خبر فوری: حق اشتراک مشترکان تلفن های ثابت حذف شد | قبض تلفن ها به چه صورت خواهد شد!

6

1402/5/13

18:17


خبر فوری: حق اشتراک مشترکان تلفن های ثابت حذف شد | قبض تلفن ها به چه صورت خواهد شد!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اخیرا اعلام شد با تلاش دیوان محاسبات دریافت مبالغی تحت عنوان «حق اشتراک هر تلفن ثابت مشغول به کار» که از سال ۱۳۹۸ در قبوض مشترکین اعمال می‌شد، از ابتدای خردادماه سال جاری متوقف و این حق اشتراک از قبوض مشترکین حذف شد.

همچنین تاکید شد مبالغ دریافت شده در فاصله زمانی سال ۱۳۹۸ تاکنون نیز در دستور کار دیوان محاسبات کشور قرار گرفته است.

تلفن همراه موبایل

به نقل از ایسنا، در همین رابطه، محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران درباره جزئیات این موضوع اظهار کرد: طبق مصوبه مجمع عمومی ۱۴۰۱ شرکت مخابرات ایران مقرر  شد حق الاشتراک مشترکین تلفن ثابت که مبلغ آن بین ۷۰۰ تا دو هزار تومان با توجه به موقعیت مشترکین کشور متفاوت بود دیگر از مشترکین اخذ نشود و این کار هم اعمال در حال حاضر انجام شده و دیگر از مشتریان، حق الاشتراک دریافت نمی‌شود.

وی افزود: اما در خصوص حق اشتراک دریافتی از سال ۱۳۹۸، درحال بررسی کارشناسی و حقوقی موضوع هستیم، اما طبق مصوبه مجمع عمومی ۱۴۰۱ مخابرات دریافت حق الشتراک مشترکین تلفن ثابت از ابتدای خردادماه قطع شده است.

حذف حق اشتراک مشتریان در خردادماه ۱۴۰۲

همان‌طور که به آن اشاره شد معاون تنظیم مقررات مخابرات خردادماه امسال در این اعلام کرده بود: در راستای تعامل حداکثری و همچنین، به منظور حمایت از ذینفعان با تصمیم مجمع، حق اشتراک مشتریان از خردادماه ۱۴۰۲ حذف می‌شود.

صابری‌وند گفته بود: با توجه به وجود تلفن‌های بدون کارکرد و هزینه‌های نگهداری مختلف از جهت‌های برق و سیگنالینگ، میانگین نگهداری هر خط تلفن ثابت، ۴۳ هزار تومان است.

مطالعه بیشتر:چگونه لایحه عفاف و حجاب، شایسته‌سالاری را کنار می‌زند؟

وی افزوده بود: در سال ۹۶ دیوان عدالت اداری این دومصوبه را ابطال کرد و شرکت مخابرات ایران در مجمع فوق العاده سال ۹۹ برای جبران زیان شرکت، طبق مصوبه سازمان تنظیم، حق اشتراک را از مشترکین دریافت کرد.

صابری‌وند با نگاهی تشریحی و فرآیند محور به مشکلات مخابرات از زمان همکدسازی و تصویب و لغو آبونمان و در ادامه تصویب حق اشتراک و حداقل کارکرد گفته بود: علی رغم اینکه با تصویب حداقل کارکرد فقط کمتر از نیمی از هزینه نگهداری خط جبران می‌شود، در راستای تعامل حداکثری و همچنین، به منظور حمایت از ذی نفعان با تصمیم مجمع، حق اشتراک مشتریان از خردادماه ۱۴۰۲ حذف می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو