبلی، این قسمت هم به طور کامل در وینترفل اتفاق می افتد و نبرد نهایی بین ارتش های زنده و ارتش مردگان را به تصویر می کشد و در نتیجه به یکی از روایت های کلی سریال که داستان پادشاه شب است، پایان می دهد. شب طولانی یکی از مورد انتظارترین اپیزودهای سریال بود اما به دلیل نورپردازی تاریک و نبردی که انتظار می رفت در بیش از یک اپیزود به تصویر کشیده شود باعث نارضایتی و ناامیدی طرفداران سریال شد.

پرهزینه ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت

۳- The Last of the Starks (15 میلیون دلار)

پس از “شب طولانی”، اپیزود “آخرین استارک ها” است که به بینندگان نشان می دهد که کل سریال هرگز بر نبرد با وایت واکرها متمرکز نبوده است. در عوض، داستان سریال درباره آخرین نمایش بین سرسی و دنریس در کینگز لندینگ بوده است.

این قسمت که در تاریخ ۵ مه ۲۰۱۹ پخش شد، عواقب نبرد قسمت قبلی را نشان می دهد در حالی که صحنه را برای رویارویی نهایی آماده می کند، جایی که دنریس، جان و نیروهای باقیمانده آن ها برای درخواست تسلیم شدن سرسی به سمت کینگز لندینگ رهسپار می شوند. علاوه بر این، “آخرین استارک ها” شامل ضیافتی در وینترفل، مراسم خاکسپاری مردگان، به رسمیت شناختن گندری به عنوان یک برثیون مشروع، پیشنهاد ازدواج او به آریا، و رابطه عاشقانه برین و جیمی است.

پرهزینه ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت

۲- The Bells (15 میلیون دلار)

قسمت ماقبل آخر فصل هشتم و پایانی سریال بازی تاج و تخت با نام “زنگ ها” در تاریخ ۱۲ مه ۲۰۱۹ پخش شد. در این فیلم نبرد نهایی برای کنترل تاج و تخت آهنین، بین ارتشی به رهبری دنریس تارگرین و سرسی لنیستر و مردم کینگز لندینگ به تصویر کشیده می شود. در این قسمت، تیریون، جیمی را از زندان دنریس آزاد می کند، به واریس خیانت کرده و خیانت او به دنریس را فاش می کند، آریا و سندور به دنبال انتقام شخصی هستند و جان برای حمله به ارتش لنیستر آماده می شود.

دنریس بعد از کشته شدن مشاور دوست داشتناش، میساندی، سوار بر دروگون شهر را به آتش می کشد. این قسمت به خاطر جلوه های ویژه، بازیگری و تدوین خوبش مورد تحسین قرار گرفت، اما سرعت روایت و منطق داستان به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و منجر به دیدگاه های متضادی نسبت به اپیزود “زنگ ها” شد.

پرهزینه ترین اپیزودهای سریال بازی تاج و تخت

۱- The Iron Throne (15 میلیون دلار)

“تخت آهنین” که در ۱۹ مه ۲۰۱۹ پخش شد، به عنوان پایان فصل هشتم و همچنین پایان کل سریال بازی تاج و تخت بود. در این قسمت شخصیت ها پس از نابودی کینگز لندینگ توسط دنریس، با عواقب آن دست و پنجه نرم می کنند و در نهایت مشخص می شود که چه کسی بر وستروس حکومت خواهد کرد. خود این قسمت با سوختن تخت آهنین به پایان رسید.

پیچ و تاب های داستان نوانست عدالت را در مورد سرنوشت برخی شخصیت ها اجرا کند و در نهایت دنریس حس عدالت را از دست می دهد و جان برای خیر بزرگ تر به او خنجر می زند. تنها دو نفری که از این سریال پیروز بیرون آمدند، سانسا و برن استارک بودند. سانسا ملکه شمال شد و برن فرمانروای شش پادشاهیِ باقی مانده را بدست آورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو