افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف 18 میلیون تومن | واریز فوق العاده تابستانی افزایش حقوق بازنشستگان

4

1402/5/18

08:51


افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف 18 میلیون تومن | واریز فوق العاده تابستانی افزایش حقوق بازنشستگان

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

الهام آزاد از نامه‌ای خبر داد که بیش از ۱۰۰ نماینده درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان آن را امضا کرده اند.

جمعی از نمایندگان مجلس با امضای نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شدند.

الهام آزاد، نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس با امضای نامه‌ای از رئیس جمهور خواستار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شدند.

وی افزود: این نامه تاکنون به امضای بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان رسیده و امضا‌های آن همچنان رو به افزایش است.

به نظر می‌رسد تعداد این امضا به حدی برسید که بتوان انتظار داشت دست کم رئیسی به آن پاسخ بدهد.

صندوق بازنشستگی کشوری یک اطلاعیه مهم درباره حقوق بازنشستگان صادر کرد

افزایش حقوق بازنشستگان یکی از مصوبات شورای عالی کار است، که هر ساله در دستور کار قرار می‌گیرد. حقوق بازنشستگان با این تورم حاکم در جامعه کفاف زندگی بازنشستگی را نمی‌دهد؛ این موضوع باعث نگرانی خانواده‌های بازنشسته شده است. حقوق بازنشستگان طبق قرار هر ساله باید با توجه به تورم و شرایط حاکم بر جامعه افزایش یابد. آخرین خبر‌ها درباره حقوق بازنشستگان را درادامه خبر دنبال کنید.

دستور ویژه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درجریان بازدید از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل این صندوق، با بازنشستگانی که برای دریافت خدمت و اطلاعات مورد نیاز خود به واحد پاسخگویی اداره کل صندوق بازنشستگی استان تهران مراجعه کرده بودند،از نزدیک گفتگو و دستورات لازم برای حل مشکل تعدادی از بازنشستگان را صادر کرد.

وی در گفتگو با مدیرکل و کارشناسان این اداره کل، بر بهبود فرایند‌های جاری و رسیدگی بهتر به مشکلات و مسائل بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش از طریق برنامه ریزی و حرکت مدیریت‌های استانی به سمت اجرای موثر و دقیق‌تر دولت الکترونیک و همچنین کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های بازنشستگان و سرعت بخشیدن در برقراری حقوق این عزیزان تاکید کرد.

نعمت الله ترکی گفت: براساس قانون و طبق ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای بیمه تکمیلی برای بازنشستگان همان دستگاه هستند.وی افزود: این موضوع به دلیل کمبود منابع مالی در این دستگاه‌ها تاکنون اجرایی نشده است.

ترکی تصریح کرد: به همین دلیل، ما به عنوان متولی امر خدمت در صندوق بازنشستگی کشوری، وظیفه داریم خدمت بیمه درمانی را به بازنشستگان ارائه کنیم.

حقوق بازنشستگان

آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به بحث‌های موجود پیرامون همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در خصوص محاسبه حقوق بازنشستگان شرایط و جداول متعدد و متفاوتی وجود دارد و برنامه هفتم بهترین فرصت برای هماهنگ شدن روش‌های محاسبه حقوق و مستمری و امتیازات در بین دستگاه‌های مختلف و در نتیجه بازنشستگان از یک سو و رفع تبعیض بین بازنشسته و شاغل از سوی دیگر است.

ترکی همچنین به انعقاد قرارداد با سازمان خصوصی سازی برای تعیین تکلیف اعتبار سال ۱۴۰۱ برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره و بیان کرد: کارهای اولیه انجام شده و قراردادی هم با سازمان خصوصی‌سازی منعقد شده است.

حقوق بازنشستگان

تجدید نظر در حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: میزان حقوق بازنشستگان، نیروهای مسلح و کارگران متناسب با تورم نیست و این مسئله نیازمند تجدیدنظر است.

سمیه محمودی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: از مردم و هیئات مذهبی برای برگزاری باشکوه مراسم محرم تشکر می کنم. این نشان می‌دهد اگر هر کاری به مردم سپرده شود با کیفیت تمام انجام خواهد شد.

وی از هیات دولت درباره تاخیر مجوز انتقال آب شرب شهرضا سوال کرد و هم‌چنین یادآور شد طرح منطقه ویژه اقتصاد شهرضا با وجود تصویب در هیأت دولت در سال ۱۴۰۱ رها شده است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس جمهور، بیان کرد: تورم و فشار اقتصادی بیش از پیش بر دوش مردم است و می‌طلبد تصمیماتی برای رفاه و معیشت مردم اتخاذ شود. میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی،کشوری و لشگری، نیروهای مسلح و کارگران متناسب با تورم نیست و این مسئله نیازمند تجدیدنظر است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو