خوش خبری ویژه بازنشستگان: جیب بازنشستگان امسال پرپول خواهد شد | طرح نهایی افزایش 8 میلیونی حقوق بازنشستگان

3

1402/5/17

12:40


خوش خبری ویژه بازنشستگان: جیب بازنشستگان امسال پرپول خواهد شد | طرح نهایی افزایش 8 میلیونی حقوق بازنشستگان

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

از طرفی صندوق های بازنشستگی با مشکل کاهش ضریب پشتیبانی نسبت بیمه پردازان به مستمری بگیران و نیز مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت رو به رو هستند، بنابر این صندوق ها در تامین منابع برای اجرای متناسب سازی با مشکلات زیادی همراه هستند.

این سازمان در پاسخ به تذکر علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، مبنی بر پرداخت ۲۵ درصد مابه‌التفاوت مستمری بازنشستگان، اعلام کرد: بر اساس بند (ب) ماده (۱۲) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کل کشور، مقرر شده است، سازمان تأمین‌اجتماعی مطابق قوانین مربوطه در طول اجرای قانون برنامه، حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را متناسب‌سازی کند.

گفته های وی از این جهت حائز اهمیت است که برخی موضع گیری ها و اقدامات اخیر در زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان تنها برای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شده است ولی وی در صحن علنی مجلس با صراحت نام بازنشستگان تامین اجتماعی را نیز آورده است.

نماینده مردم یزد تصریح کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلان ضروری است و نیاز به اقدام انقلابی مجلس و دولت دارد تا بازنشستگان بتوانند سفره کاملی داشته باشند.

حقوق بازنشستگان

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: ان‌شاءالله اقدامات اساسی برای کاهش نرخ ارز تداوم داشته باشد و به قیمت معقولی برسد تا مردم بتواند برای هزینه های زندگی خود برنامه ریزی کنند.

 محمدصالح جوکار در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: ثبات اقتصادی است که به مردم فرصت برنامه ریزی برای زندگی و امید به آینده می دهد و مردم برای برنامه ریزی در زندگی خود به ثبات قیمت ها نیاز دارند. در حال حاضر که افزایش قیمت ارز تا حدودی کنترل شده است ان‌شاءالله اقدامات اساسی برای کاهش نرخ ارز تداوم داشته باشد و به قیمت معقولی برسد تا ملت بتواند برای هزینه های زندگی و دخل و خرج خود برنامه ریزی کند.

وی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: نکته بسیار مهم حذف واسطه‌گری محصولات باغی است. دولت به وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه دستور دهد تا به گونه‌ای برنامه ریزی شود که محصولات با اختلاف قیمت منطقی از باغات به دست مردم برسد چراکه دلالان و واسطه گران بخش عمده ای از درآمد کشاورزان را به جیب خود می زنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلان ضروری است و نیاز به اقدام انقلابی مجلس و دولت دارد تا بازنشستگان بتوانند سفره کاملی داشته باشند.

جوکار گفت:‌ تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات آموزشی و حق التدریس که سالیان متمادی در امر تعلیم و تربیت کار و تلاش داشته‌اند، نباید بلاتکلیف بماند، می‌طلبد برای امنیت شغلی آنان، مجلس و دولت برنامه اساسی داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو