نبش قبر برنامه نود | ناگفته های عادل از برنامه نود

2

1402/5/18

13:17


نبش قبر برنامه نود | ناگفته های عادل از برنامه نود

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

عادل از برنامه نود می گوید. حذف برنامه نود همزمان با لغو پخش برنامه عادل در دورهمی بود. علت حذف برنامه نود در ادامه گفته شده. برنامه نود نبش قبر شد. برنامه نود حذف شد، خاطراتش مرور می شود.

با گذشت سال‌ها از تعطیلی ناگهانی برنامه ۹۰ مخاطبان پرشمار آن هنوز چشم‌انتظار دیدن دوباره آن هستند اما به نظر می‌رسد که این خواسته حداقل به این زودی‌ها محقق نخواهد شد. عادل فردوسی‌پور نیز در تمام این مدت سکوت را به مصاحبه‌های تند و تیز ترجیح داده و همین مسئله باعث شد تا ناگفته‌های زیادی در خصوص این ماجرا باقی بماند.

حالا فردوسی‌پور در گفت‌وگویی با رسانه ورزشی خود، برای نخستین‌بار در خصوص برخی مسائل و سوالات پیش‌آمده صحبت کرد. شاید جالب‌ترین بخش حرف‌های فردوسی‌پور آن‌جا بود که او از روز یکشنبه‌ای گفت که برای اولین بار مدیران صداوسیما به او اعلام کردند که ۹۰ برای همیشه تعطیل خواهد شد؛ درست در روزی که عادل مهیای میزبانی از چهره‌ای می‌شد که کم‌تر حاضر است مهمانِ یک مجری دیگر باشد؛ مهران مدیری!

عادل فردوسی پور

فردوسی‌پور در این خصوص گفت: شنبه ۲۵ اسفند سال ۹۷ بود که از مدرک دکترای خود دفاع کردم؛ خوشحال از این موضوع و مهم‌تر از آن شادی هفته گذشته‌اش، یعنی سه‌شنبه‌ای که در جشنواره برنامه‌های سیما هم مردم «نود» را به‌عنوان بهترین برنامه انتخاب کردند و هم هیئت داوران یعنی مدیران رده‌بالای سازمان برنامه ۹۰ را از بین تمام برنامه‌های نمایشی و غیرنمایشی و غیره به‌عنوان بهترین معرفی کردند... ابتدای این هفته بود که با من تماس گرفتند که به شبکه ۳ بیا. روز یک‌شنبه، در جلسه‌ای با حضور مدیران شبکه که باز هم به تعریف و تمجید از برنامه ۹۰ گذشت، در نهایت تاکید کردند که فردا شب برنامه‌ای در کار نیست!

او ادامه داد: با این‌که غافلگیر و بسیار ناراحت شده بودم درخواست کردم که حداقل بگذارید به عنوان برنامه پایانی از مردم خداحافظی و تشکر کنم اما با این درخواست هم مخالفت شد. پس از آن جلسه به مهران مدیری زنگ زدم و گفتم این‌طور شده... در نتیجه نه گفت‌وگوی زنده با مهران مدیری، و نه دیگر این برنامه هرگز پخش نشد!/خبر ورزشی

وی در ادامه این چنین از پشنهاداتش و ترک ایران گفت:

 درباره پیشنهاداتی که در این سال‌ها داشته، گفت: «برای رفتن از کشور پیشنهادهای اغواکننده بی‌شرمانه و باشرمانه‌ای به من شد ولی لطف مردم و حس احترامی که می‌بینم ارزش تمام چیزهایی که در ذهنم قربانی کردم را دارد. خب من خیلی چیزها را قربانی کردم، هیچوقت جوانی نکردم و از جوانی لذت نبردم و این را قربانی کردم تا مسیر خودم را بروم. تنها عامل انگیزنده برای من که خیلی من را نگه داشت همین لطف و محبت مردم بود. واقعا در کنار من بودند و این باعث شد به مسیرم ادامه دهم. هر نوع پیشنهادی که فکر کنی در ۳-۴ سال اخیر که کنار گذاشته شدم بوده است. بازیگری و اجرا و سفیر برند و … بوده است. بعضی پیشنهادها را بدون فکر رد کردم. مثلا طرف یک و نیم میلیون دلار می‌دهد و من بدون فکر رد می‌کنم چون برایم واضح است و راحت می‌گذرم. من سعی دارم مثل برنامه نود در جای درست بایستم و از زاویه درست به قضایا نگاه کنم. من همیشه سعی کردم در برنامه ۹۰ جای درست بایستیم و خب بعضی جاها نمی‌شد.

او همچنین در بخشی دیگر ماجرای تعطیلی برنامه نود را توضیح داد: «من شنبه ۲۴ اسفند دفاعیه دکتری را انجام دادم و خوشحال و خندان رفتم. مهمان برنامه آخر سال ما مهران مدیری بود و هفته قبل آن هم جشنواره برنامه‌های سیما بود که داوران آن مدیران رده‌بالای صداوسیما بودند. خیلی برنامه‌های کلاس A هم قرار داشتند. یک بخش نظرخواهی مردمی بود و نود با اختلاف زیاد اول شد. بخش رای مدیران رده‌بالای سازمان هم بین تمام برنامه‌ها نود را انتخاب کردند و من دو جایزه گرفتم که آنجا یک نطق انتقادی هم داشتم. روز یکشنبه به شبکه سه رفتم و جلسه گذاشتیم. همان جا گفتند نود تعطیل شده و فردا برنامه نداری. گفتم خب حداقل بگذارید من خداحافظی کنم که گفتند نه. به مهران مدیری زنگ زدم و گفتم اینطوری شده است. به من برای برگشتن و گزارش کردن پیشنهاد شد ولی احساس کردم با توجه به اصولم شرایط فراهم نیست.»/خبر آنلاین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو