اگر این وسایل رو نداری نرو پیک نیک

منبع: فوت و فن

2

1402/5/14

10:28


در این روزهای گرم تابستانی رفتن به دل طبیعت و گذراندن اوقات خوش در کنار دوستان و خانواده بسیار لذت بخش است. اما برای رفتن به یک پیک نیک درست و حسابی لازم است وسایل ضروری و موردنیاز را داشته باشیم. پس در ادامه به چک لیست کامل وسایل ضروری پیک نیک می پردازیم.

اگر این وسایل رو نداری نرو پیک نیک

در این روزهای گرم تابستانی رفتن به دل طبیعت و گذراندن اوقات خوش در کنار دوستان و خانواده بسیار لذت بخش است. اما برای رفتن به یک پیک نیک درست و حسابی لازم است وسایل ضروری و موردنیاز را داشته باشیم. پس در ادامه به چک لیست کامل وسایل ضروری پیک نیک می پردازیم.

1- اولین وسیله ضروری: سبد پیک نیک

برای رفتن به پیک نیک لازم است ظروف پذیرایی، قاشق و چنگال، ظرف های غذا، نمکدان و خیلی از وسایل ریز دیگر در سبد پیک نیک گذاشته شود تا هم حمل آنها آسان شود و هم تمامی لوازم در کنار هم باشند. اما باید در نظر داشت این سبد ابعاد مناسبی داشته باشد و کیفیت خوبی هم داشته باشد که پس از چند بار استفاده دسته و یا درب آن خراب نشود.

همچنین می توان از ست های مسافرتی هم استفاده کرد. این ست ها شامل سرویس بشقاب، پیش دستی، قاشق و چنگال، کاسه و .. پلاستیکی هستند که همگی در یک جعبه و یا سبد وجود دارند و دیگر لازم نیست از لوازم یکبار مصرف که برای محیط زیست خطرناک هستند هم استفاده شود و یا از ظروف شیشه ای و چینی که ممکن است بشکنند و همچنین برای حمل سنگین هستند هم استفاده نمی کنیم.

2- زیرانداز و چادر

وسیله ی ضروری دیگر برای سفر و پیک و نیک، زیرانداز و یا چادر است. خوبه که از زیراندازهای حصیری استفاده کنید زیرا که دیرتر خراب می شوند و چندین سال می توان از آنها استفاده کرد. همچنین شست و شوی این زیراندازهای حصیری هم نسبت به پارچه ای ها آسان تر است و به علت سبک بودن، حمل و نقل راحت تری را هم دارند.

3- فلاسک آب جوش یا کتری

برای ایرانی ها مهم ترین چیز در پیک نیک به راه بودن چایی است. اگر شرایط بردن گاز پیکنیکی را ندارید، حتما فلاسک چایی یا آب جوش را به همراه خود داشته باشید. همچنین می توانید از تراول ماگ شخصی هم برای گرم و یا سرد نگهداشتن مایعات استفاده کنید. تراول ماگ ها در طرح و رنگ های مختلفی در بازار وجود دارند و هم در تابستان و هم در زمستان قابل استفاده هستند.

اما اگر جز آن دسته از افراد هستید که نوشیدن چایی تازه دم برای شما خیلی مهم است، در این صورت لازم است گاز پیک نیکی به همراه داشته باشید. اما در حمل و استفاده از گاز پیکنیکی نکات ایمنی را رعایت کنید و از بسته بودن شیر گاز مطمئن باشید.

4- وسایل بهداشتی و نظافتی

برای چند ساعت بودن در پیک نیک بخصوص اگر خارج شهر است، داشتن لوازم نظافتی و بهداشتی ضروری است. داروهای ضروری، چسب زخم، الکل، بتادین و در کنار آن لوازم شست و شو بهداشتی مثل صابون، مایع ظرفشویی، ژل ضد عفونی کننده و همچنین دستمال کاغذی و دستمال مرطوب مواردی هستند که همیشه با خود به همراه داشته باشید.

به علت آفتاب در تابستان و یا خشک بودن هوا به همراه داشتن کرم های مرطوب کننده و کرم ضدآفتاب را هم فراموش نکنید. اشعه نور آفتاب روزهای تابستان خطرناک است و باعث آسیب رساندن به پوست می شود. بخصوص برای کودکان هم از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

کیسه های زباله را هم در کنار وسایل خود داشته باشید تا زباله ها را در آن بریزید و محیط زیست را آلوده نکنید.

5- وسایل مورد نیاز برای آشپزی

اگر در طبیعت می خواهید آشپزی کنید و غذای آماده ندارید، پس از وسایل مورد نیاز برای آشپزی غافل نشوید. برای به راه انداختن بساط کباب، سیخ، چاقو، تخت گوشت، منقل، زغال، آتش زن، ظروف مخصوص برای سرو کباب و … لازم است. اگر غذای شما پختنی و یا سرخ کردنی است به همراه داشتن قابلمه، ماهیتابه، روغن، ملاقه و کفگیر، کاسه، کبریت و .. را فراموش نکنید.

برای رفع تشنگی بطری های آب را هم به چک لیست ضروری لوازم اضافه کنید. زیرا ممکن است آب موجود در محیط های تفریحی قابل آشامیدن و یا تمییز نباشد و لازم است که همراه خود بطری های آب معدنی داشته باشید. همچنین برای شست و شو هم ممکن است از آنها استفاده کنید.

6- لوازم الکترونیکی ضروری

برای گذراندن چندین ساعت اوقات شاد در خارج از منزل لازم است برخی وسایل الکترونیکی را بهمراه داشته باشید:

  • چراغ قوه : اگر در شب میخوایید پیک نیک بروید بردن چراغ قوه و یا چراغ های usb دار را فراموش نکنید. اکثر پارک ها و یا فضاهای سبز نور کافی را ندارند و ممکن است اذیت شوید.
  • اسپیکر : برای شنیدن موسیقی و یا پادکست های محبوب می توانید اسپیکر های بلوتوثی را با خود ببرید.
  • پاوربانک : یکی از ضروری ترین وسایل سفر و پیک و نیک پاوربانک است. برای شارژ گوشی های موبایل، چراغ قوه و یا اسپیکر خود می توانید از آن استفاده کنید.

7- وسایل بازی و تفریحی

پیک نیک زمانی عالی برای انجام بازی های گروهی و رها کردن چند ساعت گوشی های موبایل است. توپ یکی از ساده ترین وسیله ها است که می توان با آن بازی های دسته جمعی کرد. همچنین بازی های فکری مثل منچ، کارت های بازی، مار پله هم گزینه های خوبی هستند.

اگر با کودکان همراه هستید، دوچرخه و اسکوتر وسیله های سالم و مفید برای گردش و تفریح هستند.

چگونه وسایل ضروری را تهیه کنیم؟

برای داشتن یک روز خوب بهتر است این وسایل ضروری را همراه خود داشته باشید. اما اگر این لوازم را ندارید و میخواهید به پیک نیک بروید سریع ترین راه حل چیست؟ می توانید لوازم ضروری پیک نیک را از سایت سارینا پلاستیک به آدرس www.sarinaplastic.com تهیه کنید. تنوع انواع محصولات و لوازم ضروری سفر، خانه و آشپزخانه در این سایت بالا است و هر محصولی را که لازم دارید در رنگبندی مختلف می توانید خرید کنید. همچنین ارسال سریع نیز دارند که به موقع محصولات به دست شما می رسند. اگر قبل از خرید هم سوالی دارید، تیم پشتیبانی 24 ساعته پاسخگوی شما هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو