مرد ۵۷ ساله‌ای که ۳۰ ساله به نظر می‌رسد؛ راز جوانی او چیست؟

منبع: خبرنما

7

1402/5/15

10:01


چواندو تان، عکاس مشهور اهل سنگاپور، با پرتره‌های جذاب خود از دیگران و سلفی‌های جذابی که از خود می‌گیرد توجه جهان را به خود جلب کرده است. چواندو که در سال 1966 متولد شد، اکنون 57 ساله است و ظاهری فوق العاده جوان دارد به طوری که کسی سن واقعی او را أصلا باور نمی‌کند…

مرد ۵۷ ساله‌ای که ۳۰ ساله به نظر می‌رسد؛ راز جوانی او چیست؟

چواندو تان، عکاس مشهور اهل سنگاپور، با پرتره‌های جذاب خود از دیگران و سلفی‌های جذابی که از خود می‌گیرد توجه جهان را به خود جلب کرده است. چواندو که در سال 1966 متولد شد، اکنون 57 ساله است و ظاهری فوق العاده جوان دارد به طوری که کسی سن واقعی او را أصلا باور نمی‌کند!

چواندو تان از زمانی که حرفه خود را شروع کرد، آمادگی جسمانی بسیار خوبی داشت. این مرد سنگاپوری، که در دهه 1980 مدل و حتی یک خواننده پاپ در دهه 90 بود، پس از کاهش فعالیت‌های خوانندگی‌اش، به عکاسی روی آورد.

چواندو تان، عکاس مشهور اهل سنگاپور

این عکاس در مصاحبه‌ای گفت: «پس از اینکه دوستانم گفتند که مشتریان امروزه عکاس‌های حرفه‌ای را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، یک حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کردم. برای اینکه فعال باشم، تصمیم گرفتم افکارم را از طریق کپشن به اشتراک بگذارم و چند عکس از خود منتشر کردم.

کاربران به سرعت متوجه چهره به ظاهر تغییر ناپذیر او با وجود 57 سال عمر شدند. گمانه‌زنی‌هایی به وجود آمد به این ترتیب که برخی جوان ماندن او را به ژنتیک نسبت می‌دادند، در حالی که برخی دیگر هوای پاک، مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت و محصولات پیشرفته سنگاپور را رمز جوانی این مرد ۵۷ ساله می‌دانستند. اجازه دهید برای تأیید این حدس‌ و گمان‌ها به برنامه روزانه عکاس بپردازیم.

صبحانه اش ساده است

چواندو تان، عکاس مشهور اهل سنگاپور

تان به این باور پایبند است که انتخاب‌های رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت کلی و ظاهر فیزیکی انسان ایفا می‌کند، در حالی که ورزش 30 درصد از معادله را تشکیل می‌دهد. این نسبت تمام انتخاب‌های او را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مثلا شش تخم مرغ آب پز به استثنای دو زرده، برای صبحانه مصرف می‌کند. او وعده غذایی صبحگاهی خود را با یک لیوان شیر تکمیل می‌کند و گهگاه آووکادو را با انواع توت‌ها ترکیب می‌کند که پروتئین و انرژی قابل توجهی برای شروع روز دریافت کند.

وعده‌های غذایی تان شامل مرغ با برنج، سبزیجات کبابی و سوپ ماهی در طول روز است. به دلیل ضعفی که نسبت به بستنی دارد، در نیمه اول روز بستنی می‌خورد. او از قهوه و چای اجتناب می‌کند و در عوض مصرف آب فراوان را انتخاب کرده‌ است.

تان تقریباً 90 دقیقه در روز را به ورزش اختصاص می‌دهد. او تمرینات قدرتی را به صورت چهار جلسه هفتگی در برنامه روزانه خود گنجانده است، اما زمانی که سرش شلوغ است حداقل سه جلسه را دارد. او حدود 30 دقیقه را صرف فعالیت می‌کند.

چواندو تان، عکاس مشهور اهل سنگاپور

پس از تمرینات قدرتی، تمرینات کاردیو انجام می‌دهد و به دلیل آسیب دیدگی زانو به جای دویدن، پیاده روی سریع روی تردمیل را انتخاب کرده است. علاوه بر این، او شنا را در اولویت قرار می‌دهد و برنامه‌اش این است که هر روز حدود یک ساعت شنا کند.

تان از محصولات زیبایی استفاده نمی‌کند

چواندو تان، عکاس مشهور اهل سنگاپور

تان  از وسایل مراقبت از پوست استفاده نمی‌کند و در حالی که حدس و گمان‌هایی وجود دارد که تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گرفته یا از لوازم آرایشی خاصی استفاده می‌کند، او رویکرد خود را روشن کرده و می‌گوید: “من پوست حساسی دارم به همین دلیل است که روزانه فقط از 2 چیز استفاده می‌کنم: ژل شستشوی صورت و کرم مرطوب کننده.”

اگر چه تان در گذشته بوتاکس زده، اما از نتیجه آن ناراضی بود و تصمیم گرفت از مراجعه بیشتر به متخصصین زیبایی خودداری کند. با این حال، او اعتراف می‌کند که از رنگ مو برای پوشاندن موهای خاکستری خود استفاده کرده است.

چواندو تان، عکاس مشهور اهل سنگاپور

تان با اجتناب از بیدار ماندن بعد از ساعت 11 شب و زود بیدار شدن هر روزه، یک برنامه خواب ثابت را در اولویت قرار می‌دهد. او کاملاً معتقد است که کار کردن تا دیروقت یا تماشای فیلم بعد از نیمه شب برای سلامتی مضر است. او برای اطمینان از داشتن خواب با کیفیت، 5-6 ساعت قبل از خواب از خوردن غذا خودداری می‌کند.

چواندو می‌گوید: «به من اعتماد کنید، زود به رختخواب رفتن ارزشش را دارد. با داشتن خواب کافی، می‌توانید کارهای بیشتری را در طول روز انجام دهید تا اینکه در شب کار کنید.»

چواندو تان، عکاس مشهور اهل سنگاپور

بر خلاف ظاهرش، او خود را جوان نمی‌داند

چواندو تان، عکاس مشهور اهل سنگاپور

تان در طی مصاحبه اخیرش در مورد ظاهر جوانی که دارد، آشکارا اذعان کرد که پرس و جوهای بی وقفه در مورد ظاهرم چندان هم خوشایند نیست چون در اعماق درونم می‌دانم که آنقدرها هم جوان نیستم. من دارم پیر می‌شوم بنابراین نمی‌خواهم این تصور غلط را ایجاد کنم که برای همیشه جوان هستم. شاید همه آنها یک میانبر می‌خواهند، یک راز برای اینکه چگونه جوانی را دست نخورده نگه دارند!

چواندو تان، عکاس مشهور اهل سنگاپور

تان به روند پیر شدن فکر می‌کند. او با صراحت بیان کرد: «اگر بگویم هرگز به ذهنم خطور نکرده که دوست دارم پیر نشوم، دروغ گفته‌ام. اما پیری چیزی است که شما نمی‌توانید از آن اجتناب کنید زیرا پیری اجتناب ناپذیر است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو