با وقت اضافی خود در فرودگاه چه کنیم؟

منبع: فوت و فن

4

1402/5/5

15:43


اگر تجربه پرواز با هواپیما را داشته باشید، پس حتماً در طول برخی از سفرهای خود با تأخیرهایی در پرواز مواجه شدید یا اینکه مجبور بودید برای رسیدن به مقصدی خاص که پرواز مستقیم ندارد، سفری هوایی با چندین توقف را پشت سر بگذرانید. این موارد باعث می‌شوند تا شما وقت اضافی در فرودگاه داشته باشید که ممکن است بین چندین دقیقه تا چندین ساعت طول بکشد.

با وقت اضافی خود در فرودگاه چه کنیم؟

اگر تجربه پرواز با هواپیما را داشته باشید، پس حتماً در طول برخی از سفرهای خود با تأخیرهایی در پرواز مواجه شدید یا اینکه مجبور بودید برای رسیدن به مقصدی خاص که پرواز مستقیم ندارد، سفری هوایی با چندین توقف را پشت سر بگذرانید. این موارد باعث می‌شوند تا شما وقت اضافی در فرودگاه داشته باشید که ممکن است بین چندین دقیقه تا چندین ساعت طول بکشد.

با اینکه وقت اضافی در فرودگاه ناشی از توقف موقت یا تأخیر ممکن است دردآور، کسل‌کننده و خسته‌کننده باشد اما کارهایی هستند که می‌توانید با انجام آن‌ها، بیشترین استفاده را از وقت اضافی خود ببرید. در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی این موارد بپردازیم.

۱. بیشتر درباره مقصد خود تحقیق کنید

یکی از اولین کارهایی که می‌توانید به هنگام وقت اضافی در فرودگاه انجام بدهید، تحقیق بیشتر درباره مقصدتان است. این تحقیق می‌تواند شامل جستجو برای فعالیت‌ها و تفریحات مختلف مقصد مورد نظر، پیدا کردن رستوران‌های خوب برای غذا خوردن و همچنین پیدا کردن و رزرو تور و تفریحات متنوع باشد. علاوه بر این، با خواندن مطالب مجلات و پست‌های آنلاین می‌توانید با بهترین مقاصد و تفریحات مقصد مورد نظر خود نیز آشنا شوید.

۲. در شهر نزدیک فرودگاه گردش کنید

اگر توقف در فرودگاه بسیار طول می‌کشد و وقت اضافی زیادی در اختیار دارید و همچنین فرودگاه در نزدیکی شهری جذاب و پر جاذبه قرار دارد، پس می‌توانید از فرصت استفاده کرده و در این شهر گردش کنید. البته باید توجه داشت که گاهی اوقات برای ترک فرودگاه باید ویزا به همراه داشته باشید و همچنین، فرودگاه‌ها معمولاً در فاصله‌های زیاد نسبت به شهرها یا جاذبه‌های گردشگری قرار دارند. پس قبل از اینکه فرودگاه را ترک کنید، بهتر است این موارد را نیز بررسی کنید.

۳. کارهای عقب افتاده را انجام بدهید

وقت اضافی در فرودگاه این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بهتر فکر کنید و بتوانید این وقت را برای انجام کاری مفید صرف کنید. از وقت اضافی در فرودگاه می‌توان برای انجام کارهای عقب افتاده و تکمیل کردن پروژه‌های ناتمام استفاده کرد.

۴. بررسی ایمیل‌ها و پیام‌ها

امروزه و با گسترش شبکه‌های اجتماعی، هر فرد روزانه حجم بسیار زیادی از پیام‌ها و ایمیل‌ها را دریافت می‌کند و اگر در فرودگاه معطل شده‌اید، پس بهتر است که از این وقت خود برای بررسی این پیام‌ها و ایمیل‌ها استفاده کنید. علاوه بر خواندن و پاسخ دادن به ایمیل‌ها یا پیام‌ها، می‌توان نسبت به مرتب‌سازی و حذف موارد غیرضروری نیز اقدام کرد.

۵. خرید کنید

برای کسانی که به خرید کردن علاقه‌مند هستند، وقت اضافی در فرودگاه فرصتی عالی برای انجام خرید به شمار می‌رود. شما می‌توانید از این وقت خود استفاده کرد و در مغازه‌های معاف از گمرک بگردید، اقلام محلی را بررسی کنید و هدایا و سوغاتی‌های مورد نظر خودتان را خریداری کنید.

۶. در شبکه‌های اجتماعی بچرخید

رسانه‌های اجتماعی و به‌ویژه اینستاگرام اکنون بخش بزرگی از زندگی مردم را تشکیل می‌دهند و می‌توانید از وقت اضافی خود در فرودگاه استفاده کنید تا بتوانید پست‌های مختلف را مشاهده کنید، به نظرات مختلف پاسخ بدهید یا حتی عکس خودتان را استوری کنید.

۷. کتاب یا مجله بخوانید

حضور در فرودگاه و داشتن وقت اضافی همچنین فرصت بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید به مطالعه بپردازید. می‌توانید این کار را با استفاده از کتابخانه‌های آنلاین، به همراه آوردن کتاب مورد علاقه‌تان از خانه یا حتی خواندن مجلات و روزنامه‎‌ها انجام بدهید.

۸. فیلم و سریال ببینید

امروزه سرویس‌های آنلاین بسیار زیادی در دسترس هستند و یکی از محبوب‌ترین آن‌ها نیز سرویس آنلاین نتفلیکس است که سریال‌ها، مستندها و فیلم‌های بسیار زیادی را در اختیار کاربران خودش قرار می‌دهد. با استفاده از این سرویس می‌توانید برخی از فیلم‌ها یا سریال‌ها را دانلود کرده و سپس به صورت آفلاین مشاهده کنید.

از آنجا که معمولاً آنتن‌دهی اینترنت ممکن است در فرودگاه خوب نباشد، پس بهتر است که قبل از ترک خانه چندین فیلم و سریال را در لپ‌تاپ یا گوشی خود دانلود کرده تا بتوانید در وقت اضافی در فرودگاه به تماشای آن‌ها بنشینید و اوقات خود را به خوشی سپری کنید.

۹. بخوابید

آخرین ایده برای اینکه بهترین استفاده را از وقت اضافی در فرودگاه ببرید، خوابیدن است. وقت اضافی در فرودگاه فرصت بسیار خوبی است که اندکی به چشمان خود استراحت بدهید تا بتوانید انرژی لازم برای پرواز بعدی را داشته باشید. البته قبل از اینکه به خواب بروید، زنگ هشداری را تنظیم کنید که از پرواز بعدی خود جا نمانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو