تبدیل گردشگری سنتی به صنعتی با هدف رهایی از وضع موجود ضروری است

منبع: همگردی

3

1402/5/14

12:03


ایرنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر شده، تبدیل گردشگری سنتی به صنعتی با هدف رهایی از وضع موجود ضروری است.

سید محمود حسینی پور در جلسه فعالان گردشگری غرب مازندران در سالن اجتماعات دفتر غرب استانداری در نوشهر افزود: گردشگری صنعتی به آن معنا نیست از سنن و آداب خود چشم پوشی کنیم بلکه بستر ساز گردشگری صنعتی از راه گردشگری سنتی است.

وی اظهار داشت: امروز ذائقه گردشگران تغییر کرده و دوست دارند به روستاها سفر کنند باید بستر ورود آنان را به این مناطق فراهم کرد.

مقام عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: هنر ما این است که ظرفیتهای گردشگری این استان را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم مانند ظرفیتهای دریا، جنگل، کوهستان و جلگه مازندران را به کشورهای خارجی بشناسانیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: الان فرصت نقد و گلایه هایی که سوق دهنده به جلو نیست گذشته است. در نظر داریم فعالان گردشگری یک تحول شگرفی که راهبرد دولت است در عرصه گردشگری این استان ایجاد کنند.

حسینی پور این استان را لنگرگاه گردشگری ایران دانست و گفت: مازندران نقطه بی نظیری در کشور است. در هیچ جای ایران جز شمال جنگلهای هیرکانی وجود ندارد. این عرصه ها نشانه تمدن مردم این منطقه است که آنان تاکنون حفظ کردند باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه اشاره و اضافه کرد: در این سفر اخیر فیلمی از ظرفیتهای مازندران نمایش داده شد که مقامات روس از ظرفیت های موجود در استان ما شگفت زده و علاقمند به سرمایه گذاری در این استان شدند.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه یکی از راهکارهای بزرگ تبدیل مسافر به گردشگر است، افزود: سالانه 40میلیون مسافر وارد این استان می شود که باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان نهایت بهره را برد.

وی گفت: در تعطیلات نوروز امسال 32 هزار میلیارد تومان توسط کارت ها پز در این استان تراکنش داشته است، چقدر آمادگی داریم این تعداد مسافر را تبدیل به گردشگر کنیم، ظرفیتی که باید برای آن باید برنامه ریزی علمی و اصولی انجام بشود.

حسینی پور اظهار داشت: به همین خاطر سعی شده اولین کریدور خراسان رضوی به مازندران را برقرار کنیم، در خراسان رضوی سالی پنج میلیون زائر خارجی داریم اگر بتوان 10 درصد آنان به سمت مازندران هدایت شوند تاثیر زیادی روی رونق گردشگری و اقتصاد مردم مازندران خواهد داشت.

استاندار مازندران ادامه داد: در اروپا رودخانه های مصنوعی درست می کنند و رودخانه گردی راه می اندازند در مازندران این همه رودخانه داریم چه اندازه از آنها استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای جاده کندوان برنامه داریم سعی می کنیم این جاده را به عنوان منطقه گردشگری شمال ایران معرفی کنیم، این مورد هم به رئیس جمهور هم مطرح شد و بسیار از این دیدگاه چراغ سبز نشان دادند و گفتند بروید طرح بیاورید و بنده حمایت می کنم.

به گفته وی باید یک طرح جامع گردشگری برای جاده کندوان فراهم شود.

وی به برگزاری بزرگترین همایش رویداد گردشگری کشورهای همسایه دریای خزر در مازندران در مهر خبر داد و گفت: نباید به شکل پیوسته نقد و گلایه کرد باید به مردم امید داد ما باید مازندران را درست کنیم، سالانه 10 میلیون روسی به ترکیه می روند و برنامه ریزی شده از این تعداد 2 میلیون نفر را جذب کنیم.

حسینی پور نوری تصریح کرد : باید کارگروهی در این استان ایجاد شود تا نارسایی ها و مشکلات فراروی فعالان مراکز اقامتی مازندران مانند نداشتن صرافی ها حل شود.

وی با اشاره به سه هزار و 600 روستا در این استان گفت: از این تعداد دهکده های نمونه گردشگری راه اندازی کنیم و کندلوس نوشهر یکی از این روستاهاست که یک اتفاق فاخر رخ داده و که هر گردشگری آنجا برود با کل ایران آشنا می شود.

مقام عالی دولت در مازندران بیان کرد: در مازندران طبیعت به اندازه و وفور وجود دارد به عنوان نمونه دماوند و آزاد کوه و میانکاله داریم تاکنون از آنها بهره برداری گردشگری نشده است.

وی با بیان این که رئیس جمهور در سال گذشته دستور دادند طبیعت گردی باید راه اندازی شود بعد از گذشت ماهها هنوز این بستر فراهم نشده، گفت: خیلی از طبیعت گردان خارجی می توانند از شبه جزیره میانکاله دیدن کنند.

به گفته وی، 900 آب بندان موجود مازندران ظرفیت برای اکوتوریسم و توریسم درمانی است که تاکنون زیرساختهای آن فراهم نشده و باید در این حوزه برنامه ریزی شود.

تبدیل گردشگری سنتی به صنعتی با هدف رهایی از وضع موجود ضروری است

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو