بهترین سایت ها و برنامه های هوش مصنوعی ساخت عکس با متن

بهترین سایت ها و برنامه های هوش مصنوعی ساخت عکس با متن


منبع: پلازا

4

1402/5/4

13:59


بهترین سایت ها و برنامه های هوش مصنوعی ساخت عکس با متن

سایت های هوش مصنوعی ساخت عکس این روزها مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. با پلازا همراه باشید تا با چند سایت و همچنین برنامه تصویر ساز رایگان و پولی، آشنا شویم.

تقریبا روزی نیست که خبری در مورد هوش مصنوعی و پیشرفت‌های قابل توجهی که داشته است به گوش نرسد. با معرفی چت‌بات ChatGPT به‌نظر می‌رسد این مفهوم وارد فصل جدید و متفاوتی شده باشد و امکانات و قابلیت‌های متفاوتی در اختیار کاربران قرار دهد. یکی از ترندهای هوش مصنوعی این روزها، ساخت عکس با متن است. شما اکنون می‌توانید یک جمله را به هوش مصنوعی بدهید تا همان جمله را در قالب یک نقاشی یا تصویر دریافت کنید. اما شاید سوال اصلی این باشد که چگونه با هوش مصنوعی عکس بسازیم؟ برای انجام این کار سایت‌های فروانی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با پلازا همراه باشید تا با چند سایت هوش مصنوعی ساخت عکس آشنا شویم.

فهرست مطالب

سایت های هوش مصنوعی ساخت عکس

جهت معرفی بهترین برنامه کشیدن نقاشی با هوش مصنوعی با ما همراه باشید.

1. سایت Nightcafe؛ سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس

سایت nightcafe سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس

سایت Nightcafe که به کافه شبانه معروف است یکی از بهترین برنامه های تبدیل متن به تصویر بشمار میرود که در آن شاهد خلاقیت بالایی خواهید بود که اثرات را به شکل شگفت انگیزی شبیه سازی میکند. با تایپ یک جمله ساده انگلیسی میتوانید منظور خود را به برنامه انتقال دهید و در بخش خروجی نقاشی آنرا دریات کنید.

هنگام ایجاد تصویر جدید در Nightcafe سبک های مختلفی برای شما درنظر گرفته خواهد شد که در این میان میتوانید به مواردی نظیر: کوبیسم، نقاشی روغنی، مات، سورئال، استیمپانک و… دسترسی داشته باشید. بدنیست بدانید که اصلاح کننده های خودکار برنامه در زمینه بهبود کیفیت تصاویر مفید خواهد بود که تمامی این موارد توسط هوش مصنوعی انجام میگیرد.

پشتیبانی از بخش های مختلف میتواند به شما در زمینه ایفا نمودن خلاقیت های انتزاعی کمک نماید. منسجم سازی عالی Nightcafe سبب شده تا امروزه کاربران بسیاری برای دریافت تصویر هوش مصنوعی خود به سمت سایت روی آورند. نسبت تصاویر و رزولوشن خروجی بالا از اصلی ترین دیژگی های این سایت رایگان بوده است که با ساخت اکانت میتوانید به ویژگی های بیشتری دسترسی داشته باشید.

2. سایت و برنامه Starry AI؛ سایت هوش مصنوعی ساخت تصویر

سایت و برنامه Starry AI سایت هوش مصنوعی ساخت تصویر

Starry AI یکی دیگر از گزینه های خوب در زمینه تبدیل متن به عکس با هوش مصنوعی بوده است. برخلاف گزینه های دیگر این سایت و برنامه کنترل دقیقی را برجنبه های طرح ارائه خواهد داد که در این میان قادر خواهید بود تا تصاویر خود را به شکل هنری تبدیل و ذخیره سازی کنید.

با وارد شدن یک عبارت تصادفی در این گزینه و انتخاب یکی از دوموتور موجود که Altair (برای ساخت تصاویر رویایی و انتزاعی بوده است) و Orion (بکارگیری ویژگی های واقعی در تصاویر غیرواقعی که اغلب منسجم تر بوده اند) میتوانید روند تبدیل تصاویر یا متن خود به یک عکس هنری را آغاز کنید. بدنیست بدانید که Starry AI از 16 سبک هنری عالی برخوردار بوده که این موارد میتوانند گزینه خوبی برای ساخت یک تصویر سفارشی باشد.

هوش مصنوعی موجود در سایت Starry AI از اعتبارات بالایی برخوردار بوده که مورد سبب شده تا تصویر نهایی به ثبت رسیده در استایل و سبک بهتری قرار داشته باشد. این شما هستید که میتوانید به هوش مصنوعی Starry AI بگویید چه چیزی میخواهید و یا دقیقا دوست دارید عکس نهایی شامل چه ویژگی هایی باشد.

این سایت به شما این امکان را خواهد داد تا نیازی به صرف هزینه برای همیشه نداشته باشید و با دیدن یک تبلیغ کوتاه امکان استفاده از ویژگی های آنرا داشته باشید. Starry AI در قالب سایت و برنامه اندرویدی و آیفونی عرضه شده است.

آدرس سایت Starry AI | برنامه اندروید | برنامه آیفون

3. سایت هوش مصنوعی عکس ساز DALL-E 2

سایت تصویر سازی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی DALL-E 2 یکی از برترین ابزارها برای ساخت تصاویر به حساب می‌آید. این ابزار دارای امکانات مختلفی است که به شما امکان تبدیل متن به تصویر را می‌دهد. شما با استفاده از سایت هوش مصنوعی دال ای 2، می‌توانید اندازه تصاویر را بدون از دست دادن کیفیت، زیاد و کم کنید.

نسخه اول این ابزار تنها با داشتن دعوت‌نامه قابل استفاده بود اما در اواخر ماه سپتامبر، نسخه دوم و فعلی آن در دسترس عموم قرار گرفت. البته با محدودیت. در اولین ماه شما 15 اعتبار رایگان دریافت می‌کنید و می‌توانید با آن‌ها تصاویر تولید کنید. بعد از آن هر ماه 15 اعتبار رایگان دریافت خواهید کرد؛ اعتبار هر ماه نیز تنها برای همان ماه قابل استفاده است.

4. Dream by Wombo؛ برنامه هوش مصنوعی عکس برای اندروید و آیفون

هوش مصنوعی ساخت عکس با متن

هر مولد هنری که با هوش مصنوعی در ارتباط است برپایه خرید اکانت یا محدودیت های سیستمی مواجه بوده اما برنامه هوش مصنوعی عکس برای گوشی Dream by Wombo با ارائه یک سرویس کاملا رایگان توانسته نیاز کاربران در این زمینه را بطور جدی تحت پوشش قرار دهد که در ادامه اصلی ترین ویژگی های آنرا با شما در میان خواهیم گذاشت.

برنامه Dream by Wombo که برای اندروید و آیفون عرضه شده نیاز به یک اکانت رایگان خواهد داشت که با ایجاد آن میتوانید به سبک های مختلفی مانند Ghibli، Dali، Love، Robots، Psychic، Synthwave، Baroque و Dark Fantasy دسترسی داشته باشید. با صدور مجوز مربوط به دوربین که برای ثبت تصاویر بوده میتوانید فعالیت خود با برنامه Dream by Wombo را آغاز کنید.

پشتیبانی از ویژگی های بسیار که تمامی آنها برپایه هوش مصنوعی بوده میتواند عامل خوبی برای سرگرمی باشد زیرا در این زمینه شرکت های سازنده بخش های مختلفی را برای شما درنظر گرفته اند که این مورد سبب بروز ویژگی های دیگری نیز شده است.

5. سایت Pixray؛ سایت هوش مصنوعی عکس ساز

سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس

وبسایت Pixray یک هوش مصنوعی تصویر ساز رایگان است که میتوانید آن را از طریق مرورگر خود با یک APi اجرا کنید. تمام بخش های این سایت به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته که رابط کاربری ساده آن میتواند شمارا از نیاز به آموزش دور نگه دارد. موتور هوش مصنوعی قابل تنظیم این سایت میتواند مستندات بسیاری را برای ارائه یک طرح نزدیک به خواسته های شما دریافت کند.

رندر هوشمند سایت Pixray که از تصاویر GAN یا همان سه بعدی نیز پشتیبانی میکند میتواند گزینه خوبی برای شما باشد زیرا با استفاده از این ویژگی میتوانید تصاویر باکیفیت خود که از روش های مختلف بدست آمده است را وارد سایت کنید.

در مستندات گسترده Pixray قادر خواهید بود تا هوش مصنوعی را براساس نیاز خود مدیریت کنید. اضافه نمودن تصویر هنرمندان و یا تکرار این مورد برای دفعات بسیار به صورت رایگان از دیگر ویژگی های این سایت آنلاین بوده است.

6. وبسایت DeepAI؛ سایت تصویر سازی هوش مصنوعی

سایت تصویر سازی هوش مصنوعی

سایت هوش مصنوعی عکس آینده DeepAI در صورتی که یک جمله واضح را برایش تایپ کنید، تصاویر قابل قبولی در اختیار شما قرار می‌دهد. این سایت از سبک‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و نکته قابل توجه این است که تقریبا نیمی از آن‌ها نیز رایگان هستند. با انتخاب هرکدام از آن‌ها، عکس نهایی نیز با همان سبک در اختیارتان قرار می‌گیرد. این سایت همچنین دارای یک ابزار ساخت لوگو نیز هست.

7. سایت هوش مصنوعی عکس ساز Bing Image Creator

سایت تصویر سازی هوش مصنوعی

سایت Bing Image Creator هوش مصنوعی تصویر ساز رایگان مایکروسافت است. برای استفاده از آن نیاز به یک حساب مایکروسافت دارید و پس از آن ظرف چند ثانیه می‌توانید تصاویر را دریافت کنید. کار با آن رایگان است ولی اگر بخواهید سرعت ساخت تصاویر را افزایش دهید باید اعتبار داشته باشید. در ابتدای کار 25 اعتبار دریافت خواهید کرد و برای تصویر نیز می‌توانید با استفاده از 1 اعتبار، سرعت پردازش را بالاتر ببرید. در صورت نیاز می‌توانید اعتبار جدید خریداری یا اگر در سرویس Microsoft Rewards امتیازی دارید، با استفاده از آن امتیازات، اعتبار جدید دریافت کنید.

8. Craiyon؛ سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس

سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس

Craiyon یک ابزار تصویر سازی با هوش مصنوعی است که علاوه بر سایت، دارای یک اپلیکیشن مخصوص اندروید نیز هست. این ابزار قبلا با نام DALL-E mini در دسترس قرار داشت ولی حالا با یک نام جدید معرفی شده و استفاده از آن نیز رایگان است. در صورتی که توصیف دقیقی داشته باشید، این هوش مصنوعی تصویر ساز رایگان می‌تواند تصاویر قابل قبولی برایتان تولید کند. اما با این وجود به دلیل رایگان بودنش، ممکن است برخی اوقات سرور بیش از حد شلوغ شود و مدتی برای دریافت تصویر منتظر بمانید.

آدرس سایت Craiyon | دانلود اپلیکیشن برای اندروید

9. NightCafe؛ هوش مصنوعی تصویر ساز رایگان

هوش مصنوعی ساخت عکس با متن

سایت درست کردن عکس با هوش مصنوعی NightCafe، گزینه دیگری است که می‌توانید مدنظر داشته باشید. این هوش مصنوعی سبک متفاوتی از سایر رقبا دارد و تصاویر را نیز با کیفیت بالاتری در اختیارتان قرار می‌دهد. نایت کافه مانند سایر رقبا هر روز 5 اعتبار رایگان برای ساخت تصاویر در اختیارتان قرار می‌دهد.

10. سایت هوش مصنوعی عکس ساز Artbreeder

سایت نقاشی با هوش مصنوعی

Artbreeder بهترین انتخاب برای ساخت تصاویر Abstract از متن و طراحی عکس با هوش مصنوعی است و استایل منحصر به‌فردی دارد که کمتر در سایر رقبا می‌توانید پیدا کنید. این سایت دارای ابزارهای اضافی برای شخصی‌سازی تصاویر نهایی و مشخص کردن فاکتورهایی مثل سن، جنسیت و رنگ‌بندی تصاویر و سوژه‌ها نیز هست. حتی برخی کاربران با استفاده از آن شخصیت‌های تاریخی را در براساس نقاشی‌ها و مجسمه‌هایشان بازسازی کرده‌اند.

11. Stable Diffusion؛ سایت ساخت چهره با هوش مصنوعی

سایت تصویر سازی هوش مصنوعی

سایت Stable Diffusion یکی از هوش‌های مصنوعی است که بیشتر از همه با تصاویر خروجی که شباهت بسیار زیادی به عکس‌های واقعی دارند، شناخته شده است. البته برای این که عکس‌های خوبی دریافت کنید باید کمی با آن کار کنید و با نحوه کار الگوریتم‌هایش آشنا شوید.

12. Deep Dream Generator

سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس

هوش مصنوعی Deep Dream Generator از نظر سرعت یکی از بهترین گزینه‌ها است و استایل‌های هنری مختلفی هم برخوردار است. این سایت دارای چند ابزار مختلف است که هرکدام تصاویر را در سطح‌های مختلفی از تصاویری که شباهت زیادی به واقعیت دارند تا تصاویر Abstract برایتان ایجاد می‌کنند. استفاده از آن رایگان است ولی اگر اشتراک خریداری کنید می‌توانید تصاویر را با رزولوشن بالاتر دانلود کنید.

سخن پایانی

هوش مصنوعی ساخت عکس با متن حالا از همیشه بهینه‌تر و پیشرفته‌تر شده است. با استفاده از برنامه‌ها و سایت های هوش مصنوعی ساخت عکس، می‌توانید از هر متنی یک تصویر هرچند عجیب و غریب بسازید و با دیگران به‌اشتراک بگذارید. نظر شما در مورد هوش مصنوعی که عکس میسازد چیست؟ آیا در نهایت تصویر سازی هوش مصنوعی گوگل می‌تواند با رقبایی که در این مطلب معرفی کردیم رقابت کند؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو