شکاف ارگاسم چیست و چطور آن را از بین ببریم؟

شکاف ارگاسم چیست و چطور آن را از بین ببریم؟


منبع: روزیاتو

3

1402/5/14

17:08


شکاف ارگاسم چیست و چطور آن را از بین ببریم؟

شکاف ارگاسم چیست و چطور آن را از بین ببریم؟

وقتی صحبت از ارگاسم زنان و مردان حین رابطه جنسی به میان می‌آید، نادیده گرفتن شکافی که وجود دارد دشوار است. اما شکاف ارگاسم چیست، چطور اتفاق می‌افتد و چطور می‌توان آن را از بین برد؟

بر اساس مطالعات انجام‌شده ۹۵ درصد مردان معمولا یا همیشه هنگام رابطه جنسی به ارگاسم می‌رسند در حالی که تنها ۶۵ درصد زنان ارگاسم را تجربه می‌کنند. درواقع، تحقیقات نشان می‌دهد که زنان به تنهایی از طریق دخول به ارگاسم نمی‌رسند و این می‌تواند به این معنی باشد که بسیاری از آنها با شریک زندگی خود ارگاسم را تجربه نمی‌کنند. (اینجا بخوانید: ارگاسم نشدن زنان چه دلایلی دارد و راه حل آن چیست؟)

شکاف ارگاسم چیست و چطور می توان آن را از بین برد؟

شکاف ارگاسم چرا اتفاق می‌افتد؟

لوری مینتز، روانشناس جنسی و نویسنده کتاب «چرا برابری ارگاسم مهم است و چگونه به آن دست پیدا کنیم» در مطالعات خود به اینکه چرا زنان کمتر از مردان به ارگاسم می‌رسند پرداخته و عقاید خود را درباره اینکه چرا این نوع از رابطه جنسی لزوما به زنان در رسیدن به ارگاسم کمک نمی‌کند به اشتراک گذاشته است.

او می‌گوید: «شکاف ارگاسم ناشی از ناآگاهی فرهنگی ما در نادیده گرفتن و بی‌ارزش کردن مطمئن‌ترین مسیر برای به ارگاسم رسیدن زنان است که با تحریک کلیتورال به دست می‌آید زیرا عموما انتظار می‌رود که زنان به همان روشی که مردان عموما ارگاسم را تجربه می‌کنند، یعنی دخول، به ارگاسم برسند. حال آنکه در رابطه جنسی، کلیتوریس و نه واژن، معادل آلت تناسلی مردان است.»

شکاف ارگاسم چیست و چطور می توان آن را از بین برد؟

مینتز می‌گوید در تحقیقاتی که انجام داده دریافته ۹۶ درصد زنان برای رسیدن به ارگاسم تنها به تحریک کلیتوریس و یا تحریک همراه با دخول نیاز دارند و دخول به تنهایی جوابگوی نیازهای تنها ۴ درصد زنان است.

مینتز مقصر اصلی شکاف ارگاسم را «آموزش جنسی بسیار بد» می‌داند زیرا بسیاری از جوانان برای آموزش رابطه جنسی به پورنوگرافی تکیه می‌کنند که عموما شامل به تصویر کشیدن ارگاسم زنان به شیوه‌ای نادرست است.

شکاف ارگاسم چیست و چطور می توان آن را از بین برد؟

فرهنگ ما چطور به شکاف ارگاسم کمک می‌کند؟

عبور از این تصور که رابطه جنسی همراه با دخول تنها نوع رابطه بین زن و مرد است می‌تواند چالش برانگیز باشد زیرا از نظر فرهنگی این چیزی است که ارزش دانسته می‌شود. مینتز می‌گوید: «ما اغلب از واژه های رابطه جنسی و دخول طوری استفاده می‌کنیم که انگار یکی هستند و از نظر زبانی اندام تناسلی زنان را تنها واژن می‌دانیم که با این کار بخشی که بیشترین لذت را به آنها می‌دهد، یعنی کلیتوریس، نادیده می‌گیریم.» به باور مینتز، توجه به کلیتوریس یکی از راه های کمک به از بین بردن شکاف ارگاسم است.

دِب لاینو، درمانگر رابطه جنسی و عاطفی نیز در این رابطه توضیح می‌دهد که زنان مدت‌هاست از بیان نیازها و خواسته های خود در رابطه جنسی دلسرد شده‌اند زیرا در این صورت عموما با

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو