یارانه مرداد ماه کی واریز می شود؟ | یارانه ی مرداد ماه تا 1تومن هم خواهد رسید!

یارانه مرداد ماه کی واریز می شود؟ | یارانه ی مرداد ماه تا 1تومن هم خواهد رسید!


2

1402/5/14

08:15


یارانه مرداد ماه کی واریز می شود؟ | یارانه ی مرداد ماه تا 1تومن هم خواهد رسید!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه جدید قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه جدید به11 کالا اختصاص داده خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه بنزین

معاون امور رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز مرحله جدید اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و افزایش کمک دولت خبر داد.

علیرضا عسگریان در ارتباط زنده با شبکه خبر امروز اعلام کرد: مرحله جدید اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز آغاز شده و برای سه دهک کم‌درآمد جامعه که بخواهند از یارانه خود در قالب کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، به شرط اینکه به میزان ۵۰ درصد از یارانه سبد یعنی به میزان ۲۰۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالای مدنظر خریداری کنند، میزان کمک دولت برای آنها به ۱۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی گفت: هدف دولت این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و سه دهک کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

به گفته عسگریان، هدف دولت این است که ۱۱ قلم کالا شامل ( مرغ،‌تخم مرغ،‌شکر،قند، شیر،‌ماست، پنیر، روغن،‌ماکارونی،‌ برنج و گوشت) برای اگر هزینه تامین ۱۱ قلم کالای سبد کالابرگ بر اثر تورم افزایش یابد، دولت آن هزینه را حبران کند و برای مصرف کننده قیمت این اقلام بر اساس نرخ ۱۴۰۱ خواهد بود.

یارانه کمک معیشتی

معاون امور رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: سه دهک کم‌درآمد یارانه ماهانه۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، اما چون طرح کالابرگ الکترونیک کاملاً اختیاری است، اگر این افراد حداقل به میزان ۲۰۰ هزار تومان در قالب کالابرگ الکترونیکی از ۱۱ قلم کالای موردنظر خریداری کنند، آنگاه ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافه برای آنها واریز می‌شود و درواقع کل یارانه آنها که صرف کالاهای مدنظر می‌شود به ۵۲۰ هزار تومان در ماه افزایش می‌یابد.

عسگریان این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: شرط اختصاص ۱۲۰ هزار تومان یارانه مازاد این است که همین میزان اضافه هم صرف خرید کالاهای سبد تعریف‌شده دولت در کالابرگ شود.

به گفته عسگریان؛ سه دهک کم‌درآمد جامعه از نظر خانوار، حدود ۸ میلیون خانوار و از نظر جمعیت ۲۹ میلیون نفر هستند.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم ظرف یک ماه آینده یکی دو دهک دیگر از یارانه بگیران از دهک‌های پایین جامعه به طرح کالابرگ الکترونیکی همراه با کمک دولت اضافه شوند. بار مالی برای این طرح هم توسط دولت پیش‌بینی شده است.

یارانه نان

معاون امور رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مردم می‌توانند به صورت اختیاری از ۹۰ هزار فروشگاه طرف قرارداد با کالابرگ الکترونیکی کالاهای موجود از ۱۱ قلم کالا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خریداری کنند و برای سایر دهک‌ها می‌توانند یک ماه زودتر اعتبار یارانه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صرف خرید کالاها کنند و برای سه دهک پایین جامعه به شرط اینکه به میزان ۵۰ درصد از اعتبار یارانه، یعنی ۲۰۰ هزار تومان از کالاهای مدنظر خریداری کنند، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان جدید به حساب این افراد شارژ می‌شود.

به گفته وی مردم با نصب برنامک اسفارا نسبت به نشانی مغازه‌ها آگاهی پیدا کنند.

طبق قانون بودجه، دولت مکلف به اجرای کالابرگ الکترونیکی در کشور است که فعلا طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت اختیاری برای همه آحاد جامعه اجرا می‌شود اما برای سه دهک به شرط اینکه به میزان ۵۰ درصد از یارانه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صرف خرید کالاها کند، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان جدید به یارانه‌اش اضافه می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو