فال روزانه چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ « فال حافظ امروز »

منبع: نصرینو

3

1402/5/18

12:24


مَثَلی هست با این مضمون که به فال اعتقاد نداشته باش ولی نیم نگاهی بهش داشته باش!! اگر با این مثل موافق هستید می توانید فال روزانه امروز (طالع بینی روزانه) خودتان را بر اساس ماه تولد هر روز در این پست مشاهده کنید.

فال روزانه واقعی شخصی برای متولدین ۱۸ مرداد:

فال روز تولد: امسال تمام رویاهایتان می توانند به حقیقت بدل شوند، پس از همین حالا بزرگ ترین و بهترین چیزها را برای خودتان و زندگیتان در نظر بگیرید. اگر دوستی شما را در چنین روزی به رستوران مورد علاقه تان دعوت کرده، باید بگوییم که این دیدار شروع یک رابطه عاشقانه است. عجله نکنید، فقط باید حدود یک تا دو ماه به این رابطه فرصت دهید تا پخته تر شود. امید و جاه طلبی شما مدت ها پیش از تولدتان در بیشترین حد ممکن خود قرار داشته اند، اما اکنون زمان بسیار مهمی در تحول خودتان و زندگیتان است. درست در اواخر ماه تولدتان و پس از دوره ای سخت و طولانی از کار و زحمت بسیار تلاش هایتان بالاخره شروع به نتیجه بخشی می کنند. تا بهمن ماه صبر کنید تا پیشرفت را به چشمتان ببینید و از آن زمان تا نیمه های خرداد همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت و رویاهایتان یکی پس از دیگری تحقق خواهند یافت. شما ایده ای در سر دارید که می خواهید آن را عملی کنید اما باید تا ماه اردیبهشت صبر کنید.


♈ فال روزانه متولدین فروردین

امروز ممکن است کمی تحت فشار بوده و استرس داشته باشید، اما قسمت جالب ماجرا اینجاست که تهدیدی که احساس می کنید به احتمال زیاد نتیجه چیزی است که واقعیت چندانی ندارد. شاید یک نفر دارد بر اساس اطلاعات اشتباهی که هیچ ارتباطی به واقعیت وضعیت موجود ندارند عمل می کند و با رفتار و کارهایش شما را نگران کرده است. تحت تأثیر برداشت های اشتباه دیگران قرار نگرید و خودتان تحقیق کرده و به واقعیت ماجرا پی ببرید. در مورد مسئله ای که فکرتان را مشغول کرده، بهترین راه این است که با طرف مقابلتان رو در رو بنشینید و صادقانه صحبت کنید، این موش و گربه بازی شما را به جایی نمی رساند. با غم دم ساز نشوید، کاری برای خودتان بکنید حتی شده برای خودتان موسیقی بگذارید و در خانه برقصید، در خودتان فرو نروید.


♉ فال روزانه دقیق متولدین اردیبهشت

اگر بخواهید تمام مسائل پیچیده امروز را حل کنید تنها سر خودتان را به درد خواهید آورد. کارهای بسیار زیادی هستند که باید به تنهایی از پس انجام آنها بربیایید، پس تا جایی که برایتان ممکن است خودتان را از دردسر دور نگه دارید. اگر بخواهید گره ها را باز کنید تنها نتیجه این خواهد بود که گره دیگری به وجود بیاورید، پس فعلا دست به چیزی نزنیدو بگذارید اوضاع همین طوری که هست باقی بماند. روزهای سختی را می گذرانید، آینده در دستان توانای شما و موفقیت در چند قدمی تان است، بر اعصاب خود بیشتر مسلط باشید. در محیط کارتان موفق و با اراده بالا هستید اما متاسفانه این محاسن موجب غرور شما شده، یادتان باشد شاخه درخت هرچه پربارتر باشد افتاده تر است.


♊ فال امروز متولدین خرداد

امروز ذهن شما روی اهداف و نقشه های بزرگی که مدت ها شما را به خود مشغول کرده بودند متمرکز شده است. مشکلی که شما را درگیر کرده این است که که یک شخص از خود راضی که هیچ تلاشی برای این نقشه ها و کارها نکرده است ناگهان از راه رسیده و به دنبال سهمی برای خودش می گردد. شما با کمی تفکر و برنامه ریزی خواهید توانست این مانع را از سر خود بردارید، پس امیدی که به تحقق بخشیدن به رویاهایتان دارید را از دست ندهید. به دیگران کمک کنید حالتان بهتر می شود. از دوستان ناباب دوری کنید، شخصی قصد فریب شما را دارد. در راهی که قدم گذاشته اید پیروز می شوید و به چیزی که می خواهید می رسید. این روزها از همسایه تان غافل نشوید. در فعالیت های اجتماعی حضوری فعال دارید که در پی آن به نتایج مثبت و مطلوبی دست خواهید یافت.


♋ فال روزانه متولدین تیر

امروز بیش از آنچه خودتان انتظار داشته اید مورد تحسین و تایید قرار گرفته اید. اما نباید اجازه دهید تردیدهایی که نسبت به خودتان و توانایی هایتان دارید مانع تجربه کردن یک روز فوق العاده برای شما شوند. البته باید مواظب باشید در عین خوش بینی و نداشتن وسواس و ریز بینی، اجازه ندهید حجم بالای توجهی که به شما می شود مانع دیدن آن چه پشت لبخندهای اطرافیانتان در جریان است شود. به هر حال همیشه یادتان باشد که نیمه پر لیوان را ببینید. پذیرای مسافری خواهید بود که با خود خیر و برکت به همراه می آورد. با شخصی آشنا خواهید شد که داستان های تازه ای برایتان رقم می زند. کاری را پذیرفته اید که فشارش کمرتان را خم کرده، بهتر است تا دیر نشده کمک بگیرید. شخصی که برایتان مهم است پشیمان است او را ببخشید و عذرخواهی اش را بپذیرید.


♌ فال فردا متولدین مرداد

افراد و موقعیت هایی که روی آنها حساب کرده بود امروز ناگهان با مشکلات و موانعی روبرو خواهند شد. اگر حتی آن صندلی که رویش نشسته اید هم ناگهان از زیر پایتان کشیده شد زیاد تعجب نکنید، اما به احتمال زیاد شما خواهید توانست از پس این موقعیت به خوبی بربیایید. شانس با شما یار است و نیازی ندارید که برای پیش بردن کارهایتان یک چوب جادویی داشته باشید. خوشبختانه اعتماد به عقل و منطقتان به طور قابل توجهی به شما کمک خواهد کرد تابه اهداف و خواسته های خود برسید. سری را که درد نمی کند دستمال نبندید، خودتان را با ادعایی بیجا به دردسر نیندازید، شما برای عزیز شدن لزومی ندارد این همه خودتان را تحت فشار بگذارید. برای انجام کاری احتیاج به اجازه و مساعدت شخصی دارید. به سراغ دوستی قدیمی می روید، بهتر است گله و شکایت نکنید.


♍ فال امروز متولدین شهریور

اعتماد به نفس شما این اواخر به صورت قابل توجهی افزایش یافته است خودتان هم این موضوع را به طور ملموسی احساس می کنید. اگر امروز ناگهان سر و کله یک نفر پیدا شد که قصد دارد با رفتار خشونت آمیز و همراه با تعصب و از روی بی مهری خود اعتماد به نفس شما را پایین بیاورد زیاد تعجب نکنید. شاید ارتباط برقرار کردن با چنین افرادی کار بسیار دشواری باشد، اما تنها کاری که از دست شما بر می آید این است که فاصله خودتان را با آنها حفظ کرده و تحت تأثیر انرژی منفی آنها قرار نگیرید. دل به کسی بسته اید و فکر می کنید او از همه بهتر است، همه چیز را برای او می خواهید و برای رسیدن به خواسته‌هایش از هیچ خطری هراس ندارید، به نفعتان است که از راه درست و منطقی خارج نشوید. تصمیمتان برای گفتن حرفی عجولانه است، فریب ظواهر را خورده اید کمی صبور باشید تا حقایق بیشتری برای شما روشن شود.


♎ طالع بینی روزانه متولدین مهر

اگر واقعیت آنچه در دنیای اطرافتان دارد می گذرد را می دانستید قطعا متعجب و شاید حتی وحشت زده می شدید. شما نباید هیچ چیزی را دست کم گرفته و بر اساس ظاهر امور در مورد آنها قضاوت کنید. بهتر است تا جایی که برایتان ممکن است خودتان به دنبال اصل و واقعیت شرایط و اتفاقات اطرافتان بروید و شخصا به آنها پی ببرید و حرف های دیگران را در رابطه با هیچ چیزی به سادگی نپذیرید. تحقیقات کافی در هر زمینه ای انجام داده و نگذارید کسی جوجه را رنگ کرده و جای قناری به شما بفروشد. دوری تان سر خواهد آمد. برای انجام کاری خودتان را به آب و آتش می زنید. شنیدن خبری تلفنی شاد و امیدوارتان خواهد کرد، یک تنوع تازه در زندگی تان به بهتر شدن حال روحی تان کمک می کند. شخصی که نگرانش هستید سلامتی اش را به دست می آورد. حرفی که روی دلتان سنگینی می کند خواهید گفت.


♏ فال روزانه متولدین آبان

امروز تلاش برای تبدیل کردن دیگران به آنچه که خودتان می خواهید باشند کاری کاملا اشتباه است که هم آنها را آزار داده و هم خودتان را ناراحت و آشفته خواهد کرد. کمی راحت تر رفتار کنید و بگذارید دیگران همان چیزی باشند که خودشان دلشان می خواهد. اگر پیش زمینه ای ذهنی در مورد این که دیگران چگونه باید باشند و چگونه رفتار کنند داشته باشید تنها زمینه شکست و دلخوری خودتان را فراهم خواهید کرد. کارهای مهم زندگی را فراموش کرده اید و تنها به دنیال یک مقصود خود راه افتاده اید، شما کمی مردد هستید ولی حاضرید کمی دست به سوی هر خطری دراز کنید. برای تغییر در اوضاع زندگی کمی تلاش مضاعف کنید، به زودی نتایج خوبی خواهید گرفت. با شخصی روبرو می شوید که به نظرتان شبیه هیچ کسی که می شناسید نیست.


♐ فال روزانه متولدین آذر

امروز باید مواظب باشید محدودیت های خود را نادیده نگیرید و نیروهای جانبی که می توانند روی نتیجه کارتان تاثیر داشته باشند را دست کم نگیرید. یکی از همکاران تان را ملاقات خواهید کرد که اگر چه آدم خوبی اما گاهی آزار دهنده است و اگر مراقب نباشید می تواند شما را به بحث های ادامه داری وا دارد. سعی کنید امروز را از او دور بمانید، اگر هم نزد شما آمد با او مودبانه و با احترام بر خورد کنید سپس درب خروج را به او نشان دهید. برای کسی بمیرید که اقلا برای شما تب کند. در رابطه عاطفی تان کاری که دلتان با آن نیست انجام ندهید. از یک موقعیت کاری استفاده کنید. شاهد اتفاقی خواهید بود چشمتان را روی حقیقت نبندید. کاری را از روی عادت انجام می دهید ترکش کنید. هدیه ای دریافت می کنید که برایتان بسیار با ارزش است.


فال روز متولدین دی

انتظار نداشته باشید که دیگران آنقدری که شما انتظار دارید به احساساتتان توجه کنند. شما خیلی بیشتر از آن توجهی که آنها به شما دارند به احساساتشان احترام می گذارید. هر چند این کار می تواند خیلی سخت باشد، سعی کنید تحت هر شرایطی آرامش خود را حفظ کنید. شاید رفتارهای دیگران و سرسختی و لجبازی آنها حفظ خونسردیتان را برای شما دشوار کند، اما در نهایت همه چیز به نفع خودتان تمام خواهد شد. دست به کاری زده اید که نیمه کاره رهایش کرده اید، بهانه نیاورید به سراغش بروید و به اتمام برسانیدش. در مورد مشکلات عاطفی تان مژده که این شب تار به زودی تمام می شود و دلتان آرام می‌گیرید. خبری در مورد دوستی به گوشتان می رسد که به نظرتان واقعیت ندارد، شما وارد این بازی نشوید.


♒ فال متولدین بهمن

امروز رفتار خشونت آمیز شما می تواند یک درگیری به وجود بیاورد که حل کردن آن چندان راحت نخواهد بود. لجاجت بسیار زیادی در کار است و هیچ کس حاضر نیست از موضع خود کوتاه بیاید. آنچه اوضاع را سخت تر خواهد کرد این است که سوء تفاهم هایی به وجود می آیند که می توانند اوضاع را از اینی که هست دشوارتر کنند. سعی کنید از حالت تهاجمی خارج شده و سعی کنید درک متقابلی از یکدیگر پیدا کنید. یادتان باشد تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها، به آنچه که می شنوید دقت کنید. مدتی است از موضوعی رنج می برید که باعث ناراحتی شدید شماست، نگران نباشید به زودی این ناراحتی پایان می یابد. به شما یا یکی از بستگان نزدیکتان موقعیت کاری مهمی پیشنهاد می شود.


♓ فال روزانه متولدین اسفند

امروز سر و کله زدن با دیگران کار دشواری خواهد بود و خیلی زود خواهید دید که آنها درست به اندازه خود شما لجوج و سرسخت هستند. سعی کنید در مورد دیگران بهترین تصور ممکن را داشته باشید، در غیر این صورت به هر گوشه از زندگیتان که نگاه کنید با بن بست مواجه خواهید شد. کمی استرس کاری دارید، سعی کنید آب زیاد بنوشید، ورزش کنید و زمانی را به استراحت خود اختصاص دهید، از خوردن غذاهای تند نیز خودداری کنید. با شخص فرهیخته ای برخورد می کنید، نصیحت های او را حتما به کار بگیرید که بسیار خیرخواهانه است. اراده و علاقه عوامل موفقیت شما هستند پس دست به عمل بزنید و به جلو پیش بروید، در انتظار چیزی هستید ولی تردید دارید. با برنامه ریزی برای انجام کارهای عقب افتاده از استرستان کم کنید.

جایگاه گرفتن فال نزد ایرانیان

اغلب ایرانیان از دیرباز برای اطلاع از آینده خود فال می زنند و به آن اعتقاد دارند به اینصورت که آن ها فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» – تشکیل شده از مرغ و آوا – گویند. معمولا فال گرفتن از دیوان حافظ در روزهای عید ملی یا مذهبی نظیر نوروز بر سر سفره هفت سین، و یا شب یلدا انجام می شود و برای فال حافظ گرفتن فردی با سواد و مورد احترام انتخاب می گرد که صدای رسا و خوبی نیز داشته باشد.

دیرینه گرفتن فال حافظ :

اولین بار فال زدن با دیوان حافظ پس از مرگ وی آغاز شد. قضیه از این قرار بود که عده ای با دفن پیکر او در مصلی مخالفت می کردند تا اینکه برای حل این مشکل اشعار حافظ را در سبدی ریختند و کودکی یکی از این اشعار را به تصادف جدا می کند و اینگونه بود که اولین تفال به حافظ انجام شد ، در آن روز به حافظ لقب لسان الغیب دادند زیرا به طرز عجیب و باور نکردنی با غزل شماره ۸۲ خود پاسخ جماعت ریاکار را داد. این غزل زیبا چنین است :

کنون که می دمد از بوستان نسیم بهشت / من و شراب فرح بخش و یار حور سرشت

مکن به نامه سیاهی ملامت من مست / که اگه است که تقدیر بر سرش چه نوشت؟

قدم دریغ مدار از جنازه حافظ / که گرچه غرق گناهست، می رود به بهشت

منبع:تصویرزندگی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو